2013-08-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llekj
Mycket spekulationer i pressen om spelare hit och dit
När stänger det här transferfönstret egentligen?

Sista augusti.
2013-08-04, 11:35
Medlem
Chief-Piggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz
Sista augusti.

2:a September väl? eftersom 31:a är en lördag och således har bankerna stängt
2013-08-04, 11:43
Medlem
Kafferastens avatar
Suarez situation har jag funderat över och har nu en teori om hur detta kommer att sluta, och jag har ju sällan fel så Wenger verkar i intervjuer tro på att en övergång är möjlig, så ett tredje bud kan vi nog förvänta oss. Detta tredje bud tror jag blir Arsenals sista bud och det landar på 50 miljoner pund. Liverpool kommer att informera Suarez om att man inte säljer såvida han inte lämnar in en transferbegäran. Detta gör Suarez som vill bort från klubben och när fönstret stänger så tillhör han Arsenal.

Lämnar han in en transferbegäran så går Suarez miste om ca 3 miljoner pund pga utebliven lojalitetsbonus och därmed kommer Liverpool att tjäna in tillräckligt för att sälja en missnöjd spelare. Jag tvivlar på att Real eller någon annan klubb kommer att lägga bud.

Vad händer med Rooney tro? Blir han verkligen kvar i Man Utd? Har inte hängt med där så mycket men såg att dom sämre källorna spekulerar kring en övergång till Chelsea fortfarande.
2013-08-04, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chief-Piggum
eftersom 31:a är en lördag och således har bankerna stängt
Vad har det med saken att göra?
2013-08-04, 11:57
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten

Vad händer med Rooney tro? Blir han verkligen kvar i Man Utd? Har inte hängt med där så mycket men såg att dom sämre källorna spekulerar kring en övergång till Chelsea fortfarande.
En tidning skrev idag att han kommer lämna in en transferbegäran. En annan källa sa också att Mourinho kommer lägga ett bud på 400 miljoner plus ett löfte att han kommer bli förstavalet som forward.

Dock inte någon av dom trovärdigare källorna.
2013-08-04, 12:28
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
En tidning skrev idag att han kommer lämna in en transferbegäran. En annan källa sa också att Mourinho kommer lägga ett bud på 400 miljoner plus ett löfte att han kommer bli förstavalet som forward.

Dock inte någon av dom trovärdigare källorna.

Det är lite intressant om man betraktar följande:

1. Rooney vill sannolikt vara kvar i PL.

2. United vill garanterat mycket ogärna sälja till Chelsea.

Så var ska han ta vägen om han lämnar in en transferbegäran? Många stora utländska klubbar har dessutom bränt krutet vid det här laget - PSG har köpt Cavani, Juventus: Tevez och Llorente, Real har köpt Isco o.s.v och lägger allt krut på Bale, Barca har tagit in Neymar, Bayern: Thiago och Götze.

Jag skulle inte bli alldeles förvånad, även om vi knappast kan kalla det sannolikt, om man landar i en enda stor kompromiss när det kommer till Rooney: och han går till Arsenal. Arsenal får då inte Suarez, men en billigare bra anfallare med PL-erfarenhet som är tillgänglig. Rooney får inte spel i Mourinho-Chelsea men får en självklar förstaplats i ett topplag i PL med flera bekanta från landslaget. United lyckas inte helt undvika att sälja till en rival, men det är åtminstone det mindre hotet, och man blir av med en spelare med hög lön som krävt att få lämna.
2013-08-04, 12:33
Medlem
Citat:
Suarez situation har jag funderat över och har nu en teori om hur detta kommer att sluta, och jag har ju sällan fel så Wenger verkar i intervjuer tro på att en övergång är möjlig, så ett tredje bud kan vi nog förvänta oss. Detta tredje bud tror jag blir Arsenals sista bud och det landar på 50 miljoner pund. Liverpool kommer att informera Suarez om att man inte säljer såvida han inte lämnar in en transferbegäran. Detta gör Suarez som vill bort från klubben och när fönstret stänger så tillhör han Arsenal.

Lämnar han in en transferbegäran så går Suarez miste om ca 3 miljoner pund pga utebliven lojalitetsbonus och därmed kommer Liverpool att tjäna in tillräckligt för att sälja en missnöjd spelare. Jag tvivlar på att Real eller någon annan klubb kommer att lägga bud.

Jag tror att du har rätt om Suarez
2013-08-04, 14:28
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Du missade en viktig detalj om Suarez. Transferbegäran lär han bara lämna in den dag Arsenal verkligen är klara för gruppspel i CL.
2013-08-04, 14:58
Medlem
Citat:

Tredje budet blir nog närmre till 40 000 002 än 50 miljoner, och Brendan Rodgers har gått ut med att han värderar Suarez till minst 55 miljoner pund + transferbegäran från Suarez. Detta gör alltså att Suarez antingen tillhör Liverpool eller Real (tvek) när transferfönstret stänger. Du kanske har sällan fel, men i detta fall så har du nog det
2013-08-04, 15:00
Medlem
Rodimusprimes avatar
Gervinho till Roma. Book it!
2013-08-04, 15:07
Medlem
NirvanAs avatar
Någon Chelseakännare som vet något om David Luiz, ingår han i Mourinhos planer? Osäljbar?
2013-08-04, 15:10
Medlem
Gantss avatar
Mourinho har nämnt innan att varken Mata, Luiz eller Ivanovic kommer säljas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in