2013-08-01, 03:52
Medlem
Tor, jahaja, men e de bara silkroad som e störst eller?
finns de nån underground google till fler smaskiga sidor i löken eller? vart hittar man dom i så fall?
Citera
2013-08-01, 10:57
Medlem
Alltså nu.blir jag nyfiken som fan på detta... Måste ma. Köra vpn för att besöka detta? Har aldrig kört Tor
Citera
2013-08-01, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Har du gjort det? Låt säga att man drar igång Wireshark, sätter upp en slutnod och låter datorn gå. Hur mycket diskutrymme tar loggen? Hur fort går det? Du säger att man hittar många "normala" användare. Facebook?
Kommer man hitta något intressent överhuvudtaget?

Hur mycket diskutrymme vet jag inte och det bryr jag mig inte om då det endast är text. Det är en hel del inloggningar till tex facebook emails och andra sidor. Hur fort det går? Vad menar du? Jag låter den stå och logga i ca 1 vecka innan jag går igenom loggarna. Va längesen jag gjorde detta och nu när någon artikel om Tor kom upp så satte jag upp en exit nod igen för någon vecka sedan, är på semester så har ingen aning om vad som fastnat i loggarna men jag är säker på att det är som vanligt en hel del lösenord till div sidor. Man kan säkerligen hitta mycket intressanta saker. Det tar 5 min att sätta upp en nod och börja logga. Man får nog inte ut så mycket hemligt då de flesta har lärt sig att kryptera sina filer osv men jag söker endast på text.
Citera
2013-08-01, 14:16
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyskulMedr00tz
Hur mycket diskutrymme vet jag inte och det bryr jag mig inte om då det endast är text. Det är en hel del inloggningar till tex facebook emails och andra sidor. Hur fort det går? Vad menar du? Jag låter den stå och logga i ca 1 vecka innan jag går igenom loggarna. Va längesen jag gjorde detta och nu när någon artikel om Tor kom upp så satte jag upp en exit nod igen för någon vecka sedan, är på semester så har ingen aning om vad som fastnat i loggarna men jag är säker på att det är som vanligt en hel del lösenord till div sidor. Man kan säkerligen hitta mycket intressanta saker. Det tar 5 min att sätta upp en nod och börja logga. Man får nog inte ut så mycket hemligt då de flesta har lärt sig att kryptera sina filer osv men jag söker endast på text.
Jag har erfarenhet av att logga nätverkstrafik och jag vet att loggen växer ganska snabbt. Men det ska man inte oroa sig för, enligt dig?
Citera
2013-08-01, 17:52
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Alltså nu.blir jag nyfiken som fan på detta... Måste ma. Köra vpn för att besöka detta? Har aldrig kört Tor

Nej.
Citera
2013-08-01, 19:39
Medlem
TS, du skrev något om ett forum där en person talade med sig själv. Detta måste vara The bloody boards och Jamie Marsters, tyvärr kom ju trollen och förstörde allt då det var ett öppet forum.

http://www.cracked.com/article_18792...-internet.html

"Jamie Marsters is a batshit insane, aspie from Australia, who devoted her life to obsessively posting info about Buffy The Vampire Slayer on an internet message board named The Bloody Board. Like many girls she obsessed over sexy vampires and soon the forum was flooded with her messages.

All 37,650 of them.

The Bloody Board consists entirely of Jamie Marsters creating threads and replying to herself, over and over again. The board itself was founded in 2004, meaning that as of 2010 Jamie has been furiously talking to herself and masturbating to Buffy like a paranoid schizophrenic for Six. Fucking. Years. It was only a matter of time until somebody noticed."
Senast redigerad av krunk 2013-08-01 kl. 19:47.
Citera
2013-08-01, 21:41
Medlem
csbillys avatar
Hur mycket av allt de säljer är äkta? Kanske beror på vad man ska köpa men om vi säger att jag är intresserad av att köpa ett vapen, hur stor är chansen att detta vapnet hamnar i minna händer sedan?
Citera
2013-08-01, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Jag har erfarenhet av att logga nätverkstrafik och jag vet att loggen växer ganska snabbt. Men det ska man inte oroa sig för, enligt dig?

Nu vet inte jag hur fattig du är eller hur liten hd du har, om du har en laptop med en liten skitdisk eller ej Men jag har 3 st 640gb och 1st på 3tb så jag bryr mig faktiskt inte. Jag bryr mig heller inte om jag tankar en film på 4 eller 40 gb, jag läser loggarna och sen kastar jag dom.. Jag sparar inte på skit så jag kan ändå inte fylla mina diskar. Har väl använt 100gb som mest.

Men om du är intresserad av hur stor plats min logg tar så kan du få veta det när jag är hemma på måndag igen.
Senast redigerad av MyskulMedr00tz 2013-08-01 kl. 22:02.
Citera
2013-08-01, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av csbilly
Hur mycket av allt de säljer är äkta? Kanske beror på vad man ska köpa men om vi säger att jag är intresserad av att köpa ett vapen, hur stor är chansen att detta vapnet hamnar i minna händer sedan?

Det finns folk på silkroad som går att lita på. Även på andra forum på Tor. Det man inte kan förlita sig på är om vapnet har dödat någon eller skottskadat någon för sådant kan polisen spåra rätt enkelt om länderna samarbetar. Pga tullen så skulle vapnet behövas skickas i delar och i omgångar och sen måste man ha kunskapen att montera ihop det. Jag finner det enklare och säkrare att dra till tallinn eller polen och köpa vapen där.
Citera
2013-08-02, 00:48
Medlem
Trafzs avatar
Lägger man till .to i slutet av en .onion länk så slipper man använda Tor.
Rekommenderar dock att använda Tor om man ska köpa något olagligt eller dylikt.
Citera
2013-08-02, 01:41
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyskulMedr00tz
Nu vet inte jag hur fattig du är eller hur liten hd du har, om du har en laptop med en liten skitdisk eller ej Men jag har 3 st 640gb och 1st på 3tb så jag bryr mig faktiskt inte. Jag bryr mig heller inte om jag tankar en film på 4 eller 40 gb, jag läser loggarna och sen kastar jag dom.. Jag sparar inte på skit så jag kan ändå inte fylla mina diskar. Har väl använt 100gb som mest.

Men om du är intresserad av hur stor plats min logg tar så kan du få veta det när jag är hemma på måndag igen.
Har oftast använd en gammal laptop med runt 250 GB utrymme. Blir fullt på några timmar vid en vanlig loggning.
Citat:
Ursprungligen postat av Trafz
Lägger man till .to i slutet av en .onion länk så slipper man använda Tor.
Rekommenderar dock att använda Tor om man ska köpa något olagligt eller dylikt.
Hur då?
Fungerade inte för mig. Prövade med SilkRoad.

Citat:
Servern på silkroadvb5piz3r.onion.to svarar inte.

Platsen kan tillfälligt vara nere eller upptagen. Försök igen om en
stund.
Om du inte kan öppna någon sida alls, kontrollera datorns
nätverksanslutning.
Om datorn eller nätverket skyddas av en brandvägg eller proxy, kontrollera
att Firefox har tillstånd att ansluta till webben.
Citera
2013-08-02, 04:48
Medlem
vilka fler sidor finns än silkroad då? hur hittar man dem? vill köpa en glock å gå loss i skogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in