Citat:
Ursprungligen postat av
Svartros
Om du är ett offer så är det för att du väljer att vara det. Klart det finns ett sätt men du är rädd så du måste analysera allt, tyvärr så för det bara med sig mer problem att man står och velar. Gå igenom skiten så kommer du ut på andra sidan men så länge du väljer ursäkter så är du fortfarande rädd och skapar bara med bekymmer för dig själv. Du är människa som alla andra, varken mer eller mindre speciell. Lycka till! Fred.
Jag är för det första inget offer, och för det andra så är det inte riktigt så lätt att sluta analysera allt - det handlar inte om rädsla, utan om något man gör automatiskt för att beräkna t.ex. sannolikheten till lyckliga utfall och dylikt.
Miserabla stackare är det värsta jag vet, jag är och beter mig precis som vem som helst - sina privata problem och depressioner kan man handskas med när inte andra är närvarande.
Det handlar inte heller om att "sitta på arslet och tänka". Jag är väldigt spontan, träffar väldigt mycket folk och är inte det minsta bitter - procentuellt tänker jag säkert mycket mindre negativa tankar än någon av er. Med tanke på mängden av tankar som jag hinner tänka på en dag så blir det dock ändå en hel del!