2013-08-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Är det bara jag som råkat bli hög, eller är det fullt av blod på tygbiten på bild nr 1? https://anonfiles.com/file/98c5932e8121adfcdfc2add62391abd3

Massor av röda nyanser, ju! Borde man inte kunna testa tyget? Eller är det försent? Jag kan inte sådant där.

Många har spekulerat i dewn bruna färgen. Om man försöker tvätta svarta kläder med t ex ett blekmedel för att få bort fläckar, eller de ligger nära något som bleker (t ex en trasa med klorin på) så försvinner det svarta och plagget blir brunt exakt som på bilden. Är det ingen som av mosstag fått en fläck på ett par svarta jeans och sett vad som händer när man försöker ta bort den?????
Citera
2013-08-04, 13:26
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av followudream
Lr så är det ett sätt att göra för att folk ska lägga ner sina teorier. Dom kanske inte alls är tillsammans. Hon kanske bara vill få folk att tro de.

Uppmärksamhet kanske?
T.B har väl bara väntat på att det skall komma ut att hon lagt upp ett hjärta i AJ logg för att det sedan skall diskuteras här om det är något på gång mellan dom 2.
Citera
2013-08-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Det var någon som frågade vilket exakt nummer I*a bodde på och en annan svarade att "det ville hen inte lämna ut". Det var det jag svarade på. Jag diskuterar inte antal lägenheter eller vad det bor för några doldisar med skyddad identitet. Själv bor jag i en box.

Det var jag som inte ville svara på vilket nummer det var på den trappuppgång jag pratade om. Att I*a bodde på 52 är väl knappast någon hemlighet, har ju stått överallt. Diskussionen gällde antal lägenheter på våning fyra i hennes trapp, därför trodde jag att du tipsade om Ratsit för att se detta, vi missförstod alltså varandra.
Citera
2013-08-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tack! Det låter som om bästa tiden att bränna en bil är tidigt på söndag morgon, om man vill göra det osedd.

Skulle vilja påstå att risken att vara osedd är stor även under hela natten. Många som är uppväxta i närheten har någon gång i livet tagit en nattlig biltur för att titta efter älg men det är inte så att det dräller av "älgspanare". Jag har själv i yngre år tagit ett par nattliga turer och kan inte komma på en enda gång att jag stött på någon annan.
Senast redigerad av SVKKK 2013-08-04 kl. 13:31.
Citera
2013-08-04, 13:30
Medlem
Citat:
Jag undrar varför just Hunneberg valdes som bilbrännarplats då det tydligen rör sig folk där dygnet runt. Det finns platser med färre människor runt omkring.

Sammanhanget för tidigare bilbränder —sådana incidenter som polisen har försökt utreda— på Hunneberg har varit omlastning av hett tjuvgods och liknande. Eftersom det bara finns tre vägar som leder upp på berget är det lätt att få full kontroll över vilka bilar med potentiella vittnen som finns i omlopp, genom vakter vid uppfarterna.

Berget är dessutom platt som en pannkakstårta. En brand en bit ifrån den branta kanten, rasbranten, kan i vart fall inte upptäckas av någon närboende, nedanför berget. Dessa omständigheter ger arbetsro.

Tillägg: vid vissa uppfarter till berget behöver inte knasvakten sitta i en bil och puttra på tomgång. Det finns även bofasta medborgare som har uppsikt över uppfarterna och som kan anlitas.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-04 kl. 14:03. Anledning: Tillägg.
Citera
2013-08-04, 13:31
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har jag missat någonting, eller varför kallar man de två fyndplatserna där bilen och kläderna hittades för brottsplatser, har de begåtts några brott på dessa fyndplatser?
Många - även nya anv följer tråden. Förkortningarna BP1 och BP2 kommer skapa onödig förvirring och missförstånd i en redan lång tråd. Det kan nog löna sig att skriva ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Möjligheten finns ju även att AJ var den enda som var blodig och hade ombyte med sig i en väska. Han skulle ju övernatta i Trollhättan så det är ju inte helt omöjligt.
När Gm bad medhjälpare komma med bilen kanske han nämnde klädombyte? Oavsett om det skedde per tel, Skype eller personligen så bör de ha kommunicerat.

Citera
2013-08-04, 13:31
Bannlyst
Utifrån Quarrels reviderade karta lägger jag ut lite tider:
http://goo.gl/maps/FZfij

Del1
AJ ringer DB>BP 30 min
BP 10 minuter
BP>DB 52 min
Dumpning under vägen 15 min
DB, dusch, saft 30 min
DB>Brp2>DB 35 min
Detta är lågt räknat = 172 min, ca. 3h

Del2
Klä in Volvo, förberedelser bränning: 25 min
DB>Brp1>DB 35 min
Lågt räknat ca. 1h

Solen går upp 04:10 och ner 22:20 vid denna tidpunkt.

Är det rimligt att tro att man hann med Del1 & Del2, när sista kontakten med BO var efter midnatt ?
Citera
2013-08-04, 13:32
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Om körningen gick från Idas bostad till bilbrandplatsen direkt så måste de ha suttit i blodiga kläder i den obrända bilen, eller åtminstone förvarat dem där och åkt nakna.
Det där vet vi ju inte. Inga bevis finns för en bil nummer två. Ingen vet hur blodiga kläderna var.

Skulle man utgå ifrån att det är så blodiga kläder att bilsätena dryper av blod: Vad är det då för vits att byta kläder och sedan sätta sig i detta med rena kläder för att åka och elda upp bilen?
Citera
2013-08-04, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Han bryr sig inte om det. Hon har lånat ut den till han förut.
Ja men han har ju haft körkort "förut".
Citera
2013-08-04, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
OK Men SAR-skrift säger ju att polisen frågade folk på vägen mellan Flo och Tre Älgar vad de gör mellan 5 och 9 på morgonen... Då måste ju branden ha skett söndag runt 5.

Kan man kört Volvon till plats i närheten för att kunna iscensätta stöld ?
Dvs. att inte DBs grannar säger att man sett bilen hela söndagen.

Därefter har man hämtat Volvon, efter man rekat Brp1 & nattetid verkställt bränningen ?
Citera
2013-08-04, 13:36
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Skulle påstå att risken att vara osedd gäller även under hela natten. Många som är uppväxta i närheten har någon gång i livet tagit en nattlig biltur för att titta efter älg men det är inte så att det dräller av "älgspanare". Jag har själv i yngre år tagit ett par nattliga turer och kan inte komma på en enda gång att jag stött på någon annan.
Stöter man dessutom på många med kameror i högsta hugg kanske man inte eldar heller. Så det troliga är ju att de själva hade koll på om någon sett dom eller ej. De kanske fick "byta" tilltänkt plats någon gång, eller var denna förstahandsvalet?
Citera
2013-08-04, 13:39
Medlem
Disasterbators avatar
Vad säger ni om dem bilder jag lagt upp som tyder på att bilen kördes från Tunhemshållet in på brandplatsen. Det är ju knappast den vägen man tar från DB till brandplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in