2013-08-02, 19:00
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Från Stålbron i Vargön, en järnvägsbro, går det säkert bra att dumpa; —med mycket tyngder. Djupt, men stark ström. http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/35324503.jpg

Tillägg: Om man går ut på Stålbron, via rastplatsen, kan man komma ut på två mindre öar som ligger mitt i strömmen, via Stålbrons landfasta mittfundament. Där har jag ofta sett flugfiskare.

Jag vet var du menar och jag har noterat samma sak. Det gäller bara att få kroppen att verkligen sjunka så att den inte flyter iväg och fastnar i gallren som en annan kommentar påpekade. Jag vet inte exakt vart dessa galler är belägna men det borde inte vara mer än 100 - 150 meter nedströms från vägbron.
Då utgår man från den norra rastplatsen.
Jag tänker också på den södra av de två rastplatserna. Där kan man köra ända ner till vattnet med bil och nedfarten är skymd från vägen.
Som sänke kanske man kan använda en eller två gamla bussfälgar om man har tillgång till det?
Citera
2013-08-02, 19:01
Medlem
Darktowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Den här tråden växer alldeles för snabbt för att man ska kunna hänga med överhuvudtaget. Så en användare här på flashback gav sig ut i trakterna hittade brända kläder i närheten av en av de männens, som nu sitter häktade, bostad och genom bilder som tagits på misstänkt GM av andra användare så har man kunnat fastställa att MGM ägt ett plagg liknande det som hittades bränt? Finns dessa bilder länkade någonstans i tråden, förlåt mig men jag har suttit och bläddrat i över en timme och informationen är alldeles för massiv

Hur som helst hade man väl hittat blodsspår i trappuppgången? AJ poserar ju vid upprepade tillfällen med samma skor på facebook, det är väl rimligt att anta att han även hade på sig dessa när brottet begicks och att de nu inte står att hitta. Men polisen kan ju beställa ett sulavtryck från tillverkaren och voíla

Här finns sammanställning och bilder gjord av RDY

https://www.flashback.org/p44566735#p44566735
Citera
2013-08-02, 19:08
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Storleken på fläcken rymmer en kropp, det syns ju men om man ska hitta en rimlig förklaring till denna ödsliga plats, denna fläck och...hur långt mellan denna fläck och där du hittade brända kläder är det?

700-800 meter kanske. Se Quarrels karta på sammanställningen:
https://www.flashback.org/sp44452523
Citera
2013-08-02, 19:10
Medlem
Byxan81s avatar
En fråga

Hur många lägenheter finns det på översta våningen i Id@:s hus? Finns det någon som vet med säkerhet så svara gärna.
Citera
2013-08-02, 19:11
Avslutad
Jag har en ny liten teori angående bp3 aka dieselspillet.
Jag tror det kan vara så att A.J tänkt bränna kläderna här först å dränkt diEsel över dem å sen ångrat sig å tagit dem en bit in i skogen å tänt på.
Citera
2013-08-02, 19:12
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
700-800 meter kanske. Se Quarrels karta på sammanställningen:
https://www.flashback.org/sp44452523

Nu ser jag på kartan, brandplats 3 - var det inte nån som tipsade om den platsen för några dagar sen? Minns att jag tänkte på att det på kartan ser ut där som en upp och ner vänd galg-krok från stora vägen sett, som ett frågetecken upp och ner.
Precis där du hittade den tredje brandplatsen, är det nån förut som pekat ut som tänkbar fyndplats.
Men minns inte vem det var nu.
Citera
2013-08-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Fått plats har hon säkert gjort. Det är ju för att illustrera det som jag satt dit min reservdunk. Har man burit ut henne i närbelägen granplantering så har man blivit blöt om bröstet och då har jackan inte brunnit som tänkt.

Fullt tänkbart men jag kan inte bedöma om det brunnit eller inte brunnit något på platsen.

Det är svårt att avgöra om det brunnit på platsen,lite märkligt med den stora bruna fläcken som ev. är bränd.finns ju gräs som är fint och grönt i kanterna som ej tagit skada alls?

stirrat på bilden en stund och spånat...kan det va så att någon eldat någonting på en sådan aluminiumfilt som är brandsäker?
Citera
2013-08-02, 19:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Nu ser jag på kartan, brandplats 3 - var det inte nån som tipsade om den platsen för några dagar sen? Minns att jag tänkte på att det på kartan ser ut där som en upp och ner vänd galg-krok från stora vägen sett, som ett frågetecken upp och ner.
Precis där du hittade den tredje brandplatsen, är det nån förut som pekat ut som tänkbar fyndplats.
Men minns inte vem det var nu.
Det var jag som pekade ut den som tänkbar fyndplats tidigare idag innan jag insåg att det var den platsen ReimerDenYngre pratade om.
Citera
2013-08-02, 19:18
Medlem
Racooons avatar
Enligt min mening.
Glöm kräftdammar. Finns antagligen inte mer kontrollerade och reglerade vattensamlingar. Det enda sämre alternativet för att dumpa en kropp är Flumeride på Liseberg.
Men OK, det är ju inga tilltänkta Nobelpristagare som är inblandade.
Citera
2013-08-02, 19:23
Medlem
Ninaxls avatar
[quote=matematiker|44590236]Menar du att pappan har dödat sin dotter?[/QUO

Inget är omöjligt. Det har ju faktiskt hänt förr
Citera
2013-08-02, 19:23
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var jag som pekade ut den som tänkbar fyndplats tidigare idag innan jag insåg att det var den platsen ReimerDenYngre pratade om.

Menar inte att verka snarstucken eller snorkig men det var nån annan också som pekade ut den här platsen för några dagar sen.
Citera
2013-08-02, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Om jag förstår denna redan väl omfattade tråd så ska finnas brända persedlar i närheten i en av hans vänners bostad? Vem är så dum så att han eldar i ett område där det råder enl SMHI Eldningsförbud?

Att elda en bil efter ett snabbt bryt kan jag förstå men att elda persedlar i skogen är bara idiotiskt! Det är knappast Bodenmördaren vi snackar om som spred likdelar som en gödselspridare?
Han är förmodligen inte som man ska vara?
Och får inte ens fängelse snarare "rättspsyk" gissar jag.

Det räcker ju med t.ex en eller 2 Willys påsar i närmaste hyres bostadsområdes soptunna. Så är skiten borta. Gud ska veta hur mkt som slängs i dessa tunnor som aldrig kollas. Kvarstår är fortfarande kroppen inte ens detta gänget kan väl vara dumma nog att gräva ner något i närheten av en eldningsplats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in