2013-08-04, 01:36
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Från midnatt till 02:00 är det två timmar. Och AJ har väl synts vid porten efter 24??

Kan detta vara möjligt efter det att AJ har skadat I*a:
Ringer DB och ber honom komma och säger åt honom att parkera på baksidan
AJ står utanför porten för att hålla vakt ifall pappan eller PT kommer (har kanske tänkt att sticka ifall någon av dem kommer)
DB och/eller FH bär ut I*a från lägenheten och från entréplanet tar de hissen till källaren och bakdörren
Därefter åker alla iväg
Citera
2013-08-04, 01:39
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Kan detta vara möjligt efter det att AJ har skadat I*a:
Ringer DB och ber honom komma och säger åt honom att parkera på baksidan
AJ står utanför porten för att hålla vakt ifall pappan eller PT kommer (har kanske tänkt att sticka ifall någon av dem kommer)
DB och/eller FH bär ut I*a från lägenheten och från entréplanet tar de hissen till källaren och bakdörren
Därefter åker alla iväg
Ja, inga konstigheter.
Citera
2013-08-04, 01:39
Medlem
Krokodilen verkar skeptisk till att de häktade är inblandade, jag är nyfiken på en annan logisk förklaring på GM från Krokodilen. men tänk på att trappdörr och ytterdörr är låst, en av de häktades bil brann på natten, misstänkt GM skiter fullständigt i häktade vänner och en vän som ev. Är kidnappad eller mördad,hur kommer annan GM in i lägenheten? Varför brann bilen? Varför skiter misstänkt GM fullständigt i sina vänner ? Häktade vänner såsom BO vänner ?? Är misstänkt GM sjukare än vi tror ? Oavsett om MGM är skyldig eller inte, eller blir dömd eller inte , så är denna tråd viktig att föra fram vad misstänkt GM är för en person. En manisk kvinno och barnmisshandlare utan skrupler !
Citera
2013-08-04, 01:41
Medlem
Gola ner dina polare med en smart telefon.

Enligt http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2266930--de-har-varit-pa-platsen- / TTELA:s journalist Anna Sofia Dahl har ÅK sagt någonting i stil med att: DB och FH har:
Citat:
varit vid mordplatsen
eller
Citat:
kommit till platsen vid tillfället
(Formuleringen: "De har varit på platsen" är förmodligen rubriksättarens.) ÅK Eva Johnsson avslöjar däremot inte den viktigaste informationen i sammanhanget: när.

Svaret på frågan om att är förmodligen grundat på "mobilmastning." Svaret på frågan om när kan polisen antagligen besvara på samma sätt, liksom svaret på frågan om varifrån.

Det har ryktats om att DB och FH kom från "en fest;" —men i början av detta rykte finns det ingen uppgiftslämnare, vad jag har kunnat finna. Det började med en spekulation och som sedan förvandlades till "en relativ trådsanning."

Det är långt ifrån givet att DB och FH var stand-by i marschberedskap röd. Det var ju en lördagskväll mitt i den fagra sommaren... Kanske anlände de inte till platsen förrän vid 04-tiden, söndag den 30:e juni. Denna tidpunkt påverkar självfallet varje fiktivt tidsschema. Startpunkten.

Om DB och FH verkligen kom från "en fest" vet polisen sannolikt också vilka som var med vid det festliga tillfället. Något som i så fall skulle ha kunnat göra somliga en smula nervösa.

Tillägg: DB kanske t.o.m. var smart nog för att äga en "smart"-phone.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-04 kl. 01:55. Anledning: Tillägg.
Citera
2013-08-04, 01:44
Medlem
Befann dig DB på sin arbetsplats kl. 08.00 dagen efter dådet som det skrivs om ??
Citera
2013-08-04, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
"Från ax till limpa" är ett talesätt. Och med det menar jag att du som har förmågan att tänka två-spårigt, ska göra det, dvs. istället för att be andra om att tänka in andra scenarier och gärningsmän så kan du göra det själv. När du presenterar egna/andra/nya teorier med bra underbyggda argument så har du skapat en egen produkt för andra att ta ställning till. Just nu uppfattar jag det som att du ber andra om att tänka två-spårigt. Har jag förstått rätt?

Jag tror inte du förstått något tyvärr.
Vissa människor har tyvärr inte förmågan att ta till sig och bearbeta andras tankegångar.
Det är inget negativt menat.
Vi som håller på med beteendevetande kan vara lite röriga ibland.
Citera
2013-08-04, 01:48
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisja
Följer ämnet med stort intresse ! Hur ser ni på idéen att fordonet har färdats via Tunhemsvägen norrut (oavsett vägval inledningsvis från BO.) Vidare mot trafikplats Hullsjön och Vargön. ca 500 m viker av höger upp mot Prästgården och Hunneberg. GM har all anledning att känna sig jagad med tanke på blod i trapphus. Han kan omöjligt vara trygg med vetskap om att någon kan upptäcka blodspår i samma minut som fordonet lämnar Brottsplats. Känns som att det är viktigt att göra sig av med kroppen snabbt och smidigt och att vägval inte skall ske, efter allt för trafikerade vägar.
Har MP rekat av områden kring Igelsjön och grusvägen som leder fram till brandplats 1 ?
Det är enligt mig den absolut troligaste färdvägen. Jag har kört den ett antal gånger vid det här laget.

Jag var vid Igelsjön idag och kikade. Bommen var öppen och det gick att köra ända fram till sjöns "strand". Vet inte om bommen brukar vara öppen?

Det såg ut som MP varit där men jag är inte helt säker. Det satt några snitslar där. Jag vet dock inte om dem dykt eller draggat sjön. Det är det som måste göras.

Sjön är absolut en tänkbar dumpningsplats. Det går att vada ut men det tror jag inte är det bästa sättet. Jag har försökt vada ut i en sjö däruppe förut och sjönk ner till knäskålarna i dyn på botten. Ska man dumpa i den sjön gör man det enklast på motsatt sida sett från "stranden". Där är det berg och blir djupare snabbare.

Jag snorklade i Igelsjön för ett antal år sedan och den är ganska djup.

Det luktar ganska dåligt om man går mot den bergiga delen av sjön. Rutten dynga och fiskkadaver typ. Inte lik dock.

Kan lägga upp lite bilder imorgon.
Citera
2013-08-04, 01:49
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Krokodilen verkar skeptisk till att de häktade är inblandade, jag är nyfiken på en annan logisk förklaring på GM från Krokodilen. men tänk på att trappdörr och ytterdörr är låst, en av de häktades bil brann på natten, misstänkt GM skiter fullständigt i häktade vänner och en vän som ev. Är kidnappad eller mördad,hur kommer annan GM in i lägenheten? Varför brann bilen? Varför skiter misstänkt GM fullständigt i sina vänner ? Häktade vänner såsom BO vänner ?? Är misstänkt GM sjukare än vi tror ? Oavsett om MGM är skyldig eller inte, eller blir dömd eller inte , så är denna tråd viktig att föra fram vad misstänkt GM är för en person. En manisk kvinno och barnmisshandlare utan skrupler !

Instämmer! Lägg också till det faktum att barnet var ensamt i lägenheten i ett halvt dygn. Det sket han väl också i, inte ens det har han nämnt nånstans och ändå vet alla att han var där och åt middag...
Citera
2013-08-04, 01:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Befann dig DB på sin arbetsplats kl. 08.00 dagen efter dådet som det skrivs om ??
Det borde väl kunnat bekräftas i så fall av någon som känner honom
När jag varit på TÄ vill jag minnas man har skymtat kocken. Men DB var väl bara någon slags extrahjälp?
Citera
2013-08-04, 01:51
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Enligt http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2266930--de-har-varit-pa-platsen- / TTELA:s journalist Anna Sofia Dahl har ÅK sagt någonting i stil med att: DB och FH har:
eller
(Formuleringen: "De har varit på platsen" är förmodligen rubriksättarens.) ÅK Eva Johnsson avslöjar däremot inte den viktigaste informationen i sammanhanget: när.

Svaret på frågan om att är förmodligen grundat på "mobilmastning." Svaret på frågan om när kan polisen antagligen besvara på samma sätt, liksom svaret på frågan om varifrån.

Det har ryktats om att DB och FH kom från "en fest;" —men i början av detta rykte finns det ingen uppgiftslämnare, vad jag har kunnat finna. Det började med en spekulation och som sedan förvandlades till "en relativ trådsanning."

Det är långt ifrån givet att DB och FH var stand-by i marschberedskap röd. Det var ju en lördagskväll mitt i den fagra sommaren... Kanske anlände de inte till platsen förrän vid 04-tiden, söndag den 30:e juni. Denna tidpunkt påverkar självfallet varje fiktivt tidsschema. Startpunkten.

Om DB och FH verkligen kom från "en fest" vet polisen sannolikt också vilka som var med vid det festliga tillfället. Något som i så fall skulle ha kunnat göra somliga en smula nervösa.

I nån artikel är också åklagaren citerad "....var de har gjort av kroppen..." Inte gärningsmannen utan ordet "de" är citerat i artikeln.

Edit: Det var här jag läste det jag tänkte på

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2266930--de-har-varit-pa-platsen-?m=print

Om nån av de talar om var de lagt henne....? Betyder det att hon tror att alla tre av herrarna tafflighets-AB vet vart Id* är?
Senast redigerad av bokfodral 2013-08-04 kl. 02:04.
Citera
2013-08-04, 01:57
Medlem
Grisjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Det är enligt mig den absolut troligaste färdvägen. Jag har kört den ett antal gånger vid det här laget.

Jag var vid Igelsjön idag och kikade. Bommen var öppen och det gick att köra ända fram till sjöns "strand". Vet inte om bommen brukar vara öppen?

Det såg ut som MP varit där men jag är inte helt säker. Det satt några snitslar där. Jag vet dock inte om dem dykt eller draggat sjön. Det är det som måste göras.

Sjön är absolut en tänkbar dumpningsplats. Det går att vada ut men det tror jag inte är det bästa sättet. Jag har försökt vada ut i en sjö däruppe förut och sjönk ner till knäskålarna i dyn på botten. Ska man dumpa i den sjön gör man det enklast på motsatt sida sett från "stranden". Där är det berg och blir djupare snabbare.

Jag snorklade i Igelsjön för ett antal år sedan och den är ganska djup.

Det luktar ganska dåligt om man går mot den bergiga delen av sjön. Rutten dynga och fiskkadaver typ. Inte lik dock.

Kan lägga upp lite bilder imorgon.

Nice ! Blir fint med en bild. Finner det troligt att ljusskygga personer väljer den här färdvägen. Dock är det ett stort områden att finkamma. Det gäller att hitta platser, där gärningsmän kan operera med viss form av trygghet....
Citera
2013-08-04, 02:06
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisja
Nice ! Blir fint med en bild. Finner det troligt att ljusskygga personer väljer den här färdvägen. Dock är det ett stort områden att finkamma. Det gäller att hitta platser, där gärningsmän kan operera med viss form av trygghet....

Det är ju just för de enorma områdena man önskar att fåglar kunde kvittra nån gång sånt som är viktigt för utredningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in