2013-08-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
*host* jag försöker med lite matematik

Men, varje våningsplan har ju en lägenhet på vardera sidan av hissen och så antalet våningsplan tänker jag då + den där lägenheten högst upp som tidningsbudet levererade tidningen till. Men hur många lägenheter det blir vet jag ju inte. Är det två eller tre våningar? *glömt*

Fyra
Citera
2013-08-02, 22:14
Medlem
Om alla i sällskapet har varit på fest, även AJ kan väl tänkas ha tagit något, så tror jag inte på någon smart lösning utan allt har nog hänt på ett så enkelt sätt som möjligt.
skulle gissa på att första bästa plats efter vägen är möjlig dumpningsplats.
Så vilken väg tog dom???
Citera
2013-08-02, 22:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, dränka den i syra.
Även salt och socker borde fungera, då tillagar man ju kroppen.
Citera
2013-08-02, 22:18
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Saknar du ditt örngott, eller vad menar du?

ville sett första bilden bara
Citera
2013-08-02, 22:19
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Att det kan ha varit en ryggsäck/väska av något slag inblandat låter väldigt troligt! AJ har haft ett ombyte med sig till Trollhättan och när han bytte om knöka han ner dom blodiga kläderna i väskan och gav DB i uppdrag att bränna denna! Kan också ha varit så att boken låg i denna ryggsäck/väska ifrån början och att det troligen inte alls var tänkt att den också skulle brännas men att den "råkade" åka med på köpet!

Jupp. Tycker att delar av det som gissas vara en pumasko ser ut som band från en väska. Sådana som man reglerar längden på axelbanden med.

Byxan81: Det som jag minns från svar i tråden är att FH var på fest hos DB. Brukar han lämna bort hunden då? Hur gör han när han arbetar, lämnar han bort hunden då?
Jag tror nog att hunden var hos DB den aktuella natten.

Hunden är ett legitimt skäl att promenera till platsen oavsett tid på dygnet om någon ser honom.
Citera
2013-08-02, 22:19
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ja, dränka den i syra.

Syra säkert... men jag undrar mer över torknings effekt. Funderade rejält på detta när jag idag gick vid Onda Hålor, men det är ju en upp till 20 m djup ravin så där torkar det nog inte så fort. Men kanske är det så att det är meningslöst att gå på kalhyggen för skulle man t.ex. lagt Ida under ris där då kanske hon slutat lukta för länge sedan? Det vore intressant att höra fler synpunkter om det där.
Citera
2013-08-02, 22:20
Medlem
Byxan81s avatar
Ull-Strumpa och byxan81 löser saker tillsammans

Då kan vi berätta att tidningsbudet tyvärr misstog sig. Det finns ingen tidning som delats ut i Id@;s hus denna helg. Den uppgiften kan strykas. Uppdaterar du "Q" i sammanfattningen?
Citera
2013-08-02, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Vad är det för lokal i Öresjö? Om det inte är relevant behöver den ju inte synas närmare iofs.
Vid Öresjö finns det många vikar ser jag på kartan. Intr?

Får jag lov att vara lite OT har precis köpt ett paket John Silver som jag rullar själv.

För alla som sett Breaking Bad http://www.tv.nu/serier/breakingbad

Känns detta igen Mr White säger - I miss the 80's

Allt var enklare då, fixade du en småbarnsmamma så var det ok att gola på ett sånt svin!
Citera
2013-08-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ratsit överensstämmer inte alltid med sanningen. Folk bor inte alltid där de är skrivna, och vissa människor har skyddad id.

Sant!

Enda sättet att få reda på vilket är väl att göra ett studiebesök på adressen eller att möjligtvis höra med hyresvärden om nu såna uppgifter lämnas ut?
Kollar man närliggande adresser så verkar det blandat 1-2 lägenheter på plan 4! Kan ju ha att göra med om det är gavellägenheter, vindsförråd osv. i huset!
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-08-02 kl. 22:27.
Citera
2013-08-02, 22:25
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
Lägger ut frågan igen
Vet inte om någon nämt detta innan
Men "örngottet" skulle kunna vara en gympapåse ofta i glansigt material och med öljetter…?
Öljetter?? Var har du sett det på örngottet?
https://anonfiles.com/file/314469868c31034ae1c6ef8a1b913c72
Citera
2013-08-02, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Sant!

Enda sätter att få reda på vilket är väl att göra ett studiebesök på adressen eller att möjligtvis höra med hyresvärden om nu såna uppgifter lämnas ut? Kollar man närliggande adresser så verkar det blandat 1-2 lägenheter på plan 4! Kan ju ha att göra med om det är gavellägenheter, vindsförråd osv. i huset!
Enligt ReimerDenYngre är porten låst på dagtid. Det kan ha införts efter försvinnandet.
Citera
2013-08-02, 22:26
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Är det rimligt? Med tanke på att han ringde ca 23.30 också? att han sedan ringde tidigt på morgonen utan att få svar? En småbarns mamma svarar inte alltid i telefonen direkt.

Ja, det kan vara rimligt beroende på vilken relation hon hade med sin far.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in