2013-08-03, 00:55
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu vet jag inte hur lång tid det tar, eller ens om de klarar det. Men jag kan tänka mig att de gick genom skogen för att slippa synas från husen.

Men äsch, jag skrev ju klumpigt ser jag ju nu när jag ser ditt svar. Menade mer att du alltså tänker dig att bilen har stått och läckt medan de gömt henne.
Citera
2013-08-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Kollade runt lite och den kornblå färgen stämmer visserligen bra, men poängen just med reselakan är ju
att det har en ficka inbyggd i lakanet där kudden stoppas in, för att det hela ska ta så lite plats som möjligt. Hittade inga exempel på separata örngott till reselakan.
Reselakan:
http://www.volontarresor.se/component/option,com_rokquickcart/Itemid,71/view,rokquickcart/?gclid=CKDpzefp37gCFZN8cAodgjEAhQ.

Om du hade läst produktbeskrivningen bättre så står det:
"För bästa sovkomfort använd separat örngott och använd det infällda örngottet till att trä över bäddmadrassen"

Annonssidan är för "sidenlakansetet" men bilden på det separata örngottet finns längst ner på sidan! Klickar du på "nästa" längst ner kommer du till sidan för örngottet men där finns ingen bild!
Citera
2013-08-03, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Nej, det är samma variant på detta som de jag hittade, inbyggd ficka i lakanet att stoppa kudden i. Bilden nedanför är ett separat sidenörngott som inte ingår i setet.
Jag menade att det är intressant att det marknadsförs mot MC-förare. Det finns ju en viss brackig MC-förare som uppger sig gilla resor till kontinenten, gott vin och mogna samtal (typ, eller hur det nu stod på glada pannkakan) som verkar ingå i den demografiska profil som lakanet riktar sig till. Om örngottet låg i därför avsedd ficka kan det ju ha ramlat ut...
Citera
2013-08-03, 01:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Kan det vara typ ett sånt här?

http://www.wingsmc.se/?artnr=0001
Det kör vi på, det är lagom bögigt
Nu börjar jag tro att han haft med sig MC,n med den ohyggligt fula toppboxen med t.ex reselakan och kanske en bok i, från Id@?
Kan örngottet hoppat ur en olåst box på reträtten?
Senast redigerad av Tomato 2013-08-03 kl. 01:12.
Citera
2013-08-03, 01:04
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Alltså, den kursen angående sånt där, den gick jag inte om jag säger som så. Jag var inte ens hundrafemte reserv...

Men toppen, bra att du kollar upp det!
Säg inte så, då blir jag ju tvungen att åka dit och knacka på! Han kommer antagligen stänga dörren framför näsan på mig när han ser mina ansiktstatueringar!
Nej, skämt åsido så tror jag att jag ska försöka gå lite i skogen mellan grusvägen och kräftdammen. Får väl ta gummistövlar så man kan traska ner till kanten av den lilla dammen inne i skogen också.
Citera
2013-08-03, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
varför ska jag glömma det??? känsligt?

Ska man gratta tii TB nya realation? Tycker det är konstigt att TB sitter och festar med Id* bästa vän(de var ovänner precis då i och försig) men deena festen var henneas hos Ida* bästa vän och då kom jhon*y Nyber* dit! Kan det vara så att Idas bästa vän pratat ner id för att de var ovänner och dom gick till ida på natten där?
Citera
2013-08-03, 01:05
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Ja spot on.

Kanske AJ campade från söndag kväll och fram till han traskade in på häktet med advokaten i släptåg.
Citera
2013-08-03, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StilaM
Jag menade att det är intressant att det marknadsförs mot MC-förare. Det finns ju en viss brackig MC-förare som uppger sig gilla resor till kontinenten, gott vin och mogna samtal (typ, eller hur det nu stod på glada pannkakan) som verkar ingå i den demografiska profil som lakanet riktar sig till. Om örngottet låg i därför avsedd ficka kan det ju ha ramlat ut...

Exakt min tanke!

Frågan är hur själva lakanet ser ut? Är det sytt som en sovsäck eller ett påslakan? Är det något som man kan dölja en blodig kropp i medan man bär ut den till en väntande bil utanför trapphuset?
Citera
2013-08-03, 01:07
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Om du hade läst produktbeskrivningen bättre så står det:
"För bästa sovkomfort använd separat örngott och använd det infällda örngottet till att trä över bäddmadrassen"

Annonssidan är för "sidenlakansetet" men bilden på det separata örngottet finns längst ner på sidan! Klickar du på "nästa" längst ner kommer du till sidan för örngottet men där finns ingen bild!

Fast nu blandar du ihop de båda annonserna. Det framgår ovan att örngottet köps separat.

I själva reselakansetet ingår inte det separata örngottet. Inte i någon av annonserna. Hos Volontärresor , som har den mest lika färgen som örngottet från fyndplatsen, finns inget örngott alls att köpa. Det tredelade setet MC-lakanets blå fäg är dessutom mörkare blå i en annan färgton än det ljusare blå från fyndplatsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Ska man gratta tii TB nya realation? Tycker det är konstigt att TB sitter och festar med Id* bästa vän(de var ovänner precis då i och försig) men deena festen var henneas hos Ida* bästa vän och då kom jhon*y Nyber* dit! Kan det vara så att Idas bästa vän pratat ner id för att de var ovänner och dom gick till ida på natten där?

Väldigt märkligt. Hur vet du detta?
Citera
Medlem
Det blå kuddfodralet är intressant om det nu tillhör denna tråd.

Om det är i siden eller inte spelar ingen roll. Tror det finns något liknande mateial som kallas satin eller något liknande.

Den som fann detta, tror det var RDY, påstod att det inte fanns något synligt blod.
Fans det andra avtryck på tyget, från läppstift, maskara (hur det nu stavas), ögonskugga eller dyligt.

Det är ganska vanligt att dylika hemtextilier änvänds för att tysta människor med. Antingen för att de inte ska skrika eller för ren kvävning.
Citera
Medlem
ab12s avatar
Citat:

Ett sånt set skulle passa som handsken i toppboxen AJ hade på MC:n
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera