2013-08-02, 20:44
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Angående "brandplats 3" så har jag varit där nu och det har inte brunnit, det är fuktigt av olja på stenarna och marken luktar motorolja. Jag gissar på att nån skogsmaskin som avverkat skog i närheten läckt olja.
https://anonfiles.com/file/f5524fe334f0e615ae0780040048c6a7
https://anonfiles.com/file/94cda9c57888107131f9e115189e93df

Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Hur skulle man kunna styrka att dieseln kom just från hans buss då? Nej jag tror helt säkert att det är diesel eller hydraulolja från en skördare eller skotare. Det händer nog titt som tätt att komponenter behöver bytas, t ex slangar osv och då kan det se ut så där.

Om en slang som är trycksatt går sönder sprutar det rätt rejält, fläcken kan bli stor,
speciellt med det underlaget-rinner åt sidorna ganska fort. Antar att uppgiften om
att det är fuktigt av olja stämmer, ingen aska synlig på bilderna.
En blockpackning som gått sönder kanske?
Tror inte det är en brandplats.
Citera
2013-08-02, 20:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Om en slang som är trycksatt går sönder sprutar det rätt rejält, fläcken kan bli stor,
speciellt med det underlaget-rinner åt sidorna ganska fort. Antar att uppgiften om
att det är fuktigt av olja stämmer, ingen aska synlig på bilderna.
En blockpackning som gått sönder kanske?
Tror inte det är en brandplats.
Bildas det aska när olja eller bensin brinner?
Citera
2013-08-02, 20:49
Medlem
o-asen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaxSveonum
Snillen spekulerar

Fan ibland undrar man varför man fortfarande hänger på FB.

Tror fortfarande på att enklast möjliga teori är den som stämmer, panikslagen "Morot" som försöker göra sig av med bevisen så snart som möjligt.

Hoppas också fortfarande att någon som är insatt i det här kan vara man nog att tala om för polisen var de begravt I*a så familjen kan få ett avslut på det här helvetet och tillslut en grav att gå till.

Ja herregud
Många har sett o läst för många deckare ...
Hur ofta finns det mord som verkligen ser ut som något sådant ?
De flesta mord är ju gjorda i vrede eller impuls och när gärningspersonen inte ens tänker vare sig före eller efter
Ibland har de "tur" när polis inte kan binda dem tekniskt till dådet utom tvivel ( Mats *fucking* Alm )
men jag hoppas att vi har ett fall här som överbevisar AJ ....och att hans kamrater råkar kvittra lite för att skydda sig själva
Citera
2013-08-02, 20:49
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
vad är det för bok han håller i händerna

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17232154.ab
Svårt att se. Men kul att se att AB använder trådens bilder på klädresterna. Får de det?
Citera
2013-08-02, 20:51
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bildas det aska när olja eller bensin brinner?

Om du bränner olja eller bensin på en plats där annat brännbart material finnes
så är svaret JA, om du har en rostfri rengjord skål och bränner bensin i den
så blir det ingen aska.
Eftersom en som varit fysiskt på platsen uppger att det var fuktigt och luktade
olja så drar jag slutsatsen att det är fråga om ett oljespill.
Säkrast är ju förstås att undersöka fläcken en gång till så ingenting missas,
även för att undvika ev. "trollning".
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Gör man ett sådant uttalande har man nog väldigt stora marginaler. Beräknar de mängden blod till 1,9 l och konstaterar att teoretiskt är Ida nog död, så går de knappast ut med det.
Mängden blod på brottsplatsen är nog närmare totalvolymen hos offret, än den teoretiska maximala blodförlusten där hon bör dö.
Polisen går nog inte ut med "knappast i livet" utan att vara väldigt säkra på saken; vore ett oförlåtligt klavertramp med tanke på anhöriga och vänner.
Jo men du avlider med 1,9 liters blodförlust (din siffra) anyway. Det måste inte gå fort däremot om blodet sakta runnit ut kroppen. Men du överlever inte utan läkarvård.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Gör man ett sådant uttalande har man nog väldigt stora marginaler. Beräknar de mängden blod till 1,9 l och konstaterar att teoretiskt är Ida nog död, så går de knappast ut med det.
Mängden blod på brottsplatsen är nog närmare totalvolymen hos offret, än den teoretiska maximala blodförlusten där hon bör dö.
Polisen går nog inte ut med "knappast i livet" utan att vara väldigt säkra på saken; vore ett oförlåtligt klavertramp med tanke på anhöriga och vänner.

Det hör inte heller till vanligheterna att polisen gör just såna uttalanden, så jag tolkar det som att det var en ofantligt stor mängd blod
Citera
2013-08-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo men det har inte skrivits något om skoavtryck i lägenheten.

De enda som säkert vet om det fanns skoavtryck i lägenheten är nog de poliser och utredare som varit på plats.
De lär knappast skriva vare sig att det fanns, eller inte fanns, i den här tråden... tror jag?
Citera
2013-08-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
AJ verkar ganska självsäker på att han inte kan fällas för någonting, kanske det är som så att han vet att det inte går att hitta någon kropp eftersom den är bränd?

Eftersom DB och FB lämnar olika versioner i förhör så undrar jag: Vem av dem tror ni ljuger?

Nu hoppas jag att polisen/mp/RDY eller annan privatspanare hittar någonting som man verkligen kan binda till I*a med t ex dna och gärna en eventuell gärningsman eller medhjälpare.

AJ vet ju inte vad för bevis polisen har. Sen kan det ju vara ett spel från hans sida, att verka oskyldig. Jag tror att både BD och FB ljuger. Tycker bara att det är konstigt att de inte pratat ihop sig, de hade ju god tid på sig innan de blev anhållna. Men de trodde väl inte att de skulle behöva det?!
Citera
2013-08-02, 20:55
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
De enda som säkert vet om det fanns skoavtryck i lägenheten är nog de poliser och utredare som varit på plats.
De lär knappast skriva vare sig att det fanns, eller inte fanns, i den här tråden... tror jag?
Nej knappast i den här tråden va? Men har de skrivit i den här tråden över huvud taget? Nää självklart inte.
Citera
2013-08-02, 20:56
Medlem
Brandplats 3 är högintressant, jag tror att de har försökt bränna kroppen här och att resterna ligger i närheten. Hoppas verkligen att polisen söker igenom området med likhund. Vore bra om nån kan kolla efter platser i terrängen där växtligheten ser annorlunda ut och någon kan tänkas ha grävt för en månad sen.
Citera
2013-08-02, 20:57
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Ja herregud
Många har sett o läst för många deckare ...
Hur ofta finns det mord som verkligen ser ut som något sådant ?
De flesta mord är ju gjorda i vrede eller impuls och när gärningspersonen inte ens tänker vare sig före eller efter
Ibland har de "tur" när polis inte kan binda dem tekniskt till dådet utom tvivel ( Mats *fucking* Alm )
men jag hoppas att vi har ett fall här som överbevisar AJ ....och att hans kamrater råkar kvittra lite för att skydda sig själva

Det lär ju bli förhör efter fynden från branden och frågan är ju då hur det blir efter de förhören? Har man väl trasslat in sig i lögner blir det ju inte lättare om de kan konfronteras med bevis från brandplatsen.
De vägrar gola på sin polare så då får man helt enkelt se till att skaffa så mycket bevis och så tät indiciekedja som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in