2013-08-03, 00:12
Medlem
MiBas avatar
Om jag minns rätt ang. fläcken med olja/diesel som hittats så var den ca 1,7 m2 stor? Med ett så stort läckage på en dieseltank eller oljetråg i en bil så skulle det med största sannolikhet bli ganska mycket droppar vart bilen än körde. Sedan skulle det bli otroligt mycket spill där bilen brukar stå parkerad. Och för att inte fundera på om någon ens skulle tänka tanken på att ens köra med fordonet? En läckande Farmartank? Kanske, men för det mesta har dom flesta seriösa företag som sysslar med avverkning eller annat med maskiner i skogen ha med sig spillberedskap, som spån t.ex. Detta ingår i deras miljöpolicy samt arbetsmiljöplan. Tyvärr följer inte alla detta. Det finns inget spår av typ sågspån eller liknande som sopats upp på platsen?
Citera
2013-08-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitzimo
Det där var alldeles för långsökt... Det är inte alls omöjligt att man t.ex får örngott/påslakan i present, har hänt mig och säkert flera andra vid en rad olika tillfällen.

Ja därför jag menade, vad spelar hennes årsinkomst för roll gällande vad hon har för sängklder?
Citera
2013-08-03, 00:13
Bannlyst
Har jag förstått detta rätt?

AJ uppger att han var hemma hos IF på lördagkvällen 29 juni och åt middag. IF:s pappa pratade med dem 23:30, allt var lugnt, uppger han. PT uppger att han hade ett bråk i telefonen med AJ efter midnatt, då AJ var hos IF. När AJ lämnade lägenheten verkade IF orolig och bekymrad, uppger han. DB gör en statusuppdatering på Facebook som om att han är på väg till sängs kl 02:12. AJ sågs utanför bostaden pratande i telefon kl 02:30.

Enligt trovärdig uppgift befann sig ett tidningsbud i trappuppgången vid 6-tiden på morgonen 30 juni utan att rapportera blod. Kl 06:30 observerades blod i trappuppgången.

Vilken sorglig jävla historia Kom AJ dit på middag med avsikt att mörda så hade han gott om tid på sig minst 4 tim. Vet man vem AJ ringde 02,30? Var det en av hans vänner DB som sedan lät den brända bilen bli "stulen" ? Många turer för en man som inte förstår meningen med det hela?

Kan inte tänka mig att han var han så dum att han gömde kroppen och eldade upp bilen i samma område? Men det Kan faktiskt tänkas med tanke på hur detta har gått till? Ett fullständigt meningslöst brott i vilket fall som helst.
Det snackas om örngott med mera har polisen kollat upp mackar som har nattöppet och som säljer presenningar högtalar kablar och svarta plastpåsar? Finns Ikea på orten dom har bra väskor att hänga på ett lik?

Vet ett par ungtuppar som kallar sig för mördare med ett hånflin. Men dom flesta springer alltid på någon som lär dom vett och reson man mördar inte kvinnor hälften så små bara för skojs skull om dom inte byter livsstil och flyttar 120 mil vill säga..

Varför är vän nr 3 häktad? Hade dessa killar inget liv och såg dom detta bara som en fräck grej?

Jag vet ett ganska aktuellt fall 2010 viste även vem Bo var där 2 vänner som sköt ihjäl en kille som dom inte gillade dom ville dessutom härma rättsskipare i en film. Boondock Saints. Det var otippat!

Ja fy fan den sista dåren är tydligen inte inlåst ännu
Citera
2013-08-03, 00:14
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den kan läcka diesel om den står stilla en stund. Den tid det tar för tre man att bära en död kvinna 500 meter till en kräftdamm och gå tomhänta tillbaka.

Du tänker alltså att den fläcken som är på plats 3 har kommit sig av att fordonet läckt när det stått stilla, den tiden det tar att gå så som du beskriver?
Well, det behöver ju faktiskt inte ha brunnit nåt på platsen utan det kan mycket väl vara som du säger, den har stått där och läckt medan de gömt henne.
Citera
2013-08-03, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Nej, lukten kan nog inte hjälpa dig men jag tror du den energi och kunskap om området
som krävs vilket du redan har visat.
Jag tycker du gör ett enormt arbete och följer dig med stort intresse!

Tycker jag RDY också gör! Är väldigt imponerad av den höga nivån på alla här. Hur hittade du RDY fyndplatsen från början? Står säkert i tråden men har missat. Utgick du ifrån närheten till bostaden eller vad?
Citera
2013-08-03, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Nej, den luktar inget, allt är borta utom skellet, hår och hud. (Lite hud kvar)
Samma gäller för Älg, Rådjur m.m.
Torka eller ej spelar mindre roll.
På sommaren gör flugorna jobbet till största delen.

Som eftersöksjägare brukar vi gömma undan viltet efter en trafikolycka
och vi har alla våra "favorit" platser och efter två veckor brukar inte ens benen
finnas kvar då annat vilt vill åt märgen och släpat med dom till "säkert ställe".

Så svaret efter tre veckor är NEJ.
(Fast nu har ju jag ingen erfarenhet av mäniskor men tror inte flugor och annat bryr sig)

Hur vet du att det bara är skelett, hår och hud kvar efter människa som legat 3 vckor på ett kalhygge.
Om du lägger en vanlig tamgris på denna plats och återkommer om 3 veckor, har du svaret.
En likhund fixar detta.
Citera
2013-08-03, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det snackas om örngott med mera har polisen kollat upp mackar som har nattöppet och som säljer presenningar högtalar kablar och svarta plastpåsar? Finns Ikea på orten dom har bra väskor att hänga på ett lik?
Klart dom inte har, det skulle ju innebära att dom var tvungna att jobba istället för att spela innebandy, dessutom skulle det bli mindre tid över till att skenskita.

Helt seriöst, den svenska polisen är inte som i en deckarfilm, där man kollar upp olika spår och bedriver självständigt, initiativrikt arbete.

Här måste tipsen placeras rakt i famnen på utredarna för att det ska leda till åtgärd, många gånger kan även sån gratisinformation ignoreras om det inkräktar på den tidigare nämnda innebandyn.
Citera
2013-08-03, 00:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Du tänker alltså att den fläcken som är på plats 3 har kommit sig av att fordonet läckt när det stått stilla, den tiden det tar att gå så som du beskriver?
Well, det behöver ju faktiskt inte ha brunnit nåt på platsen utan det kan mycket väl vara som du säger, den har stått där och läckt medan de gömt henne.
Nu vet jag inte hur lång tid det tar, eller ens om de klarar det. Men jag kan tänka mig att de gick genom skogen för att slippa synas från husen.
Citera
2013-08-03, 00:20
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag tycker den här teorin ganska långsökt. Skulle bilen börja läcka när den stängs av och bränsletrycket försvinner? Har oljan varit fyrkantig från början eller varför blir fläcken sådan? Nä, om jag hinner ta mig dit i helgen ska jag passa på att fråga mannen i sommarstugan om han har sett skogsmaskiner och även om de hade en farmartank ståendes där fläcken är.
Citera
2013-08-03, 00:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men Jisses! Jag fick ett PM som jag inte begrep ett smack om och undrade om nån annan begrep bättre. Kändes det upprörande för dig så ber jag (inte) om ursäkt

Kan ju vara någon som vill misstänkliggöra BO för inblandning i t.ex knarkaffärer.
Citera
2013-08-03, 00:23
Medlem
MiBas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Jag tycker den här teorin ganska långsökt. Skulle bilen börja läcka när den stängs av och bränsletrycket försvinner? Har oljan varit fyrkantig från början eller varför blir fläcken sådan? Nä, om jag hinner ta mig dit i helgen ska jag passa på att fråga mannen i sommarstugan om han har sett skogsmaskiner och även om de hade en farmartank ståendes där fläcken är.

Se mitt inlägg #19138

Jag tror mer på din teori.
Citera
2013-08-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Öljetter?? Var har du sett det på örngottet?
https://anonfiles.com/file/314469868c31034ae1c6ef8a1b913c72

Det där är ett reselakan, eller snarare örngott då, sidenet eller fejksidenet tar minimal plats i packningen. Oftast sitter örngottet ihop med lakansdelen, men separata örngott finns med.

Den märkliga kornblå färgen är väldigt vanligt på reselakan av någon anledning! (Bildgoogla!) Känner igen det efter alla år jag läst SJ:s tidning där det alltid annonserades om denna produkt, säljs ofta i friluftsbutiker o sportaffärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in