2013-08-02, 11:55
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Om du går ifrån kanotbryggan mot stallbacka, så är det en liten ö på kanske 3x30m. Precis efter den, vid en sån brygga där man kan fästa båtar.

Har Quarrels karta uppe nu och det har ju tidigare pratats om de här områdena som tänkbara fyndplatser.
Citera
2013-08-02, 11:55
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Nä andra hållet
Aha, ja jag såg din andra beskrivning nu. tack! Håll utkik
Citera
2013-08-02, 11:58
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Biblioteken har bokinkast där du kan lämna böcker 24/7, i alla fall de större. Vet inte hur det är med små filialer men det är knappast någon ursäkt för försening.

Det är ganska vanligt att bibliotek har sk "sommarlån", även om de har öppet under sommaren. Brukar någorlunda följa sommarlovets datum.
Men oavsett om boken är försenad eller inte så måste ju eventuellt lån finnas registrerat. Vad jag förstår finns sekretess kring uppgifter om bibliotekslån, men den kanske kan hävas i samband med brottmål.

Nu vet vi ju inte ens om det är en biblioteksbok, så jag håller mitt hopp till att RDY:s fynd kan knytas till AJ & co med DNA.
Citera
2013-08-02, 12:01
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Det är ganska vanligt att bibliotek har sk "sommarlån", även om de har öppet under sommaren. Brukar någorlunda följa sommarlovets datum.
Men oavsett om boken är försenad eller inte så måste ju eventuellt lån finnas registrerat. Vad jag förstår finns sekretess kring uppgifter om bibliotekslån, men den kanske kan hävas i samband med brottmål.

Nu vet vi ju inte ens om det är en biblioteksbok, så jag håller mitt hopp till att RDY:s fynd kan knytas till AJ & co med DNA.

Självklart finns det registrerat vem som lånat, det är knappast några problem för Polisen att fixa men det lär nog ta ett tag innan det sker. Men den som väntar på något gott......
Citera
2013-08-02, 12:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Vad tror ni, har nån av de båda häktade fått info om klädfynden nära DBs bostad, brutit ihop och berättat var de dumpat kroppen?
Citera
2013-08-02, 12:06
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vad tror ni, har nån av de båda häktade fått info om klädfynden nära DBs bostad, brutit ihop och berättat var de dumpat kroppen?

Tänkte den tanken också innan ndyz skrev sitt inlägg, att undrar hur länge det dröjer innan fynden i skogen ger resultat i utredningen men, jag är osäker på hur mycket de häktade får veta om omvärlden via advokaterna?

Edit: Men förhör har nog skett med dessa herrar och där kommer det ju fram om fynden förstås och då kan det vara som du skriver nu.
Senast redigerad av bokfodral 2013-08-02 kl. 12:08.
Citera
2013-08-02, 12:06
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Jag misstänker det och det verkar som ett sammanträffande samma dag som polska myndigheterna beslutar om att överföra a.j heller har jag fel?
Citera
2013-08-02, 12:07
Avslutad
Citat:

Nje tror faktiskt inte det, tror snarare det e en fin dag för snutarna att synas så folk tror de har några egna uppslag att gå på...
Personligen tror jag oxå hon ligger där i krokarna å det är väl inte helt otroligt att man dumpat henne i vatten i en stad som trollhättan. e ju så mycket lättare än att gräva.
Citera
2013-08-02, 12:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Undrar om dom även berättat att AJ varit på semestertripp medan hans bästa polare (som nu kanske blir golare) sitter där dom sitter?

Jag ser det inte för omöjligt att en av dom pratat iaf. Det är nog ett helvete att sitta häktad så psyket får sig nog både en och annan törn då.
Någon kanske gråter också?
Citera
2013-08-02, 12:08
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Tror jag inte. Hade trott mer på det om man nu plötsligt grävde i närheten av brandplatsen, men nu är ju kanalen en helt annan plats. Men visst, vi kan ju hoppas!!
Citera
2013-08-02, 12:08
Medlem
drdracula141s avatar
Samtidigt som sökande i kanalen! läs detta http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1879866-36-aringen-haktas-for-mord Aj kommer bli överförd till Svenskt häkte. Han häktas för mord. Vem av dom häktade har gått med på strafflindring tror ni?
Citera
2013-08-02, 12:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nä andra hållet

Hur går det för dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto