2013-08-03, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det kör vi på, deg är lagom bögigt
Nu börjar jag tro att han haft med sig MC,n med de ohyggligt fula toppkåpan med t.ex reselakan och kanske en bok i, från Id@?
Kan örngottet hoppat ur en olåst box på reträtten?

Om ett örngott förvaras i en MC-box och inte ett linneskåp kan kanske hålen lättare förklaras? (Tänker en vars enda MC-erfarenhet är en Harleytur på 90-talet)
Citera
2013-08-03, 01:08
Medlem
En tanke som slog mig. cirka 2 km från fyndplatsen där det eldats går det en liten å. Det är riktning emot Grästorp. Den ligger i anslutning till åkrar och det finns inga hus i närheten. Närmsta hus om man tar den lättaste vägen är övergivet då den som bott där gått bort för några månader sedan. Sen är det bara en sommarstuga mer eller mindre. Mycket lätt att ta en bil och eventuellt slänga ner en kropp. Vattnet är smutsigt och grumligt och inga folk vistas där förutom bonden då när han skördar. Men han lär knappast se i det smutsiga vattnet om något ligger dolt där. Försökte kolla via google earth om jag kunde se ån men den är så liten så den syns inte på bilderna. Men som sagt mycket bra ställe. Finns vatten och är lite överväxt med högt gräs på många ställen. Plus är det lätt att komma fram med bil där. Plus borde D.B vara bekant med området.

Edit: Länk till karta där ån syns.
http://kartor.eniro.se/m/n7WdQ
Senast redigerad av Seeyainhell 2013-08-03 kl. 01:15.
Citera
2013-08-03, 01:12
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Exakt min tanke!

Frågan är hur själva lakanet ser ut? Är det sytt som en sovsäck eller ett påslakan? Är det något som man kan dölja en blodig kropp i medan man bär ut den till en väntande bil utanför trapphuset?

Det är väl inte helt otroligt att örngottet blev över efter att man använt lakanet till annat, ex linda in en blodig kropp i. Det kan ju ha tappats utan att man märkte något, speciellt om det var mörkt när man var på platsen.
Citera
2013-08-03, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det fetade, hur vet du detta? Vet du i så fall när hon "var borta"?

Edit: Varför skulle han leta vid Hjortmossen? Hon var ju i lägenheten med AJ.

Pappan letade den kvällen då larmet gått om att hon var borta, polisen kom hem till honom då hon var borta och därför gick han till id*s bästa vän sara på hjortmossen för att leta efter henne
Citera
2013-08-03, 01:13
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Kan det vara typ ett sånt här?

http://www.wingsmc.se/?artnr=0001

De verkar ju sälja MC-prylar och tillbehör? Förväntade mig en sida för sängkläder typ
Citera
2013-08-03, 01:14
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
En tanke som slog mig. cirka 2 km från fyndplatsen där det eldats går det en liten å. Det är riktning emot Grästorp. Den ligger i anslutning till åkrar och det finns inga hus i närheten. Närmsta hus om man tar den lättaste vägen är övergivet då den som bott där gått bort för några månader sedan. Sen är det bara en sommarstuga mer eller mindre. Mycket lätt att ta en bil och eventuellt slänga ner en kropp. Vattnet är smutsigt och grumligt och inga folk vistas där förutom bonden då när han skördar. Men han lär knappast se i det smutsiga vattnet om något ligger dolt där. Försökte kolla via google earth om jag kunde se ån men den är så liten så den syns inte på bilderna. Men som sagt mycket bra ställe. Finns vatten och är lite överväxt med högt gräs på många ställen. Plus är det lätt att komma fram med bil där. Plus borde D.B vara bekant med området.

Edit: Länk till karta där ån syns.
http://kartor.eniro.se/m/n7WdQ

Gömde du att du trollat bort dej? "hon är i bussen, hon är i bussen". Var det någon mer som tillhörde detta gäng?
Citera
2013-08-03, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Fast nu blandar du ihop de båda annonserna. Det framgår ovan att örngottet köps separat.

I själva reselakansetet ingår inte det separata örngottet. Inte i någon av annonserna. Hos Volontärresor , som har den mest lika färgen som örngottet från fyndplatsen, finns inget örngott alls att köpa. Det tredelade setet MC-lakanets blå fäg är dessutom mörkare blå i en annan färgton än det ljusare blå från fyndplatsen.
http://www.wingsmc.se/?artnr=0001

Ja, det separata örngottet måste köpas separat!

Men det kanske är precis det som den personen som ägde det upphittade örngottet har gjort om du läser följande i annonstexten:
"För bästa sovkomfort använd separat örngott och använd det infällda örngottet till att trä över bäddmadrassen."

Dessutom så säljs detta reselakan i marinblått, kornblått och ett antal andra kulörer!
Citera
2013-08-03, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Japp, om man ska tro utredningen

nej han letade henna hos idas vän sara precis när han fått beskedet att hon var borta
Citera
2013-08-03, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Gömde du att du trollat bort dej? "hon är i bussen, hon är i bussen". Var det någon mer som tillhörde detta gäng?

Någon mer som tillhörde detta gäng?
Sen huruvida jag trollat bort mig eller ej så kan du kolla mina tidigare inlägg i detta ämne. Vem som var först att nämna A.J som eventuell gärningsman. Jo jag! hoppsan.
Citera
2013-08-03, 01:17
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
De verkar ju sälja MC-prylar och tillbehör? Förväntade mig en sida för sängkläder typ

Jag ser framför mig ett scenario där man konstaterar att örngottet kommer från mc-shopen och sen kopplar man inköpet till AJ via hans kreditkort.
Citera
2013-08-03, 01:18
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StilaM
Jag menade att det är intressant att det marknadsförs mot MC-förare. Det finns ju en viss brackig MC-förare som uppger sig gilla resor till kontinenten, gott vin och mogna samtal (typ, eller hur det nu stod på glada pannkakan) som verkar ingå i den demografiska profil som lakanet riktar sig till. Om örngottet låg i därför avsedd ficka kan det ju ha ramlat ut...

Men gud.... Den inbyggda fickan i lakanet är till för att stoppa den lösa kudden i, inte både kudde med det separata örngottet på ! Har ni aldrig varit ute o rest??

De rekommenderar att man har ett separat örngott så att man ska kunna fästa lakansfickan på nån jäkla sänggavel.
Det jag vill ha sagt är att det troligtvis är ett helt vanligt örngott i bomullssatin som hittats på fyndplatsen och det viktiga är vem det tillhör. Jag tippar på att det hör till BO.
Min teori är dels att örngottet kan ha haft några verktyg föremål invirade i sig pga av stickmärkena / eller , i det fall GM och eller medhjälpare burit kroppen till denna plats som ett bylte med sängkläder/lakan o dyl, så har örngottet på något sätt ramlat ur på vägen.
Citera
2013-08-03, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StilaM
Om ett örngott förvaras i en MC-box och inte ett linneskåp kan kanske hålen lättare förklaras? (Tänker en vars enda MC-erfarenhet är en Harleytur på 90-talet)

Ja låg detta i en trång MC-box tillsammans med t.ex en bok kan ju hörnen på denna bok nött hålen i örngottet! Kan ju även ha varit andra föremål där med vassa kanter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in