Citat:
Ursprungligen postat av
Zootzoot
Jag har ett par idéer när det gäller händelseförloppet.
Jag tror att det hände i trappuppgången, hon fick en smäll vid dörren, vid hissdörren slog hon skallen i och tuppade av. GM tar med henne upp i lägenheten.
Panik, blod överallt. Han kanske försöker få liv i henne men det går inte, han stryper henne eller tar livet av henne på något annat sätt. Torkar upp blod så gott det går, sätter en plastpåse över huvudet på BO och tejpar runt halsen.
Ringer efter skjuts, bär ut kroppen till hissen och tar hissen ner i källaren (enligt vad som har skrivits tidigare så krävdes nyckel för att ta sig med hissen till källaren, enkel sak att hitta BO's lägenhetsnyckel).
Är han riktigt kall så stannar han hissen på entréplan och torkar upp framför hissdörren, där har det troligtvis funnits fotspår. På de bilder jag sett så ser det ut som att blodfläcken är tunnare framför hissdörren.
Att ta hissen ner i källaren och gå ut genom dörren till cykelkällaren verkar vettigare än att backa upp en bil till entrédörren. Risken finns ju att någon i huset går ut och tänder ljuset i trapphuset. Källardörren brukar vara på gaveln på de här husen.
Jag tror att GM och medhjälpare vill göra sig av med kroppen så fort som möjligt. Om Volvon användes så gäller kortaste, minst trafikerade vägen. Det tror jag är 45:an upp till Stallbackarondellen, rakt fram via Flygfältsvägen. Efter ca 200 m kommer en rondell, höger är en återvändsväg till några industrier, vänster slutar efter 50 m, en "blindtarm". Denna plats har nämnts tidigare i tråden några gånger. Stallbackaån rinner alldeles intill, helt klart en tänkbar dumpningsplats, helt ostört. Egentligen är båda sidor av Flygfältsvägen från den rondellen och ca 600 m norrut tänkbara som dumpningsplatser. Djupa diken, tät skog och sly.
Fortsatt väg blir Flygfältsvägen norrut hela vägen, höger i rondellen, genom Hol. Vänster efter Hol mot Hunneberg. Den vägen leder rätt upp på Hunneberg via Prästeklev, det finns bara tre eller fyra hus längs den vägen. Vägen genom Västra Tunhem är smal och har massor av hus och sommarstugor på båda sidor.
Enligt den fina kartan som Quarrel gjort, så är ju platsen för bilbranden på promenadavstånd från Salstad.
Detta är ett inlägg jag gjorde tidigare i tråden. Det var ju någon här som ville ha exempel på hur GM har tänkt.
Vad jag har förstått så finns det bara två olika bilder från entrén tillgängliga för oss?
Det hade varit intressant att få se fler.
Polisen bör ha en god uppfattning hur det gått till, genom att studera blodspåren.
Jag hoppas att kriminalteknikerna har använt UV- och IR-ljus på blodspåren.
Eventuella fingeravtryck och fotspår finns kvar även efter en avtorkning.
Ett par blodstänk (droppar) på väggen i entrén skulle ju visa att det hänt i entrén, eller åtminstone börjat där.