Alltså, du behöver inte svara mig nu men jag kan inte låta bli att fråga. Stämmer den känslan många har av att det är lite "fega locket på" kring det här fallet vad rör villigheten att kliva fram och säga nånting som kan leda detta framåt till en lösning, att det sitter personer som av rädsla håller tyst?
T ex den du nämner som granne här, menar inte nu att du ska "pumpa" personen på info men det känns som att det borde finnas mer observationer som förvisso polisen redan känner till men som nu med brandplatsen och identifieringen av kläderna och fyndet av örngottet och den som på FB spånas kring och som polisen är tacksamma för att det görs då de vill ha allmänhetens hjälp i det här.
(detta långa hade säkert gått att skriva med 3 meningar, jag vet *s*)
Så är det säkert.. Ja, polisen vet mycket mer än oss. Känner inte så väl att jag kan ringa och luska tyvärr.. Fast jag har har varit frestad
Du får ursäkta men scenariot är för mig så fullständigt främmande att jag inte kan sätta mig in i en sits där jag står med en kropp som måste bort på nåt sätt.
Det jag kan tänka i det här fallet, är att han gick bananas efter samtalet med PT, Id* är död och därifrån måste han agera och det som förbryllar mig är att det är så mycket klantighet efter klantighet, försäga sig på facebook men kroppen är precis puts väck.
Jag tror du börjar förstå vad jag menar. Byt ut han med GM. Det får facit visa om det är samma person. Ha inga förutfattade meningar om någon. Försök bara tänka dig in i vad du skulle göra, även om det är svårt. Du är på god väg.
Någon gång vid första häktningen? jag är dålig på att söka i tråden, men husrannsakan gjordes ju hos alla dom misstänkta i den vevan
Är det någon som har koll på vilka platser/hos vem (om ens någon), husrannsakan egentligen har gjorts? Det faktum att någon misstänkts ha mördats, ger inte polisen rätten att rota igenom någons hem eller bil utan att ha en väldigt bra motivering för detta.
Innan vi skickar de stackars kräftorna till de sälla jaktmarkerna skulle jag gärna se att Kabelvägen undersöktes i hela dess sträckning, med avtagsvägar. Såvitt jag förstår har inte det skett. Kabelvägen ligger på väg från BP till brandplatserna.
Kabelvägen är lång... Om Id* dumpats längs den varför då elda så nära DBs hus? Åk en km till på kabelvägen och elda där om du dumpat kroppen på kabelvägen...
Min magkänsla säger kräftdammen men ett annat sinne säger Marinafall...
Det är spekulationer hämtade från flashback den 3/7..
Vad jag vill visa på är att Grannen säger att Mc'n har stått här ett tag.... (Den 3/7 alltså på onsdagen) så glöm den som sänke nu..
Vems granne var det som såg AJs motorcykel kring den 3/7? En granne till Id* eller AJs mamma eller..?
Kabelvägen är lång... Om Id* dumpats längs den varför då elda så nära DBs hus? Åk en km till på kabelvägen och elda där om du dumpat kroppen på kabelvägen...
Min magkänsla säger kräftdammen men ett annat sinne säger Marinafall...
Varför dumpa nära Ida? Kör en bra bit därifrån, så dumpningen inte sammankopplas med Ida. Och en bra bit till för att bränna bilen, så den inte heller kopplas ihop med något.
Är det någon som har koll på vilka platser/hos vem (om ens någon), husrannsakan egentligen har gjorts? Det faktum att någon misstänkts ha mördats, ger inte polisen rätten att rota igenom någons hem eller bil utan att ha en väldigt bra motivering för detta.
Du får väl söka på husrannsakan, det finns länkade artiklar m.m.
Är det bekräftat att örngott och brända kläder tillhör fallet eller varför pratas det som om det vore fakta i tråden?
RDY, du gör ett kanonjobb. Jobba gärna vidare på samma sätt men fastna inte i dina egna teorier, då kanske du missar något spår.
Du har helt rätt, men tröjan är ett starkt indicium. Om man inte går på fysiska indicia eller bevis så låter man faktiskt fantasin styra helt. Men visst har du rätt om att andra alternativ skall prövas. Jag var ju på Halleberg igår...
Jag funderar på vad en lögndetektor hade gjort för skada i förhör i syfte att hitta Id@ ?
Inte som ett bevis i domstol, utan som en metod för att fiska information om dumpningsplats.
Här sitter 3 gökar och förnekar, och när de ändå gör det så kunde man väl haka på di där meckapärerna och ställa frågor som:
Vet du om Id@ ligger i en sjö ?
Vet du om Id@ ligger i en skog ?
osv.
Gör man det med 3st. så borde man kunna få en indikation på vart hon kan vara ?
Utgångspunkten är:
Om man förnekar brott, kan polisen använda lögndetektorn som ett VERKTYG i syfte att HITTA nya bevis. Lögndetektorn är i sig INTE bevis.
Kom INTE dragande med följande i debatten:
1. Lögndetektorer går att lura
2. Det håller inte i domstol
Svensk polis använder sig inte av lögndetektor ens i förhör fick jag just reda på...såklart.
Tja, ni kan ju gissa själva om man har 3 personer som försöker ljuga, så får man nog en indikation på vart kroppen är, ska det vara så jävla svårt att använda okonventionella metoder när läge finns i detta landet ?!?
Det handlar om att hitta en kropp, lösa ett mord och ge ro åt släkten.
Men NÄHÄÄ, så jobbar minsann inte vi...och inte skall vi ha elpistoler heller jag blir mörkrädd för Polisen ibland, verkar ju vara rena öststatsorganisationen.
Jag skulle vilja säga att det är helt omöjligt att tänka som en psykopat om du inte är en själv. Dessutom att utifrån det ta reda på var I*a finns är också omöjligt tror jag då två olika psykopater tänker helt olika, det finns väl ingen mall för hur en pyskopat tänker, gissar jag. Det ligger väl i psykopaters natur att man aldrig riktigt kan veta hur eller om de tänker. Att AJ behöll kylan tror jag inte är omöjligt, men de två andra verkar inte, utifrån vad jag läst här, av samma kaliber så man får nog hoppas på dem. Det hjälper inte om man bor i området annat än just för att man vet hur här ser ut och lista ut tänkbara flyktvägar, men egentligen är alla områden som tagits upp här just tänkbara.
Om hon inte är dumpad i vatten med sänke (dels för svårigheten att hitta henne och för att undvika liklukt) så är det "bästa" jag kan tänka ut att dumpa henne vid en väg där det inte är promenadstråk. Om jag kommer körande med en bil och ser ett gäng fåglar kalasa på något så tänker jag inte att det är en människa, utan en grävling eller något annat djur. Problemet här är ju att andra bilar också kan komma farandes och se vad du håller på med (menar då en större väg där man aboslut inte promenerar i vägkanten) så risken är större än vid något dolt område intill vatten. Jag vill tro att de hittills bara haft en enorm tur vad gäller gömmandet av I*a, annars blir det nog svårt att hitta henne.
Om du inte till 100% vet vem GM är, hur vet du då att han är psykopat. Har du någon gång försökt fundera på hur GM tänker. Om du var GM hur skulle du agera?
Att du sen tror att jag är psykopat, det kanske ligger nära tillhands när man syslar med människors beteende.