Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid
Visst, de fokuserar på skogens konung men de måste väl ha lite uppsikt på trafikanter? Bilen kunde noteras på grund av sitt skick. Särskilt av tyskar som väl generellt kör med ganska fina bilar? Mindre normalt där nere att köra gammalt tror jag - mer statustänk. "Du är vad du kör", tror jag.
Om du själv hade varit i till EXEMPEL afrika på safari, kvällstid och du hade fått mötande trafik av ett bilmärke som är otroligt vanligt i just det området, det är mörkt och du ser inte riktigt varken färg eller skick. Hade du då reflekterat över ett möte och noterat diverse detaljer om bilen?
Tvivlar på det, tyvärr!
Kanske hade någon mer rutinerad reagerat över det. Någon som är där uppe ofta och vet vilka tider folk rör sig i området, hade nog ägnat några extra sekunder över att det kommer en bil mitt i natten.
Men det beror ju helt enkelt på hur dom betett sig. Ett onormalt beteende i form av väldigt hög hastighet och vårdslöshet väcker ju betydligt mer uppmärksamhet än om du smälter in. Kör långsamt, kanske vinkar och hälsar på mötande osv.
Något man kunde ha gjort direkt efter kopplingen mellan brottet och BP1, hade ju varit att kanske sätta upp lite lappar på diverse campingar osv och söka vittnen just i det området vid den tiden. Nu är det nog för sent att ta reda på om någon utländsk rört sig där uppe överhuvudtaget