2013-08-02, 17:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad hände med förmiddagens påstådda letande i kanalen? Någon som hört något mer om det?
Citerar mig själv: Någon som vet nåt mer?
Citera
2013-08-02, 17:09
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Tror inte att bussen använts för den måste väl fraktats/körts dit i så fall för hur forslar man den mängden diesel som behövs? Hade den bussen kört där hade det nog garanterat märkts.
Jag tror inte heller att bussen varit där, däremot är det fullt möjligt att man tagit en 20-litersdunk (mer krävs definitivt inte) med diesel från bussen för att elda. Det är det jag tycker vore intressant att titta närmare på.
Citera
2013-08-02, 17:09
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
Det uppenbara är väl att man i bästa fall kan få fram att det är diesel från DB:s buss och därmed ytterligare knyta honom till brotten.
Hur tänker du då?
Citera
2013-08-02, 17:11
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Hur tänker du då?
Om det går att styrka att diesel från DB:s buss har använts för att elda så är det om inte bevis för så åtminstone ytterligare ett indicium som pekar på hans inblandning.
Citera
2013-08-02, 17:12
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Om det går att styrka att diesel från DB:s buss har använts för att elda så är det om inte bevis för så åtminstone ytterligare ett indicium som pekar på hans inblandning.
Platsen har ju i övrigt inga kopplingar till fallet, elda är ju inget svårt brott.
Citera
2013-08-02, 17:13
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Jag tror inte heller att bussen varit där, däremot är det fullt möjligt att man tagit en 20-litersdunk (mer krävs definitivt inte) med diesel från bussen för att elda. Det är det jag tycker vore intressant att titta närmare på.

De som är lokalbor kanske kan svara bättre på hur mycket skogstrafik det är i de skogarna, om det nyligen röjts eller skövlats eller så för det kan vara vilket fordon som helst kopplat till skogsröjning etc.
Citera
2013-08-02, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Jag är ganska övertygad om att AJ har varit inne och skrivit i denna tråd.

Jo det kan jag också tänka mig det är ju enkelt att koppla upp sig överallt sitter själv med en liten smartphone och skriver med min tjocka fingrar.

Tror dock inte att han inte har varit inne på sociala medier sedan han blev hämtad av Polsk polis. Förresten varför valde AJ att fira sin sista tid i frihet på ett tag i Polen?
Citera
2013-08-02, 17:16
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Jo det kan jag också tänka mig det är ju enkelt att koppla upp sig överallt sitter själv med en liten smartphone och skriver med min tjocka fingrar.

Tror dock inte att han inte har varit inne på sociala medier sedan han blev hämtad av Polsk polis. Förresten varför valde AJ att fira sin sista tid i frihet på ett tag i Polen?

Han har mycket kompisar där. Han har även skrivit "Det är bra att veta att man har kontakter i Polen", dock skrev han det ett bra tag innan brottet.
Citera
2013-08-02, 17:17
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Platsen har ju i övrigt inga kopplingar till fallet, elda är ju inget svårt brott.
Platsen ligger ju nära den eldplats som är det hittills hetaste spåret, så koppling anser jag absolut att det finns.
Citera
2013-08-02, 17:19
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
De som är lokalbor kanske kan svara bättre på hur mycket skogstrafik det är i de skogarna, om det nyligen röjts eller skövlats eller så för det kan vara vilket fordon som helst kopplat till skogsröjning etc.
Ja, enligt vad någon i tråden sa så finns det bara en väg in och längs den sägs också en mycket uppmärksam äldre herre bo, så det är säkert inte svårt att snabbt utreda huruvida det varit avverkningsmaskiner eller annat på plats.
Citera
2013-08-02, 17:19
Medlem
Jag måste erkänna att jag tappat greppet om tråden efter att ha varit offline ett antal dagar. Jag undrar nämligen åxå om nån vet varför karln valde Polen som semesterland innan han lät sig gripas?
Citera
2013-08-02, 17:22
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
DB och FH sitter häktade på sannolika skäl för skyddande av GM. Om I*s pappa inte är väldigt nära vän med dem så är det högst osannolikt att han är GM. Det är inte rimligt att någon annan än en nära vän till DB och FH är GM.
Dom sitter ju faktkskt häktade för att polisen tror AJ är gärningman, och inte tvärtom., att det de troligtvis hjälp till och därför måste AJ vara gärningsman. Så man kan ju inte avfärda någon för att just de sitter häktade.
Nu är jag 99% söker på att det är dom, men tänk om inte AJ gjorde det utan dom hämtade honom gjorde ett helt annat brott och därav brände bilen. Och polare utan golare inget vågar berätta för polisen. Då skulle vi fortfarande fått samma situation som vi har nu. Det är den lilla hundradels tvekan som som bekymrar mig ibland.

Hoppas RDY satt stopp för den om blod kan hittas på kläderna, eller fotspår, dna och / eller fingeravgryck i blodet på mordplatsen. Blod från ld@ i DB, s eller FH, s hem/bil skulle ju också vara tillräckligt.
Att volvon kanske synts till hos ld@ ger ju ingenting om det inte samtidigt hittas blodspår i bilen, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in