2013-08-02, 15:05
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Mängden blod i Id@s lägenhet var så stor att polisen tidigt sa att blodförlusten sådan att den som blött förmodligen inte överlevt. Har inte sett det bekräftat att någon annan än Id@s blod hittats.

Det kanske blev mer blod i bilen än vad de trott, men har Id@ förblött i lägenheten så borde det i alla fall inte vara jättemycket i absoluta tal.
Om jag minns rätt kan man förlora upp till 40% av sitt blod utan att dö av det. Det är svårt att veta exakt hur mycket blod Ida hade, men hon verkade vara hyfsat liten så säg 4,5 liter. Det innebär att hon riskerar att dö runt 1,8 liters blodförlust.

Nu är det ju lite speciella omständigheter med tanke på hennes sjukdom, men det skulle utan problem kunna vara så att det funnits åtminstone lika mycket blod i bilen som i lägenheten.
Citera
2013-08-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitzimo
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17232154.ab

Beslutet om att AJ kommer att överlämnas till Sverige är nu klart.

Stör mig att vi måste vänta tills dom vinner laga kraft, torsdag nästa vecka, innebär ju att AJ kommer hem tidigast nästnästa vecka...Ännu mer tid som går till spillo att hitta I*a.
Citera
2013-08-02, 15:08
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17232154.ab
Misstänkte 36 åringen utlämnas till Sverige

Citat:
Distriktsdomstolen i Warszawa fann inga skäl att inte utlämna den mordmisstänkte 36-åringen. Det berättade domaren då beslutet offentliggjordes strax innan klockan tolv på fredagen.
– Mannen är inte polsk medborgare, bor inte i landet och är inte heller asylsökande. Det finns ingen misstanke om kränkning av mänskliga rättigheter i hemlandet och brottet begicks inte i Polen, sade domaren Maciej Goszczynski.
Citera
2013-08-02, 15:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
Om jag minns rätt kan man förlora upp till 40% av sitt blod utan att dö av det. Det är svårt att veta exakt hur mycket blod Ida hade, men hon verkade vara hyfsat liten så säg 4,5 liter. Det innebär att hon riskerar att dö runt 1,8 liters blodförlust.

Nu är det ju lite speciella omständigheter med tanke på hennes sjukdom, men det skulle utan problem kunna vara så att det funnits åtminstone lika mycket blod i bilen som i lägenheten.
Hur mycket blod man kan förlora utan att avlida beror också på hur fort man blir av med blodet. Stooor blodförlust behöver inte göra att man avlider fort, om det sipprat långsamt. Visst för man till slut men det tar längre tid. Man kan således avlida snabbt av en mindre blodförlust om det rinner på fortare.

Edit: "för" ska vara "dör"
Senast redigerad av Addhoc 2013-08-02 kl. 15:14.
Citera
2013-08-02, 15:12
Medlem
bokfodrals avatar
http://www.hitta.se/karta#vkid=LMRCOOOO1H&center=6466812:1313882&zl=5& type=map&bounds=6466104:1312602,6467522:1315162&rl m=1

Var det inte ungefär här det brann kläder? Eller i närheten i alla fall. Enligt hitta.se är FH:s flickvän skriven här? Verkar ju konstigt?
Citera
2013-08-02, 15:14
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det finns ett riktigt gammalt fint bostadsområde med korta dåligt upplysta gator, sedan en blivande parkeringsplats, sedan järnvägen (öde så dags) och sedan över gatan till mor. Faktum är att det bara rör sig om cirka 700 meter och bara 100 av dem går genom ett bostadsområde om man går rätt:

https://maps.google.se/?ll=58.289328,12.30767&spn=0.00935,0.01929&t=h&z=1 6
(Kartan kallar av någon Id*s väg för Norra Malögavägen... men du kanske kan orienteria dig. Mamma bor på Bangårdsgatan)

Förstår inte hur du menar att man ska gå för att undvika bostadsområden, men våra definieringar av "genom ett bostadsområde" kanske skiljer sig.

Går du cykelvägen från Margaretav. förbi edsborg, så har du ju redan där gått igenom områden där du är väl synlig från lägenheter och enstaka radhus. Fortsätter du vidare måste du antingen gå under 45an vid den välbesökta Edsborgskorsningen eller fortsätta förbi mot gamla Statoil och även här passera flertalet hyresrätter innan du kan komma under 45an vid Emmas och gå genom kyrkogården och över spåret.

Personligen undvek jag cykelvägarna om kvällar/nätter när jag körde rattfull på moped, just för att de är relativt välpopulerade även kvälls- och nattetid. Särskilt korsningen vid Edsborg är något som jag hade undvikt, om jag hade gått runt i blodiga kläder.

Däremot kanske det var planerat till en övernattning, och att MGM hade en extra väska med kläder med sig. Det skulle ju även kunna förklara att två olika tröjor verkar ha brunnit på den nyfunna brandplatsen, om MGM hade bytt om men sen inte hade varken tid eller lust att hoppa i de blodiga kläderna igen för att hantera kroppen.

EDIT: Hoppas innerligen att det går att spåra modeller och knyta det till försvunna kläder från MGMs garderob.
Citera
2013-08-02, 15:14
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Stör mig att vi måste vänta tills dom vinner laga kraft, torsdag nästa vecka, innebär ju att AJ kommer hem tidigast nästnästa vecka...Ännu mer tid som går till spillo att hitta I*a.

Men hålls det inte förhör med honom ändå, fast han är i Polen? Kan inte svensk polis hålla förhör med honom i alla fall?
Citera
2013-08-02, 15:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHUCKLE
Förstår inte hur du menar att man ska gå för att undvika bostadsområden, men våra definieringar av "genom ett bostadsområde" kanske skiljer sig.

Går du cykelvägen från Margaretav. förbi edsborg, så har du ju redan där gått igenom områden där du är väl synlig från lägenheter och enstaka radhus. Fortsätter du vidare måste du antingen gå under 45an vid den välbesökta Edsborgskorsningen eller fortsätta förbi mot gamla Statoil och även här passera flertalet hyresrätter innan du kan komma under 45an vid Emmas och gå genom kyrkogården och över spåret.

Personligen undvek jag cykelvägarna om kvällar/nätter när jag körde rattfull på moped, just för att de är relativt välpopulerade även kvälls- och nattetid. Särskilt korsningen vid Edsborg är något som jag hade undvikt, om jag hade gått runt i blodiga kläder.

Däremot kanske det var planerat till en övernattning, och att MGM hade en extra väska med kläder med sig. Det skulle ju även kunna förklara att två olika tröjor verkar ha brunnit på den nyfunna brandplatsen, om MGM hade bytt om men sen inte hade varken tid eller lust att hoppa i de blodiga kläderna igen för att hantera kroppen.

EDIT: Hoppas innerligen att det går att spåra modeller och knyta det till försvunna kläder från MGMs garderob.

Du kan gå under 45:an precis bredvid Id@s hus
Citera
2013-08-02, 15:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
http://www.hitta.se/karta#vkid=LMRCOOOO1H&center=6466812:1313882&zl=5& type=map&bounds=6466104:1312602,6467522:1315162&rl m=1

Var det inte ungefär här det brann kläder? Eller i närheten i alla fall. Enligt hitta.se är FH:s flickvän skriven här? Verkar ju konstigt?
Enligt Google är det 11 km via väg 47. Brandplatsen syns här: http://goo.gl/maps/FZfij
Citera
2013-08-02, 15:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Konstigt?
Hur menar du? Hon bor ju där,och FH hos henne.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-02 kl. 15:20.
Citera
2013-08-02, 15:19
Medlem
Det diskuteras om AJs kläder osv.om det nu är så att han bränt kläder och typ åkt naken hem t o.m
.den biten måste ju gå att pressa ur hans morsa??
Kanske inte lika bra på att tiga som AJ...
Citera
2013-08-02, 15:19
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Konstigt?
Hur menar du? Hon bor ju där,och FH hos henne.

Måste erkänna att just den detaljen var hon bor, har jag missat. Trodde hon bodde mer inne i själva Grästorp.
Tänker på det enorma jiddret som blev i tråden när kräftdammen var på tal...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in