2013-08-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
När man ser pojkarna leka vid sjön är det svårt att tro att någon av dom skulle fixa det perfekta brottet?

Det ända jag kan förstå är att AJ inte har lätt att fixa unga kvinnor som Id@ och det kan säkert kännas svårt att mista en sådan.

Bara en reflektion som inte behöver betyda någon ting alls !

Kan försäkra dig om att AJ kan leka loss på charmigaste sätt, älskar kvinnor, särskilt unga och starka, åtrådda, så länge han kan kontrollera dem, lägga ner sitt byte. Låt dig inte luras av det käre Bejrut. Det här är inte the average "bad guy", grabben är farlig och skadad på riktigt och har bevisat det mer än en gång under sin sorgliga existens. Killen är möjligtvis helt utan empati (EQ) vilket kan sänka den totala intelligensen (som vi ser den i modern tid, i kombination med IQ), men hans IQ är det inget fel på. Vad som kommer fälla honom inte bara i detta fall, utan i livet, är att han inte kan reagera känslomässigt "normalt" på vedertagen nivå. Det urholkar hans totala intelligens och förmåga till lång överlevnad. Många ser och beskriver honom som en dum, osäker och feg korkskalle. Jag tror det kan vara ett misstag att göra det, då hans enda obalans i framgång ligger i avsaknaden av empati. Han kan känna känslor som rör honom, dvs, kärlek, ilska, hat, glädje och faktiskt, empati, men bara så länge han kan relatera dessa till sig själv. Tro dock inte för en sekund att han är "korkad". Faller han, så blir det på eget grepp, för att han handlar på et sätt en emotionellt fungerande människa inte skulle göra (vilket han redan visat goda prov på).
Citera
2013-08-01, 23:00
Medlem
panzertaxs avatar
Det vi fortfarande inte vet är om I* är dumpad bara i skogen, nedgrävd, uppeldad eller sänkt i vattendrag. Det hade underlättat att kunna ringa in något av det. Ju mer tid och kyla man har, desto bättre gömställe. OM RDYs fynd skulle ha med fallet att göra så stärker det tesen om att liket inte är så pass svårgömt ändå.
Citera
2013-08-01, 23:02
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Jag känner inte till om A.J är en bokslukare,men är man sjukskriven och det regnar mkt så passar man kanske på och lånar/läser mkt böcker.

Dessutom knallade han in hos polisen i Trollhättan med sin advokat och en kasse böcker.
så det visar ju på ett visst bokintresse hos den mannen
sant, att han skulle läsa en tantbok hmm.. ja varför inte? han badar tydligen naken med andra män. Men varför, varför, varför lämna så tydliga spår i en skog där bönder o jakt förekommer?
Citera
2013-08-01, 23:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Örngottet har säkerligen tillhört en kvinna.tror inte en man skulle köpa ett knallblått sidenörngott.
Detta örngott kan ha köpts av en kvinna just för att kvaliten av siden är mer skonsam för håret.Ägarinnan har sedan haft det rent och prydligt vikt i sin garderob utan några hål i.

Sedan har någon stoppat i ett vass förmål innuti örngottet.kanske en kniv som rispat upp 2 hål i högerkant med knivsudden.det vänstra hålet kan då rispats upp av den knivänden som handtaget sitter i?
Örngottet kan ju lika gärna ha ägts av en man som tidigare varit sambo med en kvinna isf. Tycker möjligen att ett sådant örngott känns mer kvinnligt att köpa men det kan som sagt ändå tillhöra en man. Och att tjejer som färgar håret mycket (har nämnts en del i tråden) skulle använda satinlakan/örngott känns långsökt. Vilken kvinna (eller man) som helst med tillräckligt dålig smak, alt. låg inkomst (gärna en kombo av de båda) skulle köpa nåt dylikt. My guess
Citera
2013-08-01, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
sant, att han skulle läsa en tantbok hmm.. ja varför inte? han badar tydligen naken med andra män. Men varför, varför, varför lämna så tydliga spår i en skog där bönder o jakt förekommer?

Därför bönner å jägare tänker inte som RDY, de tänker "fan va gött, här har di grellat körv"

Platsen är hyfsat genomtänkt, men begänsad i att (som vanligt) GM väljer ett område han är MYCKET förtrogen med. Tillvägagångssättet tyder mer på stress eller mörker...eller både och.
Citera
2013-08-01, 23:07
Medlem
panzertaxs avatar
Det är alltså två jakttorn i närheten av fyndplatsen som pratats om idag vilket kan antas ha o höra med folk som har hundar. Det är också nära ett skrotupplag där det ligger kläder, däck, tunnor, flaskor, gudars vet allt. Skogvägen lite söderut har ruttet trädgårdsavfall dumpat med traktor. Skalbaggar o sunken lukt. Det finns minst en brunn på den åkern.

Det var folk i två av tre (som vi observerade då) hus där på dagen, en brand hade framkallat lukt o kanske rentav synts av någon.
Citera
2013-08-01, 23:09
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
OM det skulle vara så att någon av fyndplatserna nu senast har med dådet att göra. Då är det sjukt nära den brända bilen och båda ställena extremt nära D*Bs bostad. Det är ju så korkat så det finns inte. I sådana fall ligger knappast I* i Arvidsjaur eller Norge, utan halvgömd under en buske i skogarna sydväst (min teori) om Grästorp. Det skulle dock stärka tesen om att allt skett i panik och gått väldigt fort (och slarvigt)

Instämmer. Det är riktigt korkat. Till och börja med, "sno" sin egna bil.... och tro att man inte skulle bli misstänkt när man känner AJ som varit hos BO hela kvällen. DBs gärningar känns väldigt ogenomtänkta och korkade. Och rimligtvis borde kläderna vara dumpade efter kroppen. Då borde kroppen finnas i närheten....?

Om jag skulle göra mig av med en kropp så skulle jag aldrig göra det i närheten där jag bor för att slippa bli påminnd om var den finns eller vad jag hade gjort. DB verkar vara för korkad för att tänka så, i alla fall i första skedet. AJ bryr sig nog inte men han verkar smartare så han hade kanske dumpat henne någon annanstans. Men allt pekar just nu mot att DB har tagit hand om kroppen? Dvs. Ogenomtänkt och korkat = kroppen finns i närheten om den inte är flyttad...
Citera
2013-08-01, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Örngottet kan ju lika gärna ha ägts av en man som tidigare varit sambo med en kvinna isf. Tycker möjligen att ett sådant örngott känns mer kvinnligt att köpa men det kan som sagt ändå tillhöra en man. Och att tjejer som färgar håret mycket (har nämnts en del i tråden) skulle använda satinlakan/örngott känns långsökt. Vilken kvinna (eller man) som helst med tillräckligt dålig smak, alt. låg inkomst (gärna en kombo av de båda) skulle köpa nåt dylikt. My guess

Jag och alla mina kvinnliga vänner vet om att sidenörngott är skonsammast för håret även fast man ej färgar håret.
Jag sover själv på sidenörngott(dock vita
Citera
2013-08-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ja jag pendlar mellan två lägen, att liket ligger långt därifrån och att de jobbat som satan för att det aldrig ska finnas o gömt det på en helt otrolig plats - till att det ligger under lite buskar bara. Stör mig rejält på att inte veta hur de tänkt och handlat, men om dessa nya brandplatser har med allt att göra så lägger jag mig på amatörnivån igen.

Du är inte ensam, vi ligger alla på amatörnivå här (förutom möjligen RDY). Ingen av oss vet ju hur de har tänkt. Bara spekulationer som föder idéer och slutsatser, vissa mer rationella och sannolika än andra. Oavsett hur och vad, måste tösen hem, få begravas och finnas på plats för hennes små söner att besöka.
Citera
2013-08-01, 23:10
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Därför bönner å jägare tänker inte som RDY, de tänker "fan va gött, här har di grellat körv"

Platsen är hyfsat genomtänkt, men begänsad i att (som vanligt) GM väljer ett område han är MYCKET förtrogen med. Tillvägagångssättet tyder mer på stress eller mörker...eller både och.
Hur vet du att RDY inte är jägare? Tycker han verkar hemtam i vildmarken.

Citat:
Ursprungligen postat av Softice
Citat:
Frågan är vad uttalandet grundar sig på? Har grannen sett med egna ögon, dvs är det en förstahandsuppgift du fått från ett ögonvittne (utan mellanhänder)? Eller är det något h*n läst på FB eller i någon tidning och kanske missförstått på samma sätt som många i tråden missförstod?

(Stod ungefär att barnet hittades i en lägenhet full av blod.)

Förstahand direkt från granne.
Tack för svar!
Vet du om grannen hade sett det själv eller hört av någon annan/läst? Berättade grannen något mer?
Citera
2013-08-01, 23:13
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Instämmer. Det är riktigt korkat. Till och börja med, "sno" sin egna bil.... och tro att man inte skulle bli misstänkt när man känner AJ som varit hos BO hela kvällen. DBs gärningar känns väldigt ogenomtänkta och korkade. Och rimligtvis borde kläderna vara dumpade efter kroppen. Då borde kroppen finnas i närheten....?

Om jag skulle göra mig av med en kropp så skulle jag aldrig göra det i närheten där jag bor för att slippa bli påminnd om var den finns eller vad jag hade gjort. DB verkar vara för korkad för att tänka så, i alla fall i första skedet. AJ bryr sig nog inte men han verkar smartare så han hade kanske dumpat henne någon annanstans. Men allt pekar just nu mot att DB har tagit hand om kroppen? Dvs. Ogenomtänkt och korkat = kroppen finns i närheten om den inte är flyttad...

Ja, jag får inte klart för mig hur pass dumsmarta dessa lirare är. Det är verkligen jönssonligan i flera tecken, hade man varit smart o planerat det lite så hade aldrig DBs bil blivit stulen. Alls. AJ hade haft alibi o fh och db också. Nu har man riktat misstankarna emot sig istället. Varför? Planerat? Nej. I panik? Ja. Vilseledande, men varför elda upp en bil så starkt kopplad till misstänkt GM? Det är ju inte vilseledande, tvärtom, ledande! Bort från liket möjligtvis, men snart sitter tre pers häktade.
Citera
2013-08-01, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Hur vet du att RDY inte är jägare? Tycker han verkar hemtam i vildmarken.

Det vet jag inte, men eftersom han står på lagens goda sida så sysselsätter han sig inte med tjyvajakt, vilket det är på det mesta just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in