2013-08-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
OK Men att bränna DB och FH:s bil med (citat från TTELA) "mycket intressanta saker i". Är inte det ett bra sätt att få alla att bara tänka på S40:n och se mammans bil som ointressant?

Jag tror dessutom att DH och FH kan ha haft ytterst få spår på sig. De kan ha väntat utanför huset med en presenning och alltså inte lämnat något DNA eller så inne. Därefter kan de säkert ha hanterat Id* tämligen spillsäkert. I så fall är det rimligt att det bara är AJ:s kläder vi funnit, om det nu inte är två plagg. Det får ju teknikerna kika på.

Inte bara ett bra sätt att få mammans bil att verka ointressant, vilken bil som helst bör ha haft goda möjligheter att förbli ouppmärksammad.
Citera
2013-08-03, 17:14
Medlem
MrMephistos avatar
Credit till alla som är ute och letar, typ som RDY. Ni har helt klart min respekt. Kom bara ihåg att det är mycket viktigare att rapportera till polisen än att skriva här
Citera
2013-08-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
En itressant tanke. Kan det vara så att de sitter häktade för HB-körning?

Då borde han inte blivit släppt efter första husransakan då han och F.H var på förhör!
Citera
2013-08-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Han har flera bilar. S40 använde han inte...

Märkligt... Då är det väl som du påstår... En bekants bekant... eller en jobbarkompis bekant... eller vad är det idag?....... S40n var den enda bilen han använde <--------- fakta
Citera
2013-08-03, 17:23
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Se där! Bra koll! Och japp, det regnade under kvällen. Att det var slut 23 vet jag men väderstationerna är lite otydliga om exakt när det slutade regna. Klart före mordet i alla fall.

http://img196.imageshack.us/img196/5089/ra1.pdf

Han både frågar om det regnar i Trollhättan och ett tidigare datum skriver han att pga regnet stannar han kvar i Trollhättan istället för att åka.
Citera
2013-08-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slitarn
Hur vet du att den var Avstäng under natten ? Ringde du !
Någonstans läste jag att AJ uppgett att telefonen va avslagen tills mitt på dagen efter.
Citera
2013-08-03, 17:31
Medlem
Kan AJ ha bott hos DB över helgen? och helt enkelt lånat s40 för dejten med I.F? Om han nu har pajat foten så tror jag inte att han gått/sprungit från IF till morsan. Jag tror även att han haft med i tanken att PT eventuellt kommer dyka upp pga bråket i telefonen.. vågar han då verkligen låta IF ligga död i lägenheten för att skaffa fram folk? PT skulle ju kunna dyka upp och ställa till besvär. Jag tror att hon dött snabbt efter det telefonsamtalet och att det sedan varit mycket bråttom för AJ
Citera
2013-08-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Av överläppen att döma verkar DB vara den som snusar (om det inte är fler, dvs).

EDIT: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/998600_10151850263343277_947784045_n.jpg

D.B snusar inte
Citera
2013-08-03, 17:35
Medlem
Finns helt klart en möjlighet och gå mellan Östra Margaretavägen och Bangårdsgatan utan att passera massa hus.

http://kartor.eniro.se/m/n7lVY
Citera
2013-08-03, 17:37
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
http://img196.imageshack.us/img196/5089/ra1.pdf

Han både frågar om det regnar i Trollhättan och ett tidigare datum skriver han att pga regnet stannar han kvar i Trollhättan istället för att åka.

Kör man hoj så åker man självklart helst mellan skurarna..

Men jag förstår inte varför detta är intressant, det är ju skrivet tidigare än den aktuella helgen. Och som jag skrev tidigare så VET jag att AJ hade MC'n till Trollhättan, den stod ju parkerad utanför I*a helgen hon försvann/mördades
Citera
2013-08-03, 17:38
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Kan AJ ha bott hos DB över helgen? och helt enkelt lånat s40 för dejten med I.F? Om han nu har pajat foten så tror jag inte att han gått/sprungit från IF till morsan. Jag tror även att han haft med i tanken att PT eventuellt kommer dyka upp pga bråket i telefonen.. vågar han då verkligen låta IF ligga död i lägenheten för att skaffa fram folk? PT skulle ju kunna dyka upp och ställa till besvär. Jag tror att hon dött snabbt efter det telefonsamtalet och att det sedan varit mycket bråttom för AJ
Han visste ju att han skulle hinna till morsan om det framgick att PT var hemma. Då var han ju 8 mil och minst en timma ifrån att dyka upp.
Citera
2013-08-03, 17:39
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Märkligt... Då är det väl som du påstår... En bekants bekant... eller en jobbarkompis bekant... eller vad är det idag?....... S40n var den enda bilen han använde <--------- fakta

Du verkar känna de misstänkta herrarna. Hur kom de från platsen där bilen brann?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in