2011-10-23, 22:47
Bannlyst
Stor varning för Thujagruppen!

Företaget verkar inte finnas registrerat.
Enligt trädgårdsforumet så får folk inte kvitto på sina köp och enligt företagsregisret så finns inget företag som heter Thujagruppen. De annonserar på Blocket mm
På företagets hemsida så står det ThujaGruppen - En del av Internationella Handels Gruppen.
men det finns ingen Internationell Handels Gruppen när man googlar på det namnet.
Finns ingen F-skattsedel mm.
http://forum.odla.nu/lofiversion/index.php/t106547.html
Citera
2011-10-24, 08:58
Moderator
rotadents avatar
Bostad --► Företagsskvaller

//Mod
Citera
2013-08-02, 16:52
Medlem
Hejsan, tyvärr läste jag denna varning försent...

Jag beställde ca 100 Thujor från Thujagruppen i maj 2013. Företaget lät väldigt seriöst på telefon och levererade häcken enligt ök och utan förskottsbetalning (vilket räddade mig som tur var).

Häcken var grön när den levererades dock så var rotsystemet torrt och jorden som hängde med i nätpåsar runt rötterna också väldigt torr. Jag planterade alla plantor direkt i samband med leverans i fint djupt förgrävt dike med fin planteringsjord. Vattnade och skötte häcken i enligthet med de råd från thujagruppen rekommenderade, dock så tog det inte lång tid förens häcken började se torr och döende(!) ut....!!!! Jag blev givetvis väldigt bekymrad och försökte kontakta Thujagruppen som då var okontaktbara via telefon. Försökte även via mail flera gånger under Maj och Juni månad, men fick endast detta "autosvar" varje gång:

"xxMaj2013 skrev support@thujagruppen.se:

Hej,

Just nu är kundtjänsten stängd och vi öppnar igen i September.
Vi tackar för ditt e-post meddelande och lovar att återkomma så fort vi kan.

Med Vänliga Hälsningar
Thujagruppen

TIPS!

Ej köpt thujor:
Sommar perioden rekommenderar vi inte att man planterar på. Därför levererar vi inte under de varma månaderna.
Återkom istället till hösten.

Köpt thujor:
Vattna lagom mycket och försök hålla jorden fuktig nu under sommaren. Ej plaskvåt och ej torr. Vattna under svala delen på dygnet."

Tur i oturen så har jag inte betalt ännu då mottagaren var ett konto i Spanien vilket jag tyckte var väldigt märkligt och förstod inte ens hur jag skulle betala dit. Har väntat på en påminnelse istället då jag då hoppades på att få ett riktigt Bankgiro att betala in till. Denna påminnelse kom aldrig och häcken hann dö under tiden. Då jag är rädd att för eller senare så kommer det helt klart komma en påminnelse / inkasso så har Jag har för sakens skull nu skickat en reklamation både via deras mail grupp (med autoreply...) och via post. Kommer givetvis som nästa steg gå till ARN (allmänna reklamationsnämnden). Har dock nu när jag skrivit en reklamation och fått samma autoreply som tidigare nu en dag senare även fått ett svar via mail (trots att de tydligen inte jobbar förens i september). Där skriver de att det inte alls är något fel på häcken(?!?!) och att häcken är död beror på mig... Det lustigaste med dess svar är att de säger att den garanti (de ger nya plantor om plantorna dör det första året) inte gäller förens jag betalt in... Tror inte någon skulle betala in förens de levererat vad det utlovat, tvivlar dock att den sk "garanti" de ger nu med facit i hand är något som de fullföljer. Företaget verkar inte existera i Sverige, så sannolikt så är denna "garanti" endast för att locka till sig kunder. Tror inte avsikten var att leverera en döende häck, men ett "företag" utan "gröna fingrar" så kan uppenbarligen misstag vid transport etc får plantor att dö innan leverans, då bör de även få stå för kostnaden kan man tycka.

Nu undra jag om det är någon annan som råkat ut för döda plantor från dem i april/maj/juni?

Skulle underlätta att veta om andra har samma problem med detta företag. Tror detta kan bli en långbänk med mina diskussioner framöver med dem...
Citera
2013-08-02, 18:07
Medlem
Deras hemsida: http://www.thujagruppen.se/
Citera
2013-08-02, 20:27
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s69250
Hejsan, tyvärr läste jag denna varning försent...

Jag beställde ca 100 Thujor från Thujagruppen i maj 2013. Företaget lät väldigt seriöst på telefon och levererade häcken enligt ök och utan förskottsbetalning (vilket räddade mig som tur var).

Häcken var grön när den levererades dock så var rotsystemet torrt och jorden som hängde med i nätpåsar runt rötterna också väldigt torr. Jag planterade alla plantor direkt i samband med leverans i fint djupt förgrävt dike med fin planteringsjord. Vattnade och skötte häcken i enligthet med de råd från thujagruppen rekommenderade, dock så tog det inte lång tid förens häcken började se torr och döende(!) ut....!!!! Jag blev givetvis väldigt bekymrad och försökte kontakta Thujagruppen som då var okontaktbara via telefon. Försökte även via mail flera gånger under Maj och Juni månad, men fick endast detta "autosvar" varje gång:

"xxMaj2013 skrev support@thujagruppen.se:

Hej,

Just nu är kundtjänsten stängd och vi öppnar igen i September.
Vi tackar för ditt e-post meddelande och lovar att återkomma så fort vi kan.

Med Vänliga Hälsningar
Thujagruppen

TIPS!

Ej köpt thujor:
Sommar perioden rekommenderar vi inte att man planterar på. Därför levererar vi inte under de varma månaderna.
Återkom istället till hösten.

Köpt thujor:
Vattna lagom mycket och försök hålla jorden fuktig nu under sommaren. Ej plaskvåt och ej torr. Vattna under svala delen på dygnet."

Tur i oturen så har jag inte betalt ännu då mottagaren var ett konto i Spanien vilket jag tyckte var väldigt märkligt och förstod inte ens hur jag skulle betala dit. Har väntat på en påminnelse istället då jag då hoppades på att få ett riktigt Bankgiro att betala in till. Denna påminnelse kom aldrig och häcken hann dö under tiden. Då jag är rädd att för eller senare så kommer det helt klart komma en påminnelse / inkasso så har Jag har för sakens skull nu skickat en reklamation både via deras mail grupp (med autoreply...) och via post. Kommer givetvis som nästa steg gå till ARN (allmänna reklamationsnämnden). Har dock nu när jag skrivit en reklamation och fått samma autoreply som tidigare nu en dag senare även fått ett svar via mail (trots att de tydligen inte jobbar förens i september). Där skriver de att det inte alls är något fel på häcken(?!?!) och att häcken är död beror på mig... Det lustigaste med dess svar är att de säger att den garanti (de ger nya plantor om plantorna dör det första året) inte gäller förens jag betalt in... Tror inte någon skulle betala in förens de levererat vad det utlovat, tvivlar dock att den sk "garanti" de ger nu med facit i hand är något som de fullföljer. Företaget verkar inte existera i Sverige, så sannolikt så är denna "garanti" endast för att locka till sig kunder. Tror inte avsikten var att leverera en döende häck, men ett "företag" utan "gröna fingrar" så kan uppenbarligen misstag vid transport etc får plantor att dö innan leverans, då bör de även få stå för kostnaden kan man tycka.

Nu undra jag om det är någon annan som råkat ut för döda plantor från dem i april/maj/juni?

Skulle underlätta att veta om andra har samma problem med detta företag. Tror detta kan bli en långbänk med mina diskussioner framöver med dem...

Knepigt att du inte fått någon påminnelse än. Men låtsas som det regnar och kommer det påminnelse så får du väl ta den avgiften. Men som du säger, verkar inte seriöst.
Citera
2017-02-14, 11:47
Medlem
UPPDATERING OCH EN VARNING FÖR THUJAPLANTOR.SE

Magnus Simmerud William har nu startat ett nytt företag (samma ägare som Thujagruppen som har lurat, blåst folk och sålt dåliga plantor utan kvitto)

Företaget Eximius Partner AB
Med org nr 559036-3932
http://www.allabolag.se/5590363932/eximius-partner-ab

www.thujaplantor.se

Thujaplantor.se

Dock står dom med skyddad personuppgift på Allabolag.

Dom har sin verksamhet/thujalager på Vickerkullavägen 2 (Gamla electrolux i motala)

VARNING VARNING VARNING!!!!
Senast redigerad av Kikenoan 2017-02-14 kl. 11:49.
Citera
2017-02-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kikenoan
UPPDATERING OCH EN VARNING FÖR THUJAPLANTOR.SE

Magnus Simmerud William har nu startat ett nytt företag (samma ägare som Thujagruppen som har lurat, blåst folk och sålt dåliga plantor utan kvitto)

Företaget Eximius Partner AB
Med org nr 559036-3932
http://www.allabolag.se/5590363932/eximius-partner-ab

www.thujaplantor.se

Thujaplantor.se

Dock står dom med skyddad personuppgift på Allabolag.

Dom har sin verksamhet/thujalager på Vickerkullavägen 2 (Gamla electrolux i motala)

VARNING VARNING VARNING!!!!

Den blomstertid nu (åter)kommer med lust och fägring stor medans thujaplantorna gror i Manges och Carros snor...

Eximius Partner AB bör kontakta solidinfo.se på måndag...
http://www.solidinfo.se/foretag/eximius-partner-ab/personer

Några favoriter i repris, finns många fler...
(FB) De stora bedrägeriföretagen Ridetech/myspons och autopart store karlstad AB
(FB) Skvaller om Elkå Takmontage och Hydrotechnic
(FB) Skum försäljning av Villa Kråksten och Dockgatan 5 i Motala!
(FB) Tråden om Cecilia Simmerud (Medlem i 6 mån. och 200 inlägg för att skriva i tråden)
(FB) Åklagare Benita Simmerud William smutskastad på flashback, cint och garaget!
Citera
2017-03-07, 12:23
Medlem
"Thujaplantor" har köpt en gammal sågverksfastighet norr om Motala där de inhägnat området (22400 m2) med 2m högt stängsel krönt med taggtråd. Uppförande av diverse förvaringsbyggnader pågår. Fastighet: 800tkr, stängsel: några hundra tkr mm.
Citera
2017-08-09, 15:54
Medlem
Nummer direkt till ägaren Magnus 072-004 20 15

Som det står i tråden, thujaplantor.se ägs av eximius partner ab med hemsida expab.se. Kolla domän register på iis.se och man får fram

Kontakt-ID One1451-29664811
Namn Eximius Partner
Företag Eximius Partner AB
Organisationsnummer [SE]559036-3932
Innehavarens e-postadress info@ballbua.com
Adressrad 1 Solsättergatan 28
Adressrad 2 -
Adressrad 3 -
Postnummer 59152
Ort Motala
Land SE
Telefon +46.720042015