2013-08-02, 23:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om det är en Citroën kan den kasta ut typ 4 liter hydraulolja och fungera men den blir lite låg Men om det vore DB,s bilar skulle jag tippa på pickupen och växellådsoljan. Var den 4WD?
Bra fråga. Någon som vet svaret?
Registreringsnummer: AYK981
Fabrikat: CHEVROLET PICK-UP CC
Färg: Flerfärgad Fordonsslag: LB
Fordonsår: 1982
Citera
Medlem
Några tankar bara...

Jag läste precis artikeln på AB om fynd av klädesplagg och där verkar RDY (som jag förmodar är mannen de nämner som upptäckare av fyndet) ha tänkt på vart DB kan ha gått med hunden och därför sökte han av det där området. Vilket var perfekt! Men jag tror inte de har dumpat kroppen på ställen de vet om att det vistas hundar. Tror ni det? Åtminstone inte ovan mark.

Man har läst om många fall där mördare bara åker in på en liten väg och kör en bit in och lägger kroppen bara några meter från vägen. Snabb dumpning som konstigt nog i vissa fall inte blir upptäckt från långt efter. Där har de gått efter att ha dumpat kroppen snabbt oftast eftersom de vet om att de är inte är första person som blir misstänkt.

Men AJ, DB och company vet ju om hur området ser ut. Och AJ vet ju om att han lär bli misstänkt. De vet säkert vart det vistas folk med hundar och detta bör de ha tänkt på i sin dumpningsplan. Tror ni inte det? Det är helt okej att de är oförsiktiga och försöker bränna saker på ett ställe så som de kanske har gjort på brandplats 2 men att lägga en kropp där de vet om att det vistas hundar tycker jag låter alldeles för dumt.

Jag tänkte bara på att polisen sa att de skulle söka av området omkring brandplats 2 med likhundar på måndag. Och RDY misstänkte att DB gått där med sin hund. Då bör ju också andra ha gjort det och han ha sett det.

Jag tror på att hon tyvärr är dumpad i vatten eller nedgrävd. Och jag är säkert paranoid och har inte kontrollerat om det verkligen är så men jag tycker varje gång vi tar upp kräftdammen så börjar nån spamma tråden som in i Gösta så att sidorna flyger fram med en massa annat. Jag hoppas jag har fel angående dumpningsplats för jag inbillar mig att det är större risk att nån springer på kroppen om den ligger ovan mark. Sen vet jag inte själv om kräftdammen är ett bra dumpningsställe då jag aldrig sett det med egna ögon eller ens vet om det finns bättre ställen runt om.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Om du kunde lösa så hade du sett vad som blev resultatet. Ändrar du Q, i sammanfattningen?
Nej, jag har inte fått någon motivering.
Citera
2013-08-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Du får tänka på att det gått över en månad och ingen kropp har ännu återfunnits.

Det finns inte många som skulle klara av att gömma en kropp så bra.

Tror ändå dom haft lite vett kvar i skallen för att klura ut en bra dumpningsplats.

GM kan inte bara trolla bort att saker som måste förvinna utan måste ju göra sig av med allt på någon sätt.
Nu när det i detta fallet antagligen gäller ett oplanerat mord, tycker jag till skillnad från många här inne att Gärningsmännen lyckats väl. (än så länge)

Tror inte att det åklageren har i nuläget blir en fällande dom i hovrätten. Möjligtvis i tingsrätten för mängden indicier.

Det behöver inte innebära att kroppen är gömd bra, endast att den är gömd på ett ställe där ingen letat. Jag skulle kunna slå ihjäl någon, stuva in i bagageluckan på en bil och köra iväg och dumpa mitt ute i skogen, allt beror på hur mycket folk som passerar osv.
Citera
2013-08-02, 23:30
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag har inte fått någon motivering.

Va? Kom inte det fram jag skrev? Tidningsbudet trodde att han var vid adressen, men var i den bredvid. Ullliga strumpan kan intyga. Och det har tagit tid att kolla detta, inte RDY tid, han är bäst, men för oss har det tagit tid. Så kul om du kan lägga in det
Citera
2013-08-02, 23:31
Medlem
Greger65s avatar
Frågar igen då ingen kanske hinner se min fråga då tråden växer..

Om en polis/likhund stannar upp, vad innebär det?

Någon som vet de olika tecknen på hur hundarna reagerar på olika saker?

Kanske är OT vad vet jag, men jag blev nyfiken på detta och hittar inget svar när jag googlar.
Citera
2013-08-02, 23:32
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det behöver inte innebära att kroppen är gömd bra, endast att den är gömd på ett ställe där ingen letat. Jag skulle kunna slå ihjäl någon, stuva in i bagageluckan på en bil och köra iväg och dumpa mitt ute i skogen, allt beror på hur mycket folk som passerar osv.

jamen, en eloge till dig då

Du måste ju fortfarande känna till området väldigt väl för att veta om mycket folk passerar där.
Då finns det med största sannolikhet folk i din närhet som vet vilka områden du känner till.

Och inom en vecka blir din kropp hittad..det är inte så lätt som det låter.
Citera
2013-08-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt ReimerDenYngre är porten låst på dagtid. Det kan ha införts efter försvinnandet.

Beroende på hur låset ser ut går sånt att dyrka, vissa sorters dörrar till trappuppgångar kan du öppna med endast ett VISA kort (eller bibliotekskort för den delen) om du vet hur du ska göra.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Va? Kom inte det fram jag skrev? Tidningsbudet trodde att han var vid adressen, men var i den bredvid. Ullliga strumpan kan intyga. Och det har tagit tid att kolla detta, inte RDY tid, han är bäst, men för oss har det tagit tid. Så kul om du kan lägga in det
Jag har inte sett Ull-Strumpa bekräfta det.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65

Kanske är OT vad vet jag, men jag blev nyfiken på detta och hittar inget svar när jag googlar.

Har bara sett på Animal planet om olika hundar; bomb- och knarkhundar och när de stannar upp så markerar dem men de brukar också göra nåt tecken av nåt slag, typ stanna upp och ge ett skall eller ett gläfs, inte bara stanna som i tvärnit och stanna utan även nåt mer.
Citera
2013-08-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65

Att den känner lukt på det han är lärd att känna av, men även hundar kan göra fel. Eftersöks hundar letar efter lukter från människor, så som människo-fett som alla människor har på kroppen. Allt du rör vid lämnar spår och det lär sig hunden att markera vid.

Hundar lär sig att markera på flera olika sätt, oftast skall/sitta.
Citera
2013-08-02, 23:36
Medlem
Greger65s avatar
AB skriver... "De nya bevismaterialen" frågan är om de har fått det bekräftat att det är bevismaterial.....så snabbt jobbar väl inte SKL efter våran erfarenhet i det här fallet... Jaja nu får vi verkligen hoppas att det är bevismaterial
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in