2013-08-03, 01:21
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Ska man gratta tii TB nya realation? Tycker det är konstigt att TB sitter och festar med Id* bästa vän(de var ovänner precis då i och försig) men deena festen var henneas hos Ida* bästa vän och då kom jhon*y Nyber* dit! Kan det vara så att Idas bästa vän pratat ner id för att de var ovänner och dom gick till ida på natten där?

Den festen på hemlig adress där hon fick veta att hon lever? Var hon hos D*ta då? Vem är denne Ny*erg? Han på fotot från bloggen hennes?

Edit: En Jh*nny N*berg som ja, jag googlade lite och ja, säger inte så mycket innan du svarat....
Senast redigerad av bokfodral 2013-08-03 kl. 01:26.
Citera
2013-08-03, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
<snip>Jag tror på att hon tyvärr är dumpad i vatten eller nedgrävd. Och jag är säkert paranoid och har inte kontrollerat om det verkligen är så men jag tycker varje gång vi tar upp kräftdammen så börjar nån spamma tråden som in i Gösta så att sidorna flyger fram med en massa annat. Jag hoppas jag har fel angående dumpningsplats för jag inbillar mig att det är större risk att nån springer på kroppen om den ligger ovan mark. Sen vet jag inte själv om kräftdammen är ett bra dumpningsställe då jag aldrig sett det med egna ögon eller ens vet om det finns bättre ställen runt om.

Det är naturligtvis bra om polisen söker av området med fyra likhundar, men jag förväntar mig inte att de kommer att finna något. Får snarast en känsla av att polisen drar igång detta spektakel för att demonstrera för allmänheten att de minsann har vänt på varje sten. Detta tycker jag är en av de mer insiktsfulla kommentarerna i den oöverskådligt långa tråden; https://www.flashback.org/sp44186726
Citat:
Skulle snarare tro att han ger polisens dykare en gliring...eller??..

Tror nämligen inte att han menar att han ska meta...inte en chans..han menar snarare att folk kan dragga sjöarna bäst dom vill men kommer inte att hitta något..tror jag iallafall
(Klicka länken för sammanhanget. Gör det.)

♒ Jag vill tillägga att man mycket väl kan tolka detta inlägg...
Citat:
D*nnis Paj*sar*n Bern*t*son
för 30 minuter sedan
Nu blire ut å meta i all ro....Tålamod fiskarens bästa vän...
...som ett skrytsamt erkännande av att kroppen verkligen ligger dumpad under vatten och att DB känner sig övertygad om att den kommer att bli mycket svår att finna.

Dessutom ser jag ingen motsägelse i att kroppen kan ha dumpats på ett mycket smart sätt på en plats som tidigare har rekognoserats och att själva utförandet har varit ovanligt klantigt, närmast panikartat som synes av spåren. Att reka en dumpningsplats och att komma fram till en effektiv och praktisk dumpningsmetod är ett intellektualiserat idealfall. Att plötsligt få ett ovanligt blodigt lik på halsen komplicerar operationen högst betydligt, men förhindrar ändå inte att den genomföres enligt plan.
Citera
2013-08-03, 01:25
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Det är naturligtvis bra om polisen söker av området med fyra likhundar, men jag förväntar mig inte att de kommer att finna något. Får snarast en känsla av att polisen drar igång detta spektakel för att demonstrera för allmänheten att de minsann har vänt på varje sten. Detta tycker jag är en av de mer insiktsfulla kommentarerna i den oöverskådligt långa tråden; https://www.flashback.org/sp44186726
(Klicka länken för sammanhanget. Gör det.)

♒ Jag vill tillägga att man mycket väl kan tolka detta inlägg...

...som ett skrytsamt erkännande av att kroppen verkligen ligger dumpad under vatten och att DB känner sig övertygad om att den kommer att bli mycket svår att finna.

Dessutom ser jag ingen motsägelse i att kroppen kan ha dumpats på ett mycket smart sätt på en plats som tidigare har rekognoserats och att själva utförandet har varit ovanligt klantigt, närmast panikartat som synes av spåren. Att reka en dumpningsplats och att komma fram till en effektiv och praktisk dumpningsmetod är ett intellektualiserat idealfall. Att plötsligt få ett ovanligt blodigt lik på halsen komplicerar operationen högst betydligt, men förhindrar ändå inte att den genomföres enligt plan.

Här tror jag också det ligger en dold agenda, varför skriver han såhär när han aldrig gjort det förut?
Citera
2013-08-03, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Ja, det separata örngottet måste köpas separat!

Men det kanske är precis det som den personen som ägde det upphittade örngottet har gjort om du läser följande i annonstexten:
"För bästa sovkomfort använd separat örngott och använd det infällda örngottet till att trä över bäddmadrassen."

Dessutom så säljs detta reselakan i marinblått, kornblått och ett antal andra kulörer!

Nu kanske det inte är så intressant var det går att köpa dylika produkter.

Utan hur och varför låg det i skogen? Har det med tråden att göra? Finns det avtryck el. dylikt?
Om det tillhör tråden, vad har det används till? Tystande eller kvävning?
Citera
2013-08-03, 01:29
Medlem
N*berg är en annan lokalkändis i samma division som Morot och Cl*ff.
Hur hittar alla dessa WT människor varandra?

JN bor för övrigt inte mer än en 800m från BO. Förmodligen vet han som alla andra i stan vem morot är men tror inte att han känner någon av de häktade annars. Fast WT folket har en förmåga att hitta och lära känna varandra.
Citera
2013-08-03, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Ja låg detta i en trång MC-box tillsammans med t.ex en bok kan ju hörnen på denna bok nött hålen i örngottet! Kan ju även ha varit andra föremål där med vassa kanter!

..eller har det tom fastnat i låset för mc-boxen?
Citera
2013-08-03, 01:34
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ta med dig en hund också (ja, jag säger det hela tiden, jag veeeeet)
Har tyvärr bara katt. Han trivs inget vidare i koppel och reagerar bara på Whiskas-lukt. Däremot har jag bekanta som har hund. Kan man verkligen använda vilken hund som helst till sånt här? Känns som det bara blir ett jäkla springade efter den när den flaxar runt mellan buskar och snår. Nej jag satsar nog på att försöka tänka logiskt, jag har ganska stor vana av att röra mig i terräng så ett litet område borde man kunna svepa igenom och hålla utkik efter konstigheter.
Citera
2013-08-03, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Här tror jag också det ligger en dold agenda, varför skriver han såhär när han aldrig gjort det förut?

Kan också instämma i detta.
Men varför är de flesta inne på att BO dumpats i vatten. Det finns visserligen mycket vatten i trollhättan, men ändå.
Citera
2013-08-03, 01:38
Medlem
Peaceans avatar
Kom på en sak....

DB är nära vän med minst en person som har kopplingar till bilskroten på Stallbacka industriområde. Ett ex...? WT. Hur väl är detta område genomsökt? Riktigt sunkigt. Det står söndeslagna bilvrak lite här och där, många vrak innehållande skräp och plastsäckar. Det är ett område vanligt folk undviker. Säkert tillhåll för knarkare. Finns många ruffiga byggnader och jag vet att några i bekantskapskretsen runt I*a har bott i Ferros gamla kontor som är omgjord till lägenheter. Personer med liknande åsikter som AJ och är i samma ålder. Bråkstakar, säkert kända av polisen. Förmodligen varit med i NSF på den gamla goda tiden. Är övertygad att AJ och DB känner till området som inte är långt från BP..
Citera
2013-08-03, 01:41
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Kom på en sak....

DB är nära vän med minst en person som har kopplingar till bilskroten på Stallbacka industriområde. Ett ex...? WT. Hur väl är detta område genomsökt? Riktigt sunkigt. Det står söndeslagna bilvrak lite här och där, många vrak innehållande skräp och plastsäckar. Det är ett område vanligt folk undviker. Säkert tillhåll för knarkare. Finns många ruffiga byggnader och jag vet att några i bekantskapskretsen runt I*a har bott i Ferros gamla kontor som är omgjord till lägenheter. Personer med liknande åsikter som AJ och är i samma ålder. Bråkstakar, säkert kända av polisen. Förmodligen varit med i NSF på den gamla goda tiden. Är övertygad att AJ och DB känner till området som inte är långt från BP..

Prova smyg på Davi*, Hols*, (d,t).
Citera
2013-08-03, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Kom på en sak....

Om det är bilåtervinningen du tänker på så arbetar ju en annan av AJ's aktiva facebookbeundrarinnor där.

ANA har ju iofs också en massa skrotbilar ståendes i ett hägn i samma område.
Citera
2013-08-03, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Prova smyg på Davi*, Hols*, (d,t).

Vem är han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto