2013-08-03, 15:21
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Borde vara så att vårdnadshavaren får både handikappsersättningen och vårdnadsbidraget, eller?

Japp så är det men hon kan ha varit anställd som personlig assistent åt sin pojk också eller haft någon form av delad vårdnad så även hon kan fått del av bidrag för att få umgänget att fungera..

Men hennes inkomst har garanterat inget med hennes inkomst att göra iallafall så tycker vi släpper hela diskussionen nu och fokuserar på viktigare saker

Edit: fel... Ska vara hennes inkomst har inget med hennes försvinnande att göra förstås
Senast redigerad av IroniskJag 2013-08-03 kl. 15:25.
Citera
2013-08-03, 15:23
Medlem
Harkoll

Jag har förstått att du känner/kännt A.J väldigt väl.Du har svarat på flera frågor ang.A.J.
Finns det något ställe i naturen i Trollhättan som A.J rört sig omkring?ex när han fiskat eller gått sina promenader?jag har för mig att han var ute och promenerade ibl?
Citera
2013-08-03, 15:29
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Att köra från Tre Älgar till Ö Margaretevägen tar 20-25 minuter. Att ta sig från brottsplatsen hem till AJ:s mamma tar väl 7 minuter. Vad tror tråden om att AJ givit sig av från lägenheten hem till mamma för att därifrån ringa DB eller FH som ett bevis för att han lämnat oroliga Ida? Han bör ju ändå på något sätt skaffa bort sin MC, om han nu hade en, så att inte vittnen tar det som ett bevis för att han varit kvar på platsen för brottet hela natten.
Citera
2013-08-03, 15:31
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Harkoll!

Vet du om AJ och/eller DB kan ha haft för vana att (tjuv?)fiska kräftor i kräftdammen. Den ligger ju mycket praktiskt till för DB... Bil ned till närmaste parkeringsplats = 4 minuter och sedan 8 minuters promenad, sedan fiske...
Citera
2013-08-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Om du tittar på min avatar ser du att jag inte har någon hatt (*).

Första länken. Du vet vad Russia Today är, va? Putins anti-amerikanska propagandaorgan. Dom har ungefär samma journalistiska tyngd som en nyreggad FB:are (det artikeln egentligen beskriver är en spyware känd som "The Find" -- dvs en manipulerad mobil).

Andra länken. Står ingenting om att du kan slå på avstängda telefoner remote. Killen som citeras om hur mycket påslagna telefoner samlar på sig (sant) säger uttryckligen att det inte går att spåra dom när dom är avstängda (också sant) fast är lite lagom "some avenues of inquiry that may be productive" flummig, precis som en nyreggad FB:are. Foliehattar älskar sånt, normalt folk tolkar det som det svammel det är.

Du får betyget FAIL i ämnet källkritisk förmåga.

PS. Väntar fortfarande på någon teori om varför FBI/NSA/Shin Bet eller annan tung underrättelseorganisation skulle ha span på en västgötsk nassemorot.

*) Inte för att det iofs bevisar något i den här tråden där snubben med foliehatt på avataren är den som får mest vettigt uträttat...

Nu var det i och för sig SAR-skrifts inlägg jag kommenterade, men du kan få en hatt du också.
Citera
2013-08-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Att köra från Tre Älgar till Ö Margaretevägen tar 20-25 minuter. Att ta sig från brottsplatsen hem till AJ:s mamma tar väl 7 minuter. Vad tror tråden om att AJ givit sig av från lägenheten hem till mamma för att därifrån ringa DB eller FH som ett bevis för att han lämnat oroliga Ida? Han bör ju ändå på något sätt skaffa bort sin MC, om han nu hade en, så att inte vittnen tar det som ett bevis för att han varit kvar på platsen för brottet hela natten.

Ingen mer än A.J (eller hans mamma)kan väl vara helt säker på att han körde sin MC till Trollhättan?
Han kan ju åkt buss eller tåg?
Citera
2013-08-03, 15:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det är inte alls osannolikt. Frågan är om han i så fall stannade till hos mamma eller bara plockade upp telefonen och ställde MC,n där? Hade han nyckel kunde han ju gå in och ringa utan att väcka mamman. Skriva en gullig lapp Jag var här men du sov?
Citera
2013-08-03, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
man kan elda en gräsmatta, så börjar det växa bättre.
Det där små gröna kan växa upp på 1-3 dagar, eller mer.
Jag har självt eldat gräsmatta av denna anledning.

Känner mycket väl till svedjebränning. Även dom i amazonas regnskogar.
Men en gräsmatta eldar man aldrig, du måste mena en äng/vildvuxen gräsmatta?
Kort grönt gräs brinner inte gärna.

Det låg även pinnar där, som hade växt klart så att säga.

Men, det är svårt att se på fotot om dom är "dit sparkade" i efterhand.
Citera
2013-08-03, 15:41
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Ingen mer än A.J (eller hans mamma)kan väl vara helt säker på att han körde sin MC till Trollhättan?
Han kan ju åkt buss eller tåg?

Helt sant. Om han har MC:n behöver han flytta den. Men jag håller helt öppet för att han sprungit hem och sedan spridit ut att en viss identifierad person setts springa där så att alla eventuella vittnen håller tyst om att de sett en rödhårig kanin springa där mitt i natten.

Tidsspillan är 7 minuter men om han gjort det kan han använda det som argument för att många kan ha kommit till Id* efter honom. Han kommer i så fall behårt att hävda att han lämnat Id* vid den tidpunkten.
Citera
2013-08-03, 15:43
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är inte alls osannolikt. Frågan är om han i så fall stannade till hos mamma eller bara plockade upp telefonen och ställde MC,n där? Hade han nyckel kunde han ju gå in och ringa utan att väcka mamman. Skriva en gullig lapp Jag var här men du sov?

Jag är så falsk av mig så bara för att du varit oförsiktig nog att svara att detta är mycket möjligt, säg mig då om det även är möjligt att han tagit mammas bil och att det är den som kört hem DB och FH från bilbranden på Hunneberg?
Citera
2013-08-03, 15:48
Medlem
Citat:
Helt sant. Om han har MC:n behöver han flytta den. Men jag håller helt öppet för att han sprungit hem och sedan spridit ut att en viss identifierad person setts springa där så att alla eventuella vittnen håller tyst om att de sett en rödhårig kanin springa där mitt i natten.

Tidsspillan är 7 minuter men om han gjort det kan han använda det som argument för att många kan ha kommit till Id* efter honom. Han kommer i så fall behårt att hävda att han lämnat Id* vid den tidpunkten.

Jag tycker att hans advokat uttryckte sig mkt märkligt ang.en fråga hur A.J tagit sig ifrån Id@s bostad.
Advokaten svarade att hans klient "inte minns det"
tror ingen har sett eller hört någon MC i det bostadsområdet den natten iaf.
Citera
2013-08-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Jag har hela tiden försökt att tala om att AJ är en psykopat och att det därför är lite svårt att förstå hur han tänker( ang. Diskutioner om detta fallet) för att hjälpa er lite på tråden vill jag nu lägga ut ett citat som han har lagt ut för längesedan på Facebook. (Även för er som inte är från THN) "Folk vill verkligen inte förstå alltså! Tänk vad mycket lättare det var förr under kriget när man dekorerade dem med en stjärna och de visste sin plats 1933<3 Men tålamod är en dygd och just nu min stora och kanske bästa vän". Hoppas detta får er att inse lite vilken sjuk människa han verkligen är. Kanske det här underlättar något i ert arb. Kanske måste man tänka om vad beträffar AJ och hur han hanterar saker i en sådan här situation. Han är iskall! Hoppas allt löser sig till slut. Bra jobbat

Jag fick höra igår att en av Trollhättans största rasister (iaf utåt sett) gjort massor för att hjälpa till att hitta I*a. Skönt att höra att de inte håller varandra om ryggen när det blir skarpt läge. Vilket kanske också ger hopp om att alla vissa kallar WT här (jag vet inte riktigt vilka som går under den benämningen, men använder det uttryck som ofta använts i tråden) heller inte gör det. Även om jag själv håller mig undan den här typen av människor, med den här typen av åsikter, så vet jag inte om man kan kalla alla för psykopater, jag tror AJ sticker ut en hel del även i de kretsarna? Finns nog massor av andra indicier som tyder på att han är psykopat än ovanstående? Även om det får mig att må illa det också.

Apropå den jag fick höra om igår så hoppas jag han hade gjort lika bra eftersökningar även om det varit en invandrartjej som försvunnit så här. Det kanske är att hoppas på för mycket men....Synd på en i övrigt supertrevlig kille. Det sista var helt off topic, jag inser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in