2013-08-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Där tror jag du har fel, finns en mycket stor chans om man inte vill möta på polisen, att man kör på cykelbanor etc.
Har man själv gjort. Utan lik då.

Tror Kanel-Kalle har rätt här. Inte att de nödvändigtvis tagit den vägen, men risken att någon ska ha sett dem är rätt liten. De kunde ganska snabbt konstatera om det var tänt i någon lägenhet mitt emot infarten till cykelvägen och eftersom gatan är lång och rak så ser man också om någon är ute och rör på sig på ganska långt håll. Hur många sekunder tar det att svänga in och komma in bland träden? Inte många alls. Tror också att just den här sträckan av cykelvägen är ganska lågtrafikerad nattetid, den används mest av hundägare och, på vardagar, cyklister till och från jobbet. Så vid rätt tidpunkt tidigt en söndag eller sent en lördag är den förmodligen helt öde. Det ska mycket till att någon sett det. Det bor tvärtemot vad någon trodde tidigt i tråden, helt vanliga svenssons i de flesta lägenheter. Barnfamiljer, pensionärer, några lägenheter är avsatta för människor med särskilda behov och så lite ungdomar. Som jag nämnt så har jag under de åren jag bott här inte ens sett en polisbil åka förbi på gatan, förrän detta med I*a hände. Det kan ha hänt saker så klart, men då har jag sovit eller inte varit hemma och jag har inte noterat det via media heller, så inga större saker. En sömnig, lugn gata.
Citera
2013-08-04, 14:30
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag fastnade på den här bilden:
https://anonfiles.com/file/533787efee3061c051f2b1f025371068
Det finns inte på kartan att man kör bil på cykelbana, när man har bilen full av lik, blodiga kläder osv, och drar till sig uppmärksamhet.

Har man händerna i syltburken, gäller det att snabbat som tusan torka av sig och lägga locket på.
Tycker du sträckan ser lång ut? Skulle du föredra att åka flera km i bostadsområden med risk för massa vittnesuppgifter?

Jag har genat över cykelvägar ett antal gånger i fullt dagsljus utan bekymmer. Att göra det på natten när dem flesta sover är i princip riskfritt. Det är dessutom skit samma om någon ser det. Vem ringer polisen för en sån grej och hur troligt är det att dem åker på ett sånt larm.

Många vittnen skulle dessutom aldrig kunna peka ut modell och färg på bilen.

Några gående eller cyklande på den vägen är inte heller tänkbart. Ingen har ärenden till Industriområdet under lördag natt.
Citera
2013-08-04, 14:38
Medlem
RDY avstängd
Citera
2013-08-04, 14:39
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Jag tycker den verkar omständlig. 44:an mot DB:s bostad och svänga av mot Flo är den enklaste. Eller finns det någon bom som hindrar det vägvalet?
Det hade varit enklast men också inneburit högst risk.

Som sagt spåren på brandplatsen tyder på att man inte kört in från Flo Klev hållet. Kolla bilderna jag lagt upp. Spåren går i en sväng in i ljungen vid sidan av vägen till branden. Där har främre stänkskydd lossnat. Det har inte varit med i branden. Då hade det smält. Det har lossnat i samband med att man kört fast och backat för att komma rätt igen.
Citera
2013-08-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator

Som sagt spåren på brandplatsen tyder på att man inte kört in från Flo Klev hållet. Kolla bilderna jag lagt upp. Spåren går i en sväng in i ljungen vid sidan av vägen till branden. Där har främre stänkskydd lossnat. Det har inte varit med i branden. Då hade det smält. Det har lossnat i samband med att man kört fast och backat för att komma rätt igen.

Hmm... Men RDY hävdar ju att man åkt tillbaka mot Trollhättan från D*nnis och spridit villospår efter det att man eldat upp kläderna. Då blir det väl helt logiskt att till sist svänga upp vid Tunhem och sedan till brandplats ett? Eller?
Citera
2013-08-04, 14:57
Medlem
Citat:

Vad skulle den risken bestå av? Har du åkt vägen för att se att bommar var öppna?

Sedan får det anses som osannolikt att de skulle gena över cykelvägen som inte ens är någon genväg. Det är självklart större risk att någon i lägenhetsområdet är vaken och lägger märke till en bil som genar över en cykelväg än att någon skulle lägga märke till en om man åker längs Tunhemsvägen som när alla boende längs vägen sover förutom på någon enstaka nattsuddare som vandrar hemåt.
Senast redigerad av SVKKK 2013-08-04 kl. 15:08.
Citera
2013-08-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Där tror jag du har fel, finns en mycket stor chans om man inte vill möta på polisen, att man kör på cykelbanor etc.
Har man själv gjort. Utan lik då.

Man stöter heller "aldrig" på polis om man färdas på Tunhemsvägen i riktning mot brandplatsen. "Cykelvägsspåret" får anses som en foliehattsteori när den naturliga vägen redan erbjuder minimal risk för att någon ska lägga märke till en eller att någon vaken ens ska reagera över en bil som färdas längs den.
Citera
2013-08-04, 15:10
Medlem
Citat:
Vad skulle den risken bestå av? Har du åkt vägen för att se att bommar var öppna?

Sedan får det anses som osannolikt att de skulle gena över cykelvägen som inte ens är någon genvägen. Det är självklart större risk att någon i lägenhetsområdet är vaken och lägger märke till en bil som genar över en cykelväg än att någon skulle lägga märke till en om man åker längs Tunhemsvägen som när alla boende längs vägen sover förutom på någon enstaka nattsuddare som vandrar hemåt.

Genväg eller inte, det beror väl på vart du ska? Jag ser heller ingen anledning till att man ska ta cykelvägen...om man ska mot Hunneberg. Mot Stallbacka däremot så är den bättre än att behöva ut på 45:an antar jag? Behöver själv aldrig hitta dolda vägar så det är svårt att sätta sig in i hur "de" tänkte, när man heller inte vet slutmålet är det näst intill omöjligt.
Citera
2013-08-04, 15:17
Medlem

Att NSF i Tollhättan har visat intresse för kulturarvet, bl.a. genom att stjäla Götiska Förbundets symbol, är ett välkänt faktum. Götiska Förbundet, instiftat i Västra Tunhems kyrka. Det nazistiska intresset för vissa platser följer dessutom en lång tradition. Om du söker av dokumentet http://jbldstromberg.wordpress.com/ med sökordet "nazi" kommer du att finna en del intressanta kopplingar bakåt i tiden.

Sådant vurmande tillhör dock den ideologiska överbyggnaden. Att Id@s kropp skulle kunna tänkas ligga dumpad i Onda Hålor skulle jag ha uteslutit. Inget fel av RDY att kolla, trots det...

Garm nu skäller gräsligt
framför Gnipahålan;
fjättern skall brista,
och fri blir ulven.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-04 kl. 15:40.
Citera
2013-08-04, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Som jag nämnt så har jag under de åren jag bott här inte ens sett en polisbil åka förbi på gatan, förrän detta med I*a hände. Det kan ha hänt saker så klart, men då har jag sovit eller inte varit hemma och jag har inte noterat det via media heller, så inga större saker. En sömnig, lugn gata.
Om polisen inte är i området, varför då köra på cykelbanan ?
Att köra på cykelbana handlar inte om polisen, det handlar om uppmärksamhet.

Citat:
Jag har genat över cykelvägar ett antal gånger i fullt dagsljus utan bekymmer. Att göra det på natten när dem flesta sover är i princip riskfritt. Det är dessutom skit samma om någon ser det. Vem ringer polisen för en sån grej och hur troligt är det att dem åker på ett sånt larm.

Har du genat över en cykelbana med ett lik i skuffen och blodiga kläder på dig ?
För att undvika köra på en gata polisen inte är på ?

Jag kan inte utesluta att de inte har gjort det, men håller det med låg sannolikhet eftersom vinsten är liten.
Citera
2013-08-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Genväg eller inte, det beror väl på vart du ska? Jag ser heller ingen anledning till att man ska ta cykelvägen...om man ska mot Hunneberg. Mot Stallbacka däremot så är den bättre än att behöva ut på 45:an antar jag? Behöver själv aldrig hitta dolda vägar så det är svårt att sätta sig in i hur "de" tänkte, när man heller inte vet slutmålet är det näst intill omöjligt.

Ska du ta "genvägen" via cykelvägen till Stallbacka så måste du ut på 45:an vid (f.d) Saab Ana, då är det bättre att ta den den naturliga vägen som "alltid" är folktom nattetid.

Alla de eventuella genvägsteorier som nämnts är i min mening inga genvägar oavsett om första målet är Stallbacka eller Hunneberg. De innebär tidsbesparingar på runt 30-60 sekunder och innebär större risk att någon vaken lägger märke till en avvikande bil är att de färdas normalt i nästintill folktomma bostadsområden nattetid.
Citera
2013-08-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ska du ta "genvägen" via cykelvägen till Stallbacka så måste du ut på 45:an vid (f.d) Saab Ana, då är det bättre att ta den den naturliga vägen som "alltid" är folktom nattetid.

Alla de eventuella genvägsteorier som nämnts är i min mening inga genvägar oavsett om första målet är Stallbacka eller Hunneberg. De innebär tidsbesparingar på runt 30-60 sekunder och innebär större risk att någon vaken lägger märke till en avvikande bil är att de färdas normalt i nästintill folktomma bostadsområden nattetid.

Som sagt, jag ser heller ingen fördel med det egentligen, försöker bara säga att det inte är helt omöjligt. Det är då osäkrare att färdas på 45:an med en olaglig bil än på Kardanvägen och de behöver endast korsa 45:an i rondellen för att färdas vidare bort från den. OM det stämmer att någon såg AJ "gena" just på cykelvägen på söndagen (tror jag det var?) på MC så kan det finnas en anledning till att han i fullt dagsljus valde den vägen med en MC, som heller inte får köras på cykelväg. Genväg kanske är fel ord då, det är mer ett alternativ för satt slippa en annan väg. Fast om det vittnesmålet stämmer borde det väl pratas mer om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in