2013-08-04, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Till vilket problem är brandplats två lösningen om man omedelbart därefter skall till den mycket bättre branden på brandplats ett?

Att inte koppla ihop kläder från GM med bilen.
En bilbrand är ingen exakt vetenskap, och jag tror inte GMs ville återvända för att kontrollera saken.

Nu kunde man med BP2 få kontroll över att det gick bra, dessutom ville man bli av med kläderna asap. Trodde man
Citera
2013-08-04, 00:02
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det måste ju ske nån gång

Är det förresten nån som vet om DB:s uppdatering på facebook den natten, som sade att han skulle gå och lägga sig där vid 02-tiden, om den är gjord via mobilen?

Om den är gjord via dator, var han ju i så fall hemma vid den tiden och kunde inte åkt tidigare än så till där AJ stod och väntade på dem men via mobil kan han ju ha gjort det längs vägen och då förstår man ju att i alla fall hans mobil är mastad på adressen.

Det är väl med största sannolikhet så att AJ kontaktat DB precis innan han gör sin uppdatering om att han ska lägga sig, han trodde väl att det skulle räcka som alibi
Citera
2013-08-04, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
BP1 kanske inte var ett lika omedelbart beslut. Den kostade mer pengar.

Kanske gnuggade man med AJAX under dagen den 1/7 och insåg att det inte gick...
Citera
2013-08-04, 00:03
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Till vilket problem är brandplats två lösningen om man omedelbart därefter skall till den mycket bättre branden på brandplats ett?

Kan vi hitta bättre ord för bränderna, typ bilbranden och skogsbranden/klädbranden? Lättare att hänga med de när det går så fort i tråden.

Sorry om jag är verkar petig :/

Men de tänkte kanske att det brinner bilar så ofta på berget att det inte är suspekt medan en bilbrand i skogen där kläderna brann, är väldigt suspekt, kanske?
Citera
2013-08-04, 00:05
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftihuvudet
DB har på måndagen anmält att den försvann på söndagen.

Vart har du hört eller läst det? Jag har hört söndagsmorgon...
Citera
2013-08-04, 00:05
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Låter bättre. Jag har markerat vägen på kartan. http://goo.gl/maps/FZfij Fast Mr. Google var inte överens med mig, han tillät mig inte att vända vid den lilla skogsvägen nära BP2, han ville vända längre söderut.

Hmm, symbolen för Hunneberg har glidit västerut, bråkar kartan med dig?
Citera
2013-08-04, 00:08
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Det måste ju ske nån gång

Är det förresten nån som vet om DB:s uppdatering på facebook den natten, som sade att han skulle gå och lägga sig där vid 02-tiden, om den är gjord via mobilen?

Om den är gjord via dator, var han ju i så fall hemma vid den tiden och kunde inte åkt tidigare än så till där AJ stod och väntade på dem men via mobil kan han ju ha gjort det längs vägen och då förstår man ju att i alla fall hans mobil är mastad på adressen.

Har inte sett att någon skrivit om det. Jag tror iofs att han var hemma då, eftersom allt var klart vid den tiden. Statusuppdateringen gjordes av den enda anledningen att han ville tala om att han "absolut inte var ute och dumpade ett lik och eldade bilar och kläder"
Citera
2013-08-04, 00:10
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Den är tvåsitsig enligt registret.....
Det beror bara på att den är lastbilsregistrerad och att man endast får åka 2 i den, så det kan vara en 4-d för det.
Den står ju som skåp i registret och jag är tveksam till att det är en pickup då?
Senast redigerad av Tomato 2013-08-04 kl. 00:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Du tror inte man tänker värsta möjliga scenario med tanke på spåren man lämnat efter sig i trappan? Och att folk vet att du var sista man hemma hos henne? Jag tror jag hade börjat flippa ut och trott att polisen gjort stor utryckning och att man var efterlyst. Jag tror inte man är så kylig att man tänker att det kommer ta timmar innan nån upptäcker blodet och att det sen tar jättelång tid innan de som upptäcker det ringer polis. Man utgår nog från värsta möjliga scenario för att skydda sig själv. Men vad vet jag - det värsta jag gjort i mitt liv är cyklat utan lyse i 15 minuter och jävlar vad mitt hjärta slog.

Olika individer reagerar väldigt individuellt under stark stress. En del blir handlingsförlamade, andra faller in i ett tillstånd av glasklar logik och agerar extremt rationellt. Tror att i alla fall AJ tillhör den senare kategorin.

Vi har ju några i tråden som är bekanta med honom.

Vad säger ni?
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Det är väl med största sannolikhet så att AJ kontaktat DB precis innan han gör sin uppdatering om att han ska lägga sig, han trodde väl att det skulle räcka som alibi

Eller så kommer de på det precis mitt i - justefan, jag måste ju skriva nåt!! Vore bra att veta om det t ex gjorts från dator eller mobilen.
Citera
2013-08-04, 00:11
Medlem
tattoo66s avatar
Rätt ska vara rätt.. F.h och s.t har vart tillsammans i 3 år och inte 2 år. . Åtetkommer imorgon med mer info..
Citera
2013-08-04, 00:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hmm, symbolen för Hunneberg har glidit västerut, bråkar kartan med dig?
*suck* Hunneberg är åter på sin plats nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in