Citat:
Ursprungligen postat av
ReimerDenYngre
Det finns ett riktigt gammalt fint bostadsområde med korta dåligt upplysta gator, sedan en blivande parkeringsplats, sedan järnvägen (öde så dags) och sedan över gatan till mor. Faktum är att det bara rör sig om cirka 700 meter och bara 100 av dem går genom ett bostadsområde om man går rätt:
https://maps.google.se/?ll=58.289328,12.30767&spn=0.00935,0.01929&t=h&z=1 6
(Kartan kallar av någon Id*s väg för Norra Malögavägen... men du kanske kan orienteria dig. Mamma bor på Bangårdsgatan)
Förstår inte hur du menar att man ska gå för att undvika bostadsområden, men våra definieringar av "genom ett bostadsområde" kanske skiljer sig.
Går du cykelvägen från Margaretav. förbi edsborg, så har du ju redan där gått igenom områden där du är väl synlig från lägenheter och enstaka radhus. Fortsätter du vidare måste du antingen gå under 45an vid den välbesökta Edsborgskorsningen eller fortsätta förbi mot gamla Statoil och även här passera flertalet hyresrätter innan du kan komma under 45an vid Emmas och gå genom kyrkogården och över spåret.
Personligen undvek jag cykelvägarna om kvällar/nätter när jag körde rattfull på moped, just för att de är relativt välpopulerade även kvälls- och nattetid. Särskilt korsningen vid Edsborg är något som jag hade undvikt, om jag hade gått runt i blodiga kläder.
Däremot kanske det var planerat till en övernattning, och att MGM hade en extra väska med kläder med sig. Det skulle ju även kunna förklara att två olika tröjor verkar ha brunnit på den nyfunna brandplatsen, om MGM hade bytt om men sen inte hade varken tid eller lust att hoppa i de blodiga kläderna igen för att hantera kroppen.
EDIT: Hoppas innerligen att det går att spåra modeller och knyta det till försvunna kläder från MGMs garderob.