Citat:
Rackarns, jag drog ut en visdomstand ur underkäken på en torsdagseftermiddag.
Det gjorde ont de första två dagarna efteråt, men inte mer än att det hjälpte med maxdos alvedon. I alla fall så länge jag höll mig upprätt, ligga ner gjorde för ont.
Efter dessa två dagar började det göra ONT. Jag kunde varken tala eller bita ihop käkarna utan att gny lite av smärta. Jag kunde bara äta släta soppor och yoghurt, allt annat gjorde för ont.
Jag ringde 1177 (sjukvårdsupplysningen) och där blev jag utskälld för att jag bad om smärtlindring, tydligen var fyra nätter utan sömn heller ingen anledning att få starkare smärtstillande.
Härda ut, sa de.
På måndagen ringde jag till min tandläkare igen och då bad de mig komma in på en gång.
Jag fick lägga mig i stolen, tandis spolade rent hålet och stoppade i tussen, sen var det klart.
Smärtan lindrades enormt under de första timmarna.
Dagen efter var den outhärdliga smärtan borta, och jag kunde återigen klara mig på maxdos alvedon.
Sen tog det ca två veckor innan jag kunde sluta med alvedonet. Tror det dröjde i alla fall en vecka efter "tussen" tills jag kunde bita ihop käkarna igen.
Det tar tid att läka en utdragen tand, och det kan göra förbannat ont!
Det är säkert ingen fara alls, men jag rekommenderar att du går tillbaka till tandläkaren och frågar hur det ser ut om du känner dig orolig.
Mot smärtan kan du prova att kombinera två 500mg alvedon + en 400mg ipren tre gånger om dagen.
Funkar jättebra för alla tursamma jävlar som inte är överkänsliga mot ipren (bitter) .
.