2013-08-04, 20:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Någon frågade förut vad AJ's mamma har för bil och om den har dragkrok. Här är reg. Nr. Om någon är intresserad. MZF489 Volvo
Registreringsnummer: MZF489
Fabrikat: VOLVO 464-313 SE 2.0
Färg: RÖD Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1996
Ägare: AJ:s mamma.
Inga uppgifter om dragkrok.
Citera
2013-08-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej köksfönster

Det finns i vart fall större lägenheter(3:a, 4:a) som har både både kök och sovrum framtill och vardagsrummet baktill vid balkongen.
Senast redigerad av SVKKK 2013-08-04 kl. 20:29.
Citera
2013-08-04, 20:28
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Gratulerar till vad som verkar vara ännu ett stort genombrott för tråden, tack vare din förmåga till envist och intelligent efterforskande och självständig analys! Hur kunde Polisen missa dessa bildetaljer som lossnat? En stor eloge till dig härifrån!

Och a propos handskarna...

G-Tek MaxiFlex gloves are used for work that requires fine motor skills and sensitivity especially in trades such as automotive repair, engineering, painting, agriculture, product assembly and more. G-Tek gloves provide excellent grip as well as a light touch.

(Styckepris: $ 3.69 - Låter som lågbudget snarare än något som Polisen råkat glömma kvar...)

http://www.pksafety.com/g-tek-maxiflex-ultimate-nitrile-coated-glove-atg-34-874.html

PS. automotive repair - bilreparation DS.
Jag tror inte att polisen har missat dessa detaljer utan bedömt dem som ointressanta. Jag kan ju tycka att de borde ta med sig rubbet men tydligen gör de inte det. Jag utgår ifrån att de analyserat spåren och dragit sina egna slutsatser. Annars kanske dem får göra det nu. Jag har även gjort fynd på platsen som hämtats upp av polisen. Det är inte lätt att hitta allting.

Handskarna är mekarhandskar och finns att köpa för 39:-. Dessa fynd har jag inte rapporterat eftersom jag utgår ifrån att polisen och MP redan varit där och letat. Har dem inte det?
Citera
2013-08-04, 20:30
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Jag har ingen aning om vart det är, undrade bara vad som hänt angående det inlägget, själv tycker jag det är intressant om iaktagelsen är korrekt.

Äsch, frågade inte specifikt dig utan mer rätt ut i tråden Men jag har för mig att platsen nämndes, vart den var, men minns inte nu.
Den som skrev om detta med bilarna som sågs, kanske kan hoppa in och svara.
Citera
2013-08-04, 20:32
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag är ganska säker på att personer som AJ och DB har haft lämpliga platser för att gömma/dumpa en död kropp i sina baktankar. Någon skrev tidigare i tråden att AJ hade planerat lura och döda en kille för några år sedan. Han hade valt en branddamm på Kardanvägen som fortfarande finns kvar för att dumpa kroppen. Det är mycket möjligt att de hade tänkt på olika platser innan mordet skedde.

Jo, jag kommer ihåg det och därför är det kanske värt att den platsen kikas in då det är där vid cykelvägen, där MC:n sågs åka osv.
Citera
2013-08-04, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Jag tror inte att polisen har missat dessa detaljer utan bedömt dem som ointressanta. Jag kan ju tycka att de borde ta med sig rubbet men tydligen gör de inte det. Jag utgår ifrån att de analyserat spåren och dragit sina egna slutsatser. Annars kanske dem får göra det nu. Jag har även gjort fynd på platsen som hämtats upp av polisen. Det är inte lätt att hitta allting.

Handskarna är mekarhandskar och finns att köpa för 39:-. Dessa fynd har jag inte rapporterat eftersom jag utgår ifrån att polisen och MP redan varit där och letat. Har dem inte det?

Jag förmodade att Igelsjön var prio 1 för Polisen pga dess enligt tråden ansenliga djup i vissa delar.

Har för min egen del mera lutat åt Kabelvägens obebyggda delar med anslutande partier, men nu vete tusan...
Citera
2013-08-04, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Borde vara så att vårdnadshavaren får både handikappsersättningen och vårdnadsbidraget, eller?

Känsligt ämne tycker jag! Tycker inte att man ger ut hela hennes liv eller om barnens diagnoser!
Citera
2013-08-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jo, jag kommer ihåg det och därför är det kanske värt att den platsen kikas in då det är där vid cykelvägen, där MC:n sågs åka osv.

Clif*s flickvän samt hennes dotter såg dagen efter allt hände vid ca 13-14 tiden att en röd/vit MC körde sidan av cykelvägen, som på en stig igenom träden. och hnan vände sig om och tittade(om det nu var han)
Citera
2013-08-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej köksfönster

Har inte hängt med under helgens inlägg men är det Id*s fönster ni pratar om? Så har hon både köksfönster samt sovrumsfönster ut mot vägen(framsidan)
Citera
2013-08-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Har inte hängt med under helgens inlägg men är det Id*s fönster ni pratar om? Så har hon både köksfönster samt sovrumsfönster ut mot vägen(framsidan)

Exakt, de större lägenheterna har både sovrum och köksfönster framtill. Riktigt knasinlägg som påstod att alla framtill skulle vara köksfönster.
Citera
2013-08-04, 20:46
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Clif*s flickvän samt hennes dotter såg dagen efter allt hände vid ca 13-14 tiden att en röd/vit MC körde sidan av cykelvägen, som på en stig igenom träden. och hnan vände sig om och tittade(om det nu var han)
Då borde väl polisen fått reda på det?
Undrar om de följt tråden och sett bilden på AJ,s MC?
Det är ju ett bra förhörsuppslag, annars.
Citera
2013-08-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Det finns i vart fall större lägenheter(3:a, 4:a) som har både både kök och sovrum framtill och vardagsrummet baktill vid balkongen.

Tror du på fullaste allvar att folk står och stirrar ut genom fönstren mitt i nätterna? Varför skulle de göra det? För att någon kanske skulle förivra sig några sekunder på cykelbanan, eller vad?

Vad gör folk normalt som råkar vara vakna så dags? Jag skulle tippa TV/dator/älskog/umgås med vänner eller något annat trevligt. Väg det emot att riskera möta någon/några på promenad hem från en fest, de vet vilken tidpunkt det var och dessutom kanske kollar nummerplåten på bilar de möter. (Jo, det finns sådana – platespottare kallas de.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in