2013-08-03, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Har jag förstått detta rätt?

AJ uppger att han var hemma hos IF på lördagkvällen 29 juni och åt middag. IF:s pappa pratade med dem 23:30, allt var lugnt, uppger han. PT uppger att han hade ett bråk i telefonen med AJ efter midnatt, då AJ var hos IF. När AJ lämnade lägenheten verkade IF orolig och bekymrad, uppger han. DB gör en statusuppdatering på Facebook som om att han är på väg till sängs kl 02:12. AJ sågs utanför bostaden pratande i telefon kl 02:30.

Enligt trovärdig uppgift befann sig ett tidningsbud i trappuppgången vid 6-tiden på morgonen 30 juni utan att rapportera blod. Kl 06:30 observerades blod i trappuppgången.

Vilken sorglig jävla historia Kom AJ dit på middag med avsikt att mörda så hade han gott om tid på sig minst 4 tim. Vet man vem AJ ringde 02,30? Var det en av hans vänner DB som sedan lät den brända bilen bli "stulen" ? Många turer för en man som inte förstår meningen med det hela?

Kan inte tänka mig att han var han så dum att han gömde kroppen och eldade upp bilen i samma område? Men det Kan faktiskt tänkas med tanke på hur detta har gått till? Ett fullständigt meningslöst brott i vilket fall som helst.
Det snackas om örngott med mera har polisen kollat upp mackar som har nattöppet och som säljer presenningar högtalar kablar och svarta plastpåsar? Finns Ikea på orten dom har bra väskor att hänga på ett lik?

Vet ett par ungtuppar som kallar sig för mördare med ett hånflin. Men dom flesta springer alltid på någon som lär dom vett och reson man mördar inte kvinnor hälften så små bara för skojs skull om dom inte byter livsstil och flyttar 120 mil vill säga..

Varför är vän nr 3 häktad? Hade dessa killar inget liv och såg dom detta bara som en fräck grej?

Jag vet ett ganska aktuellt fall 2010 viste även vem Bo var där 2 vänner som sköt ihjäl en kille som dom inte gillade dom ville dessutom härma rättsskipare i en film. Boondock Saints. Det var otippat!

Ja fy fan den sista dåren är tydligen inte inlåst ännu

Jag tror inte att han kom dit för att mörda henne utan det var något som fick honom förbannad den natten som gjorde det. Gissar givetvis bara. Det lilla som skulle kunna tala för att han planerat det är en facebookpost (som någon skärmdumpat) som jag såg tidigt här i tråden från honom där han hade skrivit nåt i typ om att det var ju kul när man inte får svar när nån ändrat sig eller nåt liknande och att han plötsligt fick mer tid över. Jag vet att jag tolkade det då som att han skulle träffa en tjej men att hon ändrat sig och att han då fick mer tid över om nån ville göra något. Jag vet inte om detta var Id@ som gjorde detta mot honom eller om det exakt var inför mordhelgen men jag vet att han skrev något liknande. Vilket i sig inte behöver betyda någonting.

Jag får bara känslan att om det vore planerat att han hade gjort det något smidigare. Nu visste folk att han var i lägenheten. Hade det varit planerat tror jag det varit mer hemligt.
Citera
2013-08-03, 00:27
Medlem
en-krokodils avatar
Precis hemkommen från Polen.

Har det kommit fram i fall SB verkligen blivit misshandlad, och i så fall av vem eller vilka? AJs kamrater?
Citera
2013-08-03, 00:28
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBa
Se mitt inlägg #19138

Jag tror mer på din teori.
Skönt att det finns ytterligare nån sansad person som inte måste binda varje oljefläck i distriktet till DB:s fordon. Om dieseln har legat under tanken ser de inte detta förrän de lyfter upp den på maskinen när de ska därifrån, frågan är hur sugna de är på att börja sanera då? Om det dessutom regnade vid tillfället syntes det antagligen inte ens.
Citera
2013-08-03, 00:30
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av `Fredrik
SVT2 avhandlar detta ämne just i detta nu.

Tackar för tipset, jag kollar på SVT-Play nu. Intressant!

http://www.svtplay.se/vetenskapens-varld
Citera
2013-08-03, 00:40
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartpenis
Detta handlar garanterat inte om pengar. Så varför är det intressant? Har det vart några sök vid Öresjö? Eftersom deras kompisar hyr en lokal där, tar jag det för givet!?

Jag var inne på det tidigare men tar det med en nypa salt eftersom uppgiftslämnaren inte verkar helt seriös. Dessutom pekar dom nya fynden mot motsatt håll. Det verkar mer och mer ogenomtänkt. Jag tror med på Grästorpstrakten eller närmare BP
Citera
2013-08-03, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulspetspennan
Det där är ett reselakan, eller snarare örngott då, sidenet eller fejksidenet tar minimal plats i packningen. Oftast sitter örngottet ihop med lakansdelen, men separata örngott finns med.

Den märkliga kornblå färgen är väldigt vanligt på reselakan av någon anledning! (Bildgoogla!) Känner igen det efter alla år jag läst SJ:s tidning där det alltid annonserades om denna produkt, säljs ofta i friluftsbutiker o sportaffärer.

Kan det vara typ ett sånt här?

http://www.wingsmc.se/?artnr=0001
Citera
2013-08-03, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Kan det vara typ ett sånt här?

http://www.wingsmc.se/?artnr=0001

Det ser helt klart likt ut. Och namnet, MC-lakan, gör det inte mindre intressant. Snyggt sökande!
Citera
2013-08-03, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Skönt att det finns ytterligare nån sansad person som inte måste binda varje oljefläck i distriktet till DB:s fordon. Om dieseln har legat under tanken ser de inte detta förrän de lyfter upp den på maskinen när de ska därifrån, frågan är hur sugna de är på att börja sanera då? Om det dessutom regnade vid tillfället syntes det antagligen inte ens.

Är också helt inne på din linje! Det ser ut som ett diesel-läckage efter en tank! Alternativt att det är en hydraulslang på en skogsmaskin som sprungit läck!
Just denna fläck tror jag inte har ett dugg med fallet att göra!
Citera
2013-08-03, 00:47
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBa
Om jag minns rätt ang. fläcken med olja/diesel som hittats så var den ca 1,7 m2 stor? Med ett så stort läckage på en dieseltank eller oljetråg i en bil så skulle det med största sannolikhet bli ganska mycket droppar vart bilen än körde. Sedan skulle det bli otroligt mycket spill där bilen brukar stå parkerad. Och för att inte fundera på om någon ens skulle tänka tanken på att ens köra med fordonet? En läckande Farmartank? Kanske, men för det mesta har dom flesta seriösa företag som sysslar med avverkning eller annat med maskiner i skogen ha med sig spillberedskap, som spån t.ex. Detta ingår i deras miljöpolicy samt arbetsmiljöplan. Tyvärr följer inte alla detta. Det finns inget spår av typ sågspån eller liknande som sopats upp på platsen?

Man kan väl ringa nånstans, vart det nu är, för att kolla om det skett nån aktivitet där i skogen av nåt avverkningsföretag? Om polisen kollar upp det, så kan man ju antingen avfärda den här platsen, eller så är den fortsatt intressant.
Men det är en rejäl pöl.
Citera
2013-08-03, 00:48
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulspetspennan
Det där är ett reselakan, eller snarare örngott då, sidenet eller fejksidenet tar minimal plats i packningen. Oftast sitter örngottet ihop med lakansdelen, men separata örngott finns med.

Den märkliga kornblå färgen är väldigt vanligt på reselakan av någon anledning! (Bildgoogla!) Känner igen det efter alla år jag läst SJ:s tidning där det alltid annonserades om denna produkt, säljs ofta i friluftsbutiker o sportaffärer.

Kollade runt lite och den kornblå färgen stämmer visserligen bra, men poängen just med reselakan är ju
att det har en ficka inbyggd i lakanet där kudden stoppas in, för att det hela ska ta så lite plats som möjligt. Hittade inga exempel på separata örngott till reselakan.
Reselakan:
http://www.volontarresor.se/component/option,com_rokquickcart/Itemid,71/view,rokquickcart/?gclid=CKDpzefp37gCFZN8cAodgjEAhQ.
Citera
2013-08-03, 00:50
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Man kan väl ringa nånstans, vart det nu är, för att kolla om det skett nån aktivitet där i skogen av nåt avverkningsföretag? Om polisen kollar upp det, så kan man ju antingen avfärda den här platsen, eller så är den fortsatt intressant.
Men det är en rejäl pöl.
Problemet är nog att företaget inte skulle medge att det är de som spillt en massa bränsle utan att sanera. Det bästa hade varit om någon boende i området hade sett det.
Citera
2013-08-03, 00:51
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StilaM
Det ser helt klart likt ut. Och namnet, MC-lakan, gör det inte mindre intressant. Snyggt sökande!
Nej, det är samma variant på detta som de jag hittade, inbyggd ficka i lakanet att stoppa kudden i. Bilden nedanför är ett separat sidenörngott som inte ingår i setet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in