2013-08-04, 10:30
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
haha, hahahaha....hahahahaha.

Djurgårdskomik på hög nivå.

Antar att ni har full koll då ni är mästare i att räkna besökare via foton, tomma platser samt prickar på ticnet.
2013-08-04, 10:48
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridgeback
Antar att ni har full koll då ni är mästare i att räkna besökare via foton, tomma platser samt prickar på ticnet.

Uppenbarligen var det ju gårdaren ovan som satt och räkna stolar, gör om gör rätt.
2013-08-04, 10:50
Medlem
svulles avatar
Blir intressant att se hur stämningen blir på Tele2 nu när både Bajen och Dif förmodligen kommer dra under 15 000, och i Difs fall kanske bara 10-11 000. Brukar ju kunna bli bra tryck när det är mer kärna och mindre turist på plats.
2013-08-04, 11:02
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Uppenbarligen var det ju gårdaren ovan som satt och räkna stolar, gör om gör rätt.

Spotta ut t-röden och kom in i matchen.
2013-08-04, 11:22
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridgeback
Spotta ut t-röden och kom in i matchen.
Menar du att han har fel?
Hyggligt självmål du bjuder på.
2013-08-04, 11:28
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Menar du att han har fel?
Hyggligt självmål du bjuder på.

Jävla blockmongo! Pundaren skrattar åt Amex eller vem det var som räknade och jag sa att vraken är världsmästare i att räkna. Vad är det du inte förstår?
2013-08-04, 11:32
Bannlyst
Att dif presenterar sålda biljetter och inte närvarande publik är väl ingen hemlighet?

Finns flera exempel på det i t.ex. hockeyn där man presenterar en siffra där det är fullsatt trots att det finns läktardelar som är avspärrade p.g.a. säkerhet m.m.

"Den teoretiska siffran för slutsålt på Hovet är lite drygt 8 000. En siffra som nämnts här är 8 094...jag vet inte vad som gäller exakt då det förändras ibland med tex antalet handikapplatser samt platserna på A2/A29 som också tagits upp här.
De andra, de som delar arenan med, oss skriver ibland att de har över 8 000 vilket inte känns troligt och vi väljer att ta upp den faktiska siffran som sålts när allt säljbart är sålt. Fullsatt är runt 7 600-7 700..." //AIK Ishockey AB - Officiell AIK-representant
2013-08-04, 11:41
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nv-natverket
Att dif presenterar sålda biljetter och inte närvarande publik är väl ingen hemlighet?

Finns flera exempel på det i t.ex. hockeyn där man presenterar en siffra där det är fullsatt trots att det finns läktardelar som är avspärrade p.g.a. säkerhet m.m.

"Den teoretiska siffran för slutsålt på Hovet är lite drygt 8 000. En siffra som nämnts här är 8 094...jag vet inte vad som gäller exakt då det förändras ibland med tex antalet handikapplatser samt platserna på A2/A29 som också tagits upp här.
De andra, de som delar arenan med, oss skriver ibland att de har över 8 000 vilket inte känns troligt och vi väljer att ta upp den faktiska siffran som sålts när allt säljbart är sålt. Fullsatt är runt 7 600-7 700..." //AIK Ishockey AB - Officiell AIK-representant

Det bästa var väl under säsongen 2010/2011, då Dif presenterade 13 850, då den faktiska publiksiffran var cirka 12 000 och AIK-klacken var halvtom, samtidigt som de övre etagen av ganska glesa. Nåväl.

Men ja, det brukar ju bli så att man skönmålar publiksiffran när det är illa. Jag tror exempelvis inte att vi var 14 000 hemma mot BP. Visserligen har vi nog inte varit, och kommer nog inte bli, under 10 000 någon gång denna säsong, men sommartiderna är i vanlig ordning usla för oss rent publikmässigt.
2013-08-04, 12:22
Medlem
Riktigt pinsamt att ljuga ihop siffror. Att gårdarna är färre än oss är ingen nyhet numera och ingenting jag lägger allt för mycket fokus på men när man ljuger om publiksiffrorna blir det bara sorgligt.
Malmöarnas begrepp om "Ljuggården" stämmer in väldigt väl här.
Men nåja, det får stå för dem. Ska bli oerhört intressant att uppleva stämningen idag. Blir det en markant förbättring från premiären? Jag hoppas och tror det då turisterna är borta.

Något som verkligen behövs är en capo vid långsidan som håller Västra igång. Västra har extremt mycket potential och när Västra tog i mot Örgryte blev det solid stämning men dessvärre var det inte ofta som de tog i. Jag ska i alla fall ställa mig på Norra trots att jag har säsongskort på Västra sålänge det finns så många fågelholkar på den sistnämnda.

Snyggt tifo av Gnaget förresten. Synd att inte Bangura avgjorde matchen och kysste Elfsborg-märket dock.
2013-08-04, 12:25
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Riktigt pinsamt att ljuga ihop siffror. Att gårdarna är färre än oss är ingen nyhet numera och ingenting jag lägger allt för mycket fokus på men när man ljuger om publiksiffrorna blir det bara sorgligt.
Malmöarnas begrepp om "Ljuggården" stämmer in väldigt väl här.
Men nåja, det får stå för dem. Ska bli oerhört intressant att uppleva stämningen idag. Blir det en markant förbättring från premiären? Jag hoppas och tror det då turisterna är borta.

Något som verkligen behövs är en capo vid långsidan som håller Västra igång. Västra har extremt mycket potential och när Västra tog i mot Örgryte blev det solid stämning men dessvärre var det inte ofta som de tog i. Jag ska i alla fall ställa mig på Norra trots att jag har säsongskort på Västra sålänge det finns så många fågelholkar på den sistnämnda.

Snyggt tifo av Gnaget förresten. Synd att inte Bangura avgjorde matchen och kysste Elfsborg-märket dock.

Du slipper inte turisterna nu i semestertider, jag ska på matchen med tre gårdare, friplåtar från bajare på semester.
2013-08-04, 12:34
Medlem
nygards avatar
10-årsfirande för Supras idag i samband med matchen mot HBK

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/312418_577657455606238_1992983514_n.jpg
2013-08-04, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Du slipper inte turisterna nu i semestertider, jag ska på matchen med tre gårdare, friplåtar från bajare på semester.
Vart sitter ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in