2013-08-02, 11:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Är det inte enklare att åka hem näck från Hunneberg? Jag har aldrig gjort det för det är ju lite kinky men under rådande omständigheter och mitt i natten? Går att smyga in mellan buskarna hos DB...
Jo, men det känns jäkligt konstig att åka bil naken.

Ett tänkbart scenario är att kläderna skalades av i två omgångar. Ev ytterplagg och skor där S40n lämnades, in med skor och ev ytterplagg i Volvon och tänd på.

Det andra lagret, typ t-shirt/tröja och kallingar eldades på den plats du hittade. Kan klumpen som vissa tror är en smält sko istället vara en bred resår, typ kalsongresår?

Väldigt korkat att elda det ute i skogen, smartare i en kamin eller liknande. Men om det inte finns en sån, så är skogen ett alternativ. Tunna på gården är nog uteslutet.

Det vore intressant att se vad en brandhärdshund har att säga om plaggen.
Visst kan vätan ha gjort att de inte brann till aska, men troligt är nog att nån brännbar vätska har använts. När denna vätska brunnit av så slocknar brasan.
Den som eldade ville inte bli upptäckt och stack så snart brasan fått fyr, därför upptäckte inte denna person att elden slocknade en aning för tidigt.

Hur som helst så är det nog stor chans att ditt fynd har med de inblandade att göra.
Citera
2013-08-02, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
UPPDAT:
Polisbåt/räddningstjänst är ute i kanalen och söker på ett visst ställe. Ser ut som att dem hittat något.

Edit: dem håller sig till samma ställe och kollar ner i vattnet.
Det ser ut som att det är 2 poliser och 1 från räddningstjänsten.

Är du på plats eller var läser du detta?
Citera
2013-08-02, 11:44
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Är du på plats eller var läser du detta?

Jag är på plats. Dem cirkulerar på samma ställe, har varit här i minst 30 min.
Citera
2013-08-02, 11:45
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
En bit ifrån kanotbryggan.

Var på kartan skulle du placera det? Fågelvägen hur många meter från hennes bostad?
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag är på plats. Dem cirkulerar på samma ställe, har varit här i minst 30 min.

Hoppas, hur makabert det än nu må låta, att de hittar henne nu. Familjen behöver få svar och tid att bearbeta sin sorg. Och hoppas det finns något som binder GM till brottet.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Kriminalsökhundar letar i området under dagen, enligt länskriminalens chef Thord Haraldsson.
- Nästa vecka ska totalt fyra hundar söka i området. Uppsala lånar ut två av sina, säger Haraldsson.

Något speciellt område?
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2275991-advokaten-jag-forsoker-na-honom-
Citera
2013-08-02, 11:49
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Du menar man ska tolka det som att GM har gett barnet alkohol i sin välling så det ska somna?
Hmmm, Han har ju egna barn , så då kan han väl koka välling, ja.....
ok, jag hänger med resonemanget, men anser trots det att exemplen som anförs är fördomsfulla, och det står jag för!
Jag är riktigt fördomsfull och tror att IF, trots BVCs avrådan, brukade ge sin son saft i flaska, då är det väldigt enkelt att pytsa i lite alkohol i saften. Det behövs inte stor mängd för att söva ett barn.
Citera
2013-08-02, 11:50
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Biblioteket på österängen har sommarstängt till 18e augusti, svårt och lämna in några böcker där innan dess.
jaja strunt detsamma,jag lägger ner bok spåneriet nu.

Biblioteken har bokinkast där du kan lämna böcker 24/7, i alla fall de större. Vet inte hur det är med små filialer men det är knappast någon ursäkt för försening.
Citera
2013-08-02, 11:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
En bit ifrån kanotbryggan.
Okej, vid Spikön alltså
Citera
2013-08-02, 11:52
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Var på kartan skulle du placera det? Fågelvägen hur många meter från hennes bostad?

Om du går ifrån kanotbryggan mot stallbacka, så är det en liten ö på kanske 3x30m. Precis efter den, vid en sån brygga där man kan fästa båtar.
Citera
2013-08-02, 11:52
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej, vid Spikön alltså
Nä andra hållet
Citera
2013-08-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Biblioteket på österängen har sommarstängt till 18e augusti, svårt och lämna in några böcker där innan dess.
jaja strunt detsamma,jag lägger ner bok spåneriet nu.

Boken av Betancourt finns utlånad på biblioteket i Sylte också, som har sommarstängt mellan 8 juli och 4 augusti.

Om du skulle få ör dig att fortsätta bokspåret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in