2013-07-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Fast så är ju varje receptor redan från början begränsad till en viss mängd vilket innebär att du har ett potentiellt maxrus redan från början som är den maximala respons de berörda receptorerna kan ge och att den i ditt fall kanske ursprungligen inte var särskilt extrem för att sedan bli svåruppnåelig i takt med att receptorerna ger mindre och mindre respons på samma dos.

Det går bara att spekulera i det, för mig och fruntimmer skedde det samtidigt och för många andra runt om på olika forum verkar det inte speciellt ovanligt att det försvinner snabbt för vissa och långsamt för andra. Jag tror inte att det beror på det.
Citera
2013-07-30, 01:01
Medlem
Att påstå att magin inte finns är rent nonsens. Att den försvinner med tiden, möjligt. Jag har dock hört av folk att den kan komma tillbaka om man håller sig borta från droger i något år.

Tyngdlösheten, att sväva fram i solen, sitta som en nyfödd i berg och dalbanan, att inte kunna sluta le, att kunna se världen i ultra HD, att inte kunna släppa taget om sin bästa vän, att vatten kunde smaka så himmelskt gott. Man har haft det riktigt bra ändå.
Citera
2013-07-31, 14:15
Medlem
kungl1gts avatar
Slängde i mig en blå superman på TL, de var de absolut sjukaste jag varit med om. 4e gången jag käkade molly och jag kan med glädje säga att de var det starkaste ruset jag någonsin upplevt.

Va tvungen o sätta mig mer för de blev så intensivt, låg på en bänk o hallisarna tog över, ögonen vobblade likt ett fiskedrag i vattnet. lyckan var extrem, de va så underbart!!! Är så glad över att "the magic" inte har försvunnit för mig.... än
Citera
2013-07-31, 21:15
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungl1gt
Slängde i mig en blå superman på TL, de var de absolut sjukaste jag varit med om. 4e gången jag käkade molly och jag kan med glädje säga att de var det starkaste ruset jag någonsin upplevt.

Va tvungen o sätta mig mer för de blev så intensivt, låg på en bänk o hallisarna tog över, ögonen vobblade likt ett fiskedrag i vattnet. lyckan var extrem, de va så underbart!!! Är så glad över att "the magic" inte har försvunnit för mig.... än
åh vad kul för dig

Själv så hittade jag "rosa handgranater", körde två dagar i rad. Helvete vad nice det var, muumms!
Citera
2013-08-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Detta gick fort, det tog bara under ett halvår för oss att tappa magin och vi tog E då 5 gånger under den perioden, 3 första var geniala fyllda med magin, 2 sista inte lika bra. Sedan dess har magin varit borta och den visar sig inte komma tillbaka vare sig man vänter 3,6,9 månader.

Aj då, jag har tagit E tre gånger sedan mars och har hållit mig borta från det i 3 månader nu. Hade tänkt ta det i helgen eventuellt men nu kanske jag ska avvakta ända till november istället...
Citera
2013-08-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Aj då, jag har tagit E tre gånger sedan mars och har hållit mig borta från det i 3 månader nu. Hade tänkt ta det i helgen eventuellt men nu kanske jag ska avvakta ända till november istället...

Jag har alltid väntat 6månader mellan mina sessioner, förutom vid ett tillfälle.
Det känns in princip som första gången varje gång. Ingenting skulle kunna få mig att korta ner min väntan. Det är värt det.
Citera
2013-08-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KareemSaid
Jag har alltid väntat 6månader mellan mina sessioner, förutom vid ett tillfälle.
Det känns in princip som första gången varje gång. Ingenting skulle kunna få mig att korta ner min väntan. Det är värt det.

Hur många gånger har du tagit då?
Citera
2013-08-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Hur många gånger har du tagit då?

Jag har hunnit med 8gånger än så länge. Kan ju bero på det också.
Citera
2013-08-02, 16:15
Medlem
Ska ner till en festival i södra Sverige nu i helgen, och hade hoppats på att få testa E för första gången. Frågan är dock hur jag går tillväga för att införskaffa det på festivalen. Är det bara o snacka med någon som ser skum ut?
Senast redigerad av fcktrd 2013-08-02 kl. 16:35.
Citera
2013-08-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Men det är just det de har.
Jag å fruntimmer förlorade den successivt och nu är den helt väck. Är det inte logiskt? Att när MDMA skickar sin signal till receptorerna främst då Serotonin-Receptorerna och Oxytocin-Receptorerna att utsöndra extrema mängder signalsubstanser att hjärnan tar detta som att receptorerna är alldeles för kraftfulla och börjar 'stänga ner' eller 'down-regulation' receptorerna för att de inte ska vara så kraftiga, och sedan försvinner empatin och kärleken.

Detta gick fort, det tog bara under ett halvår för oss att tappa magin och vi tog E då 5 gånger under den perioden, 3 första var geniala fyllda med magin, 2 sista inte lika bra. Sedan dess har magin varit borta och den visar sig inte komma tillbaka vare sig man vänter 3,6,9 månader.

Visst låter det logiskt, och jag trodde samma som du innan, men efter långt uppehåll så borde det också logiskt sett ske en uppreglering av receptorerna så att du kan nå samma nivåer som förr. Jag upplevde aldrig en försämring av ruset ens i mina tidiga försök även om jag inte heller tyckte att ruset var så mycket att ha. Jag tog absolut inte så ofta som du har gjort. Efter 15+ års uppehåll från e så borde receptorerna ha uppreglerats till samma nivåer. Ska tilläggas också att några år var helt drogfria förutom akohol. Idag får jag knappt en humörboost av mdma om det inte kombineras med något annat. Om mina receptorer skulle varit nedreglerade hela tiden borde jag varit deprimerad eller haft någon form av symptom eftersom normala serotoninnivåer inte hade räckt till.

Det som återstår som förklaring att det handlar om någon form av permanent skada i systemet som drogen verkar i. Och det stämmer inte överens med den forskning på mdma som jag känner till när det gäller rekreationsdoser. Upp- och nedreglering kan inte betraktas som skada, det sker ju i kroppen hela tiden och är alltid reversibelt såvitt jag vet.
Oxytocin är jag inte så insatt i hur det fungerar, men forskningen vet väl inte så mycket där heller. Det har med empati och det sociala samspelet mellan människor att göra vet jag iaf. Mina barns mamma fick nässpray med oxytocin i pga amningsproblem kommer jag ihåg, hade varit kul att ha kvar det och provat lite.
Som sagt, jag tror fortfarande att det har med något annat att göra som t ex mognad i den empatiska förmågan hos människor. Det är ju den delen som utvecklas sist i psyket om jag inte minns fel. En bit in i 20 års åldern.

Inte ens forskare på området är ju säkra på exakt hur mdma producerar lyckoeffekterna eller för den delen hur serotonin fungerar. T ex när man är nykär och är i ett läge där man är som lyckligast i livet, så är serotonin nivåerna i botten. Lite motstridigt om man förutsätter att mdma:s frisättande av serotonin är det som primärt skapar lyckoruset.

Nåja, i mitt fall ska jag inte försöka laga något som är trasigt. Mdma får ligga på hyllan och jag håller mig till det som funkat bäst för mig ända från början. Jag har haft mina mest euforiska stunder på svamp och lsd. Även mina mörkaste stunder, men det gör det ju bara mer spännande
Citera
2013-08-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av partyflock
Att påstå att magin inte finns är rent nonsens. Att den försvinner med tiden, möjligt. Jag har dock hört av folk att den kan komma tillbaka om man håller sig borta från droger i något år.

Tyngdlösheten, att sväva fram i solen, sitta som en nyfödd i berg och dalbanan, att inte kunna sluta le, att kunna se världen i ultra HD, att inte kunna släppa taget om sin bästa vän, att vatten kunde smaka så himmelskt gott. Man har haft det riktigt bra ändå.

Jag slutade tro på magi som barn. I mitt fall hjälpte inga uppehåll trots att jag aldrig var en e-torsk.

Det andra du skriver är en lite fattigare beskrivning av hur jag har upplevt lsd och svamp.
Citera
2013-08-02, 18:42
Medlem
likearollingstones avatar
Tog E för första gången i helgen. Visserligen delade vi 4 pers på en tablett men jag hade extremt roligt ändå. Dansade konstant i 3 timmar och lyssnade på en och samma låt hela tiden, hahaha. Resten är ett töcken. Möjligen för att jag redan var full när jag tog tabletten och rökte lite gräs under slutet av ruset...
Hur som va tabletten blå/lila, såg typ ut som "blåbär" i den, någon som har någon aning om vad det kunde vara för tablett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in