Citat:
Ursprungligen postat av
William.H.Grant
Gratulerar till vad som iaf här tolkas som
gårdagens (kornblåa?) detektivfynd! Och noterar givetvis även medlemmars insatser både strax innan och strax efter inlägg citerat ovan. Kopplingen mellan ett
örngott och
MC-utrustning hade jag själv definitivt aldrig någonsin kunnat göra.
Intressant även att RDY nu även har varit vid
Onda hålor o rekat. (Hoppade över några av de smalare sprickorna där, någon gång i gränslandet mellan ung o vuxen.) Diabasens lodräta klyftning är den geologiska förklaringen till fenomenet och diabasens mäktighet i dessa Eddans väggberg har jag sett har uppgivits till så mycket som 50-60 meter. Så ingen vet väl egentligen hur djupa dessa Onda hålor är där de är som djupast. Är nog bäst att de finns där de är, alltså alltjämt inte särskilt nära bilväg.
Låter f.ö. särskilt lovande att
40% av rikets kadaverindrillade vargättlingar förväntas dyka för tjänstgöring nästa vecka i trakten av det som, så vitt jag vet, varit norra Europas största vattenfall redan långa tider innan Vitteneguldet en bit ifrån grävdes ner för närmare 2000 år sedan. Hoppas nu bara att den där
Eugene och
ev. trasiga stängsel till vildsvinshägn inte förblindar länsmans ögon från
Kabelvägen i alltför hög grad.
Någon som varit på vägen och i området mellan
Hökhammar (som ligger vid Kabelvägen nära N. Björke) och
Kollebo, förresten? Skylt med "
Privat väg" från båda håll, men sådana skyltar respekteras nog inte av alla kanske... Kolla om intresse finns på Eniros karta, där finns båda namnen utsatta. Har fått en ej i fält bekräftad uppgift om att förfallet torp med ladugård ska finnas där en 200m lång stickväg slutar, ganska så precis mellan "Hökhammar" och "Kollebo" på Eniro-kartan
www.eniro.se. Har varit där själv för många år sedan när det fortfarande användes av ett äldre par som sommarhus. Ser att de numera finns ett bostadshus där nämnda stickväg utgår. Så detta bygger på en påtaglig fräckhet hos gärningsmännen. Men är inte just fräckhet något som verkar karaktärisera en eller flera av GM???
- - -
"So fill your heart with whats important and be done with all the rest."
Visdomsord, som säkert numera känns igen av många som följer den här tråden.
- - -
Men vad är då det mest viktiga i livet för oss människor? Att först och främst vara ärlig mot sig själv kanske, eller? Alltså att man använder den kanske allra viktigaste av de förmågor som såvitt känt är unika för just vår egen art;
SAMVETET. Finns det öht något som är viktigare, efter det att ens basbehov är åtminstone någorlunda väl tillfredsställda? (Psykopater då givetvis undantagna.)
Så om just
DU känner att du har något viktigt att tillföra utredningen i detta tragiska fall, så kontakta i första hand
polisen. Om inte det lyckas eller känns rätt, så skriv här eller åtminstone kvittra till någon medlem som är aktiv här i tråden. Exempelvis någon av de ansvarsfulla och dugliga medlemmarna "
Quarrel" (
https://www.flashback.org/u416292) eller "
ReimerDenYngre" (
https://www.flashback.org/u546084). (Själv kommer jag den närmaste tiden först sova och därefter vara AFK ett tag...)
- - -
Råkade stöta på
En kämpalek vid trollhättefallen, på en sida jag aldrig tidigare besökt;
"... Men invid Trollhätte strömmar, säger en likaledes gammal tradition, restes det en ståtlig bautasten till förevigande av kämpaleken och flickan, som in i döden blev sin kärlek trogen. ..."
Ingenting är nytt under solen, eller?...
(Läs om hela sägnen och Starkodderstenen på
http://www.gsjoberg.net/Trollhattan/lek.htm)