Citat:
Ursprungligen postat av
lindhsky
<snip>Jag tror på att hon tyvärr är dumpad i vatten eller nedgrävd. Och jag är säkert paranoid och har inte kontrollerat om det verkligen är så men jag tycker varje gång vi tar upp kräftdammen så börjar nån spamma tråden som in i Gösta så att sidorna flyger fram med en massa annat. Jag hoppas jag har fel angående dumpningsplats för jag inbillar mig att det är större risk att nån springer på kroppen om den ligger ovan mark. Sen vet jag inte själv om kräftdammen är ett bra dumpningsställe då jag aldrig sett det med egna ögon eller ens vet om det finns bättre ställen runt om.
Det är naturligtvis bra om polisen söker av området med fyra likhundar, men jag förväntar mig inte att de kommer att finna något. Får snarast en känsla av att polisen drar igång detta spektakel för att demonstrera för allmänheten att de minsann har vänt på varje sten. Detta tycker jag är en av de mer insiktsfulla kommentarerna i den oöverskådligt långa tråden;
https://www.flashback.org/sp44186726
Citat:
Skulle snarare tro att han ger polisens dykare en gliring...eller??..
Tror nämligen inte att han menar att han ska meta...inte en chans..han menar snarare att folk kan dragga sjöarna bäst dom vill men kommer inte att hitta något..tror jag iallafall
(Klicka länken för sammanhanget. Gör det.)
♒ Jag vill tillägga att man mycket väl kan tolka detta inlägg...
Citat:
D*nnis Paj*sar*n Bern*t*son
för 30 minuter sedan
Nu blire ut å meta i all ro....Tålamod fiskarens bästa vän...
...som ett skrytsamt erkännande av att kroppen verkligen ligger dumpad under vatten och att DB känner sig övertygad om att den kommer att bli mycket svår att finna.
Dessutom ser jag ingen motsägelse i att kroppen kan ha dumpats på ett mycket smart sätt på en plats som tidigare har rekognoserats och att själva utförandet har varit ovanligt klantigt, närmast panikartat som synes av spåren. Att reka en dumpningsplats och att komma fram till en effektiv och praktisk dumpningsmetod är ett intellektualiserat idealfall. Att plötsligt få ett ovanligt blodigt lik på halsen komplicerar operationen högst betydligt, men förhindrar ändå inte att den genomföres enligt plan.