2013-08-03, 18:21
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det har tidigare påståtts i tråden att herrar DB och FH hade körförbud på alla sina fordon. Men nu ser jag att FH:s Chevrolet besiktigades 30 juni och är i trafik.
Den besiktades den 28:e. Jag var tvungen och dubbelkolla när den 30:e var dagen för försvinnandet. Den 30:e måste vara sista inställelsedag. Vanligtvis står ju besiktningsterminen i första raden.
[edit] 28/6 2012 t.o.m.
Så fordonet har körförbud p.g.a utebliven besiktning.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-03 kl. 18:33.
Citera
2013-08-03, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Minicall kan jag inte så mycket om men hade du sagt att du hette M*r*are*a He**ic*son
och jobbade på Ericsson så hade jag trott på dig blint! Hena skulle jag aldrig ifrågasätta
när det gäller Minicall.

Men en "kill switch" på en Minicall käns lite "över arbetat" sedan att det finns på
mycket nätverksutrusting som Cisco routrar känns ju mer meningsfullt.
(Här lämnar jag ingen referens utan ni får häckla mig fritt)

Nu blir man lite nostalgisk. Har haft en Minicall, kom på 80-talet, den tutade i fickan och talade om vem som sökt. Personsökare helt enkelt.
Citera
2013-08-03, 18:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den besiktades den 28:e. Jag var tvungen och dubbelkolla när den 30:e var dagen för försvinnandet. Den 30:e måste vara sista inställelsedag. Vanligtvis står ju besiktningsterminen i första raden.
Men då hade sällskapet tillgång till två bilar vid försvinnandet, men Chevroleten tror jag inte att man smyger omkring med i bostadsområden mitt i natten för ljusskygga ärenden. Var bil nr 2 denna eller AJ:s mammas bil? Eller FH:s flickväns bil, den gröna Golfen?
Citera
2013-08-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Vill du ha en lättläst text på svenska?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/18-aring-saknas-efter-fest-i-varberg/

(Eller tycker du kanske att DN är en alltför judisk källa för att vara trovärdig?)

Du har fastnat i en mobils spårbarhet.

Det enda som gäller är.
Signalkontakt mellan telefon och någon mast = spårbarhet.
Ingen signal mellan telefon och mast = ingen spårbarhet.
Citera
2013-08-03, 18:32
Medlem
Citat:
Men då hade sällskapet tillgång till två bilar vid försvinnandet, men Chevroleten tror jag inte att man smyger omkring med i bostadsområden mitt i natten för ljusskygga ärenden. Var bil nr 2 denna eller AJ:s mammas bil? Eller FH:s flickväns bil, den gröna Golfen?

Finns det dragkrok på mammans bil?
Citera
2013-08-03, 18:34
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Nu har jag ingen åsikt om ditt letande, du vet vad jag tycker om det.
Har en fråga. Det här blå kuddfodralet som du hittade. Om det nu inte fanns blod på det, fanns det heller inga andra märken, från läppstift, ögonskugga el. dy. Kuddar är ju annars ett vanligt attribut för att tysta någon eller kväva någon.

Jag tror att någon av mina allra första kommentarer om denna sak är att det var fläckar på ena sidan som inte kom från underlaget. Det tycktes mig i alla fall så. Men tyget är lurigt eftersom det är blankt. Beroende på hur ljuset faller så kan det se olikfärgat ut på vissa ställen. Farbror Blå får kolla upp det. Men som sagt, första intrycket är att det har fläckar på andra sidan som inte kommer från underlaget.
Citera
2013-08-03, 18:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ja den är ju grymt intressant. Det verkar vara dåligt med info om modell då den är importerad. Den fick ju körförbudet på måndagen 1/7 så det var ju inte så konstigt att den "missats".
Den kommer nog RDY att sätta tänderna i
Citera
2013-08-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Hade du själv svarat på ett sånt inlägg? Hade jag vetat hade det framkommit!! Men när det trollas av någon/några som inte vet ett skvatt av vad dom pratar om, lägger jag in fakta ( i mån jag vet! ).

JA, om jag hade vetat ngt om försvinnandet som kunde leda till att GM fälldes och (men inte minst) till att I*a hittades och hade lite moral i kroppen så hade jag informerat om detta.
Citera
2013-08-03, 18:43
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Vill du ha en lättläst text på svenska?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/18-aring-saknas-efter-fest-i-varberg/

(Eller tycker du kanske att DN är en alltför judisk källa för att vara trovärdig?)

Du är verkligen skitkass på att värdera nyheter. Det där är ett TT-telegram, av en anonym skribent som inte citerar någon källa. TT plockade bort det i senare uppdateringar, och påståendet i sig har dementerats av polisen, som betraktar det som svammel (googla om du inte tror mig).

Fast att dom dementerar kan man förstås tolka på två sätt: FB-foliehatten tolkar detta som om att dom försöker lägga locket på, den som har lite erfarenhet av hur svenska media fungerar inser att det antingen är TT:s anonyma skribent som rört till det, eller polisen och operatören som lekt viskleken.
Citera
2013-08-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag tror att någon av mina allra första kommentarer om denna sak är att det var fläckar på ena sidan som inte kom från underlaget. Det tycktes mig i alla fall så. Men tyget är lurigt eftersom det är blankt. Beroende på hur ljuset faller så kan det se olikfärgat ut på vissa ställen. Farbror Blå får kolla upp det. Men som sagt, första intrycket är att det har fläckar på andra sidan som inte kommer från underlaget.

Minns du, om dessa fläckar var plaserade så att någon kan ha haft kudden över ansiktet?
Citera
2013-08-03, 18:48
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Minns du, om dessa fläckar var plaserade så att någon kan ha haft kudden över ansiktet?

Det är ju intressant om detta örngott kommit med av en slump för att det färgmässigt hängde med lakanet som hör till eller om det följde med ihop med ihopskrapat allt som skulle brännas pga spår.
Citera
2013-08-03, 18:50
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
JA, om jag hade vetat ngt om försvinnandet som kunde leda till att GM fälldes och (men inte minst) till att I*a hittades och hade lite moral i kroppen så hade jag informerat om detta.

Håller med dig! Att sitta inne med uppgifter utan att berätta hade jag aldrig gjort. Om nu dessa tre (aj, DB o FH) är inblandade och de släpps fria så kan ingen längre vara säker på vems dotter, mamma eller vän som nästa gång råkar illa ut. AJ kanske ger sig på de 32 som inte längre vill vara vän med honom på Facebook.

Glöm inte I*as söner, föräldrar och vänner. Att hon förmodligen inte lever förstår de nog men att ni som sitter inne med information inte hjälper till så att hon hittas förstår säkert varken de eller någon annan människa som inte är helt iskall. Tips kan lämnas anonymt.
Senast redigerad av ModerEva 2013-08-03 kl. 19:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in