2013-08-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Nytt?

Från den 1 juli 2010 gäller att det inte längre sker någon preskription av de grövsta brotten om de begåtts 1 juli 1985 eller senare och om gärningsmannen fyllt 21 år vid brottens begående.[1] [2] Det gäller:
mord eller dråp och försök till mord och dråp
grovt folkrättsbrott
folkmord och försök till folkmord
terroristbrott och försök till terroristbrott

https://sv.wikipedia.org/wiki/Preskription#Preskriptionstider_i_Sverige
Citera
2013-08-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
Finns ingen sån längre
Låter ju riktigt bra!!rättssystemet avancerar
Citera
2013-08-02, 16:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
Precis, definitivt inte syra, snarare något fett/oljigt som exempelvis diesel.

Med tanke på att åtminstone DB har ett dieselfordon och närheten till den senaste brandplatsen så tycker jag att Polisen bör titta närmare på det. Om inte annat för att utesluta att det är något annat än skogsmaskinsläckage. Kanske har man försökt elda med diesel från bussen och misslyckats?
Frågan är ju vilken nytta den iformationen skulle ge polisen så att de avsätter folk till det?
Citera
2013-08-02, 16:58
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaxl
Hm har pappan vattentätt alibi???

DB och FH sitter häktade på sannolika skäl för skyddande av GM. Om I*s pappa inte är väldigt nära vän med dem så är det högst osannolikt att han är GM. Det är inte rimligt att någon annan än en nära vän till DB och FH är GM.
Citera
2013-08-02, 17:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Nytt?

Det är några år sen:
http://www.regeringen.se/sb/d/12269/a/133237

Det har med Palmemordet att göra.
Citera
2013-08-02, 17:01
Medlem
bongholes avatar
Citat:
Precis, definitivt inte syra, snarare något fett/oljigt som exempelvis diesel.

Med tanke på att åtminstone DB har ett dieselfordon och närheten till den senaste brandplatsen så tycker jag att Polisen bör titta närmare på det. Om inte annat för att utesluta att det är något annat än skogsmaskinsläckage. Kanske har man försökt elda med diesel från bussen och misslyckats?

i sista Jägarna(filmen alltså) användes diesel å dölja dna spår har jag för mig!
Citera
2013-08-02, 17:02
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Frågan är ju vilken nytta den iformationen skulle ge polisen så att de avsätter folk till det?
Det uppenbara är väl att man i bästa fall kan få fram att det är diesel från DB:s buss och därmed ytterligare knyta honom till brotten.
Citera
2013-08-02, 17:02
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Att kalla Ajs advokat för tomte är fel, my bad jag har aldrig hört talas om honom. Ska formulera om mig i ett fall med mordmisstanke på en småbarnsmamma.

Ett fall som nu har blivit en riksangelägenhet så skulle jag nog försökt skaffa mig en mer erfaren advokat som kan ta media och all uppståndelse runtomkring på bästa möjliga vis.

Helt enkelt för mig verkar han vara en kunnig men en enkel småstadsadvokat?

En annan fundering nog så viktig. Hur länge kunde AJ läsa om sig själv på FB och vilken betydelse har det i så fall för målet?

Jag är ganska övertygad om att AJ har varit inne och skrivit i denna tråd.
Citera
2013-08-02, 17:03
Medlem
letspanics avatar
Undrar om polackerna kan ha hjälpt honom skaffa undan kroppen.
Citera
2013-08-02, 17:03
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Det uppenbara är väl att man i bästa fall kan få fram att det är diesel från DB:s buss och därmed ytterligare knyta honom till brotten.

Tror inte att bussen använts för den måste väl fraktats/körts dit i så fall för hur forslar man den mängden diesel som behövs? Hade den bussen kört där hade det nog garanterat märkts.
Citera
2013-08-02, 17:05
Medlem
bokfodrals avatar
Vet man om FH:s flickväns bil eller AJ:s mammas bil har synts till nånting i krokarna? Står de båda där de brukar och borde stå?
Citera
2013-08-02, 17:05
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonghole
i sista Jägarna(filmen alltså) användes diesel å dölja dna spår har jag för mig!
Jag har inte sett filmen, så jag vet inte om du minns rätt. Kan förvisso tänka mig att Jägarna-filmerna går hem hos de misstänkta, men jag är ytterst tveksam till att man medvetet skulle använda sig av ett sånt knep.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in