Citat:
Ursprungligen postat av
lithionit
jobbigt
Om det fortsätter såhär tror jag det är dags att byta, det är väldigt olika hur man reagerar vissa mår toppen på en medicin som i gengäld bara ger biverkningar för en annan.
Vad har du testat innan? Man får ofta testa sig fram innan man hittar rätt i "djungeln" av psykofarmaka.
Ja, det är extremt jobbigt. Har testat flera SSRI, Venlafaxin, Voxra, Mirtazapin, Buspiron och anafranil. Den värsta var Venlafaxin. Extremt mycket biverkningar.. Anafranilen kände jag absolut ingenting på , trots att jag tog 125 mg av den. Inte ens biverkningar.
Voxran var jättebra motivationshöjjare, men gav mig panikattacker efter ett tag..
Tillbaka på cipralex nu, och hade gärna kombinerat med Voxran. Eftersom jag enbart tog voxra när jag åt den, så hade jag ingen medicin mot min ångest så att säga. Frågan är nu om jag kan kombinera den med Cipralex. Tanken är då, att eftersom cipralexen biter bra på min ångest, men gör mig något omotiverad och slö, så kanske de kan funka bra ihop? Eftersom voxran fick mig att bli mer aktiv.
Vad tror ni? Kan dessa två mediciner göra sig bra tillsammans?