2013-08-03, 17:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Kör man hoj så åker man självklart helst mellan skurarna..

Men jag förstår inte varför detta är intressant, det är ju skrivet tidigare än den aktuella helgen. Och som jag skrev tidigare så VET jag att AJ hade MC'n till Trollhättan, den stod ju parkerad utanför I*a helgen hon försvann/mördades
Så den var alltså där på söndagen?
Citera
2013-08-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Nu var det i och för sig SAR-skrifts inlägg jag kommenterade, men du kan få en hatt du också.

Vill du ha en lättläst text på svenska?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/18-aring-saknas-efter-fest-i-varberg/
Citat:
Polisen vet ännu inte om 18-åringen har råkat ut för något brott. Han mobiltelefon, som var manuellt avstängd, kunde på teknisk väg aktiveras på lördagseftermiddagen.

(Eller tycker du kanske att DN är en alltför judisk källa för att vara trovärdig?)
Citera
2013-08-03, 17:45
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Någonstans läste jag att AJ uppgett att telefonen va avslagen tills mitt på dagen efter.

När var det som TB sade att han ringde henne? Vid 10-11 eller nåt?
Citera
2013-08-03, 17:45
Medlem
Quarrels avatar
Det har tidigare påståtts i tråden att herrar DB och FH hade körförbud på alla sina fordon. Men nu ser jag att FH:s Chevrolet besiktigades 30 juni och är i trafik.
Citera
2013-08-03, 17:46
Medlem
IroniskJags avatar
Alltså fyyyyfaaaan för er som sitter här och sprider massa dynga och känner GM och company, så jävla rädda om ert eget skinn! Se till att hosta upp lite värdefull info så hon kan hittas istället
Börjar bli jävligt frustrerad och förbannad på allt tjafs, det finns folk här som vet och håller käften.. SKÄMS på er!
Citera
2013-08-03, 17:50
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Så den var alltså där på söndagen?
Det vet jag inte säkert, men jag vet att den stod där på lördagen och eftersom grannen sa att den stod där hela helgen (detta skrev hen på facebook när det letades efter AJ första gången) så antar jag att den stod även på söndagen men det kan vara att hen menade fre-lör med det också
Citera
2013-08-03, 17:52
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Kan AJ ha bott hos DB över helgen? och helt enkelt lånat s40 för dejten med I.F? Om han nu har pajat foten så tror jag inte att han gått/sprungit från IF till morsan. Jag tror även att han haft med i tanken att PT eventuellt kommer dyka upp pga bråket i telefonen.. vågar han då verkligen låta IF ligga död i lägenheten för att skaffa fram folk? PT skulle ju kunna dyka upp och ställa till besvär. Jag tror att hon dött snabbt efter det telefonsamtalet och att det sedan varit mycket bråttom för AJ

Nu kanske jag snurrar till det alldeles, men kan det vara därför som han stod utanför hennes port, där han sågs av en granne? Han stod utanför porten ifall PT skulle dyka upp och hindra honom från att gå upp i lägenheten till Id*?

Vi har ju inga exakta tidpunkter (förutom polisen som har det då) för när DB och FH kom till platsen eller när AJ stod utanför porten.
Citera
2013-08-03, 17:56
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Finns helt klart en möjlighet och gå mellan Östra Margaretavägen och Bangårdsgatan utan att passera massa hus.

http://kartor.eniro.se/m/n7lVY

Den där gångvägen som du har markerat ut, går ju precis längs där de har haft som intressant sökplats efter henne och som många tipsat om.

Kan det ha arrangerats och bestämts, på nåt sätt (jag vet inte hur, spånar bara nu), av herrarna att ordna med bil och hämtning osv så att de från mamman sen har kört henne i bilen och dumpat henne där kring Stallbacka?

Polisen vet ju om deras mobiler ev. mastats till det området, förutom att de kopplats till Id*s adress. Åklagaren säger att de kommit till platsen men de kan ju lika gärna också ha mastats omkring mammans adress?

Edit: Funderar vidare lite. Kan AJ ha ringt polarna för att de skulle hämta Id* och ställt upp porten till dem med mattan och under tiden börjat traska bort mot sin mamma och hennes bil och sen när polarna kommer med Id* så åker de i två bilar och dumpar henne i Stallbackaområdet och sen åker de med två bilar, bränner kläder och även bilen?

Edit 2: Där hos mamman kanske han fått tid att tvätta av sig och byta kläder så inte hennes bil blir blodig?
Senast redigerad av bokfodral 2013-08-03 kl. 18:06.
Citera
2013-08-03, 17:57
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Kör man hoj så åker man självklart helst mellan skurarna..

Men jag förstår inte varför detta är intressant, det är ju skrivet tidigare än den aktuella helgen. Och som jag skrev tidigare så VET jag att AJ hade MC'n till Trollhättan, den stod ju parkerad utanför I*a helgen hon försvann/mördades

Jo, jag håller med dig. Mitt svar var bara för att visa på att det här med MC och regn ihop, var nåt han nämnde och funderade på. Inte bara körde hojen oavsett väder utan att han tog med sånt i beräkningen.
Äsch, jag släpper det
Citera
2013-08-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag var på Halleberg igår. Där har inte många varit och letat. Visst går tråden fram och tillbaka. Ibland är vissa områden intressanta och i nästa stund andra. I ett socialt forum som detta får man räkna med att det finns ett visst grupptänkande som faktiskt kan leda fel, precis som du säger. Och känner man det så får man bidra med det man kan.

Var tycker du vi skall leta och varför?

Nu har jag ingen åsikt om ditt letande, du vet vad jag tycker om det.
Har en fråga. Det här blå kuddfodralet som du hittade. Om det nu inte fanns blod på det, fanns det heller inga andra märken, från läppstift, ögonskugga el. dy. Kuddar är ju annars ett vanligt attribut för att tysta någon eller kväva någon.
Citera
2013-08-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Då borde han inte blivit släppt efter första husransakan då han och F.H var på förhör!

Instämmer, det var ett svar på Krokodilens påstående att DB ägnade sig åt sådan verksamhet.
Citera
2013-08-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Du verkar känna de misstänkta herrarna. Hur kom de från platsen där bilen brann?

Hade du själv svarat på ett sånt inlägg? Hade jag vetat hade det framkommit!! Men när det trollas av någon/några som inte vet ett skvatt av vad dom pratar om, lägger jag in fakta ( i mån jag vet! ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in