2013-08-02, 00:19
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
När det gäller hålen i örngottet så kan man ju inte låta bli att undra om det inte kan ha varit några skogssorkar som varit och gnagt lite.

Jag har sett dessa plaster 12/6, då stämmer det du säger ganska bra.
Citera
2013-08-02, 00:22
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Du behagar skämta aprillo i augusti ?

AJ: Heeeej Mamsen, lillmorot här. Kunde du hämta mig, så bjuder jag på baguette ?
M: Ja-a-då, min lille morot skall inte behöva frysa, kommer direkt *klick*
...
M: Men vad har hänt lillmorot, du är alldeles blodig ...igen ?!?
AJ: Ja veeet Mamsen, men ja har faktiskt ont i foten och vatt hos doktorn och nu har jag råkat slå en igen. Det va inte meningen, ja loooovar. Kan inte du hjälpa å bära ?
M: Ja-a-då, Mamsen städar som vanligt, gå du å sätt dig i bilen å vila foten, lillmorot, så hämtar jag kroppen.
AJ: Mamsen, du är så snäll, du skall få extra skinka på din baguette.

Ganska roligt, men långt ifrån verkligheten.
Citera
2013-08-02, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
OK, skrev fel, fakta var det jag efterfrågade.

Har jobbat på ett Svenskt, stort, mobiltillverkar företag och i specen finns inget sådant
som jag har fått ta del av och som utvecklare så känner jag mig lite lurad just nu...

Måste vara någotsom har tillkommit på Smartfånarna, att program ligger i bakgrunden
och lever ett "tyst" liv.

MEN då borde flygbolagen varnat för det och förbjudet telefoner som iPhone och
de läsplattor där batterien inte går att ta ur?
Och vad har då "fligth mode" för funktion?

För, skall du kunna nå en telefon så måste DEN HA REGISTRERAT SIG, annars finns den inte!
Den måste sända.
Typ, har du ingen mailadress så kan jag inte maila dig...

Har svårt att tro på detta, men jag provade bara på min privata Sony-Ericsson, dumtelefon,
så jag skall testa på min Samsung som är en smartfån som är jobb-telefon och som jag
ogärna har på, på semestern.

Tror det är något som är implenerat i sim-kort. Du får gärna tvivla på mig. För jag är inte hundra på hur det fungerar, men vet att det gjorts tidigare i fall med försvunna personer.
Citera
2013-08-02, 00:24
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Tror det är något som är implenerat i sim-kort. Du får gärna tvivla på mig. För jag är inte hundra på hur det fungerar, men vet att det gjorts tidigare i fall med försvunna personer.

Detta kan du glömma om du inte vill lägga onödig tid.
Citera
2013-08-02, 00:24
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag har sett dessa plaster 12/6, då stämmer det du säger ganska bra.

Så du har varit där innan RDY?
Citera
2013-08-02, 00:25
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean

Innan försvinnandet också.
Citera
2013-08-02, 00:26
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Sovsäck är ingen dum idé, fast den drar säkert till sig uppmärksamhet ändå.

Varför inte helt enkelt bara bära ut Id@ som om hon vore apfull, under armarna med huvudet hängandes ?
Frågar någon säger man att hon är apfull, ramlade och slog sig och är på väg till sjukhus.

- Därför har vi blod på kläderna, så om du ursäktar så måste vi åka, hon har blödarsjuka. Heil, heil !.
för att blodmängden för mig förefaller det som att liket är insvept i något.. tror inte på styckmord eller syra eller kärnavfall, däremot något lite för enkelt som man sveper in liket i och som sedermera inte håller tätt.
Citera
2013-08-02, 00:28
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean

Säger väl inte så mycker, men det hade brunnit i dessa dagar, det vet jag helt säkert. Det enda som jag inte får ihop var att det var så städat nu på brandplatsen. Kan det vara så att min systerson på 2 år var inne å lekte med det som var där?
Citera
2013-08-02, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki

Nej, inte i SIM kortet, processorn där är för klen, det måste i så fall ligga i operativsystemet
på telefonen, det är den som kommunicerar med basstationen, styr uteffekt, och
allt annat som har med sändaren/mottagaren att göra.

Jag är inte heller 100, detta är väldigt nytt för mig, om det är sant.

Hmmm, nu är vi nog OT: och någon moderator smiskar oss på fingrarna.
Citera
2013-08-02, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
för att blodmängden för mig förefaller det som att liket är insvept i något.. tror inte på styckmord eller syra eller kärnavfall, däremot något lite för enkelt som man sveper in liket i och som sedermera inte håller tätt.

Ja när jag tänker efter igen map. den stora blodmängden polisen har talat om, så vill man nog svepa in kroppen.

Man tog nog inte ut henne som jag beskrev.
Citera
2013-08-02, 00:31
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Nej, inte i SIM kortet, processorn där är för klen, det måste i så fall ligga i operativsystemet
på telefonen, det är den som kommunicerar med basstationen, styr uteffekt, och
allt annat som har med sändaren/mottagaren att göra.

Jag är inte heller 100, detta är väldigt nytt för mig, om det är sant.

Hmmm, nu är vi nog OT: och någon moderator smiskar oss på fingrarna.

Skippa hela erat snack! Det finns ju nått att gå på. Alla har stämplat in hos ID*, dock vid lite olika tider. (detta är ÅK "bevis"!)
Citera
2013-08-02, 00:32
Medlem
På AJs advokat lät det ju för ett tag sedan som att det var fler människor än AJ & I*a på brottsplatsen, har detta vidimerats senare? En sån uppgift borde ju ha kommit ut. Var i så fall DB & FH där och frågan är då varför? Eller var det andra människor, de borde ju då ha blivit förhörda men har inte hört ett ljud om detta, mer än advokatens ord. Kanske kommer fram när AJ återvänt till Sverige & häktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in