2013-08-01, 17:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Ja. och han heter Kr*stian P*ersson. Men har jävligt svårt att tro att han skulle vara inblandad, möjligtvis för att han inte vågar säga emot AJ men han har inte psyket för att klara av en sån här sak och det vet AJ.
Ja jag känner inte killen med det käcka smeknamnet, så det är möjligt att han inte är kapabel att hjälpa till när det kniper. Jag ville bara tala om för den som postat om DB:s jacka, att fler har en sådan. Tyckte själv att den såg "unik" ut innan jag fick se den på ytterligare en flane.
Citera
2013-08-01, 17:23
Medlem
Personligen hyser jag inga som helst tvivel om AJ som gärningsman och häktade "Piff & Puff" som medhjälpare, men visst, ingen är "skyldig" tills motsatsen bevisats. Hellre fria än fälla. De flesta är nog av lika övertygande som undertecknad. Bakgrunden, omständigheterna, agerande och indicier talar emot allt annat. I vilket fall som helst är jag lika övertygad om att vi får läsa om dessa tre herrars bortfälle så småningom, OM de skulle gå fria. Deras enda chans att överleva om de inte kan befrias från olika grader av inblandning i brottet, är om de emigrerar. AJ har definitivt psyket för det, kan alltid skaffa sig en ny beundrarskara, nya lärjungar. De två undersåtarna är nog inte av samma virke. Tror inte heller att de någonsin kommer säga vad de vet (innan dödsbädden) AJ:s vrede skulle de inte våga dra på sig. Han har bearbetat dem för länge för det.

Hur är de med de två senaste brandplatserna? Är de ungefärligt tidsbestämda (som den första med bilen +-1 dygn)? När de nu undersökts tekniskt idag, så borde man kunna ringa in de senare så pass att man kan se om de inträffat när Piff & Puff suttit häktade och förmodad GM varit utomlands. Då slår i alla fall tre (eller fler) tankar mig.

1.
Antingen har (när de förmodade inblandade suttit häktade, varit utanför rikets gränser) AJ har löst att fler blandas in för undanröjning av i första skeendet slarvigt undanröjt bevis, nu får en mer permanent lösning.
2. AJ ser "det smarta" i att skapa ytterligare en brand eller två (ber någon elda upp lite prylar), just för att dessa aktiviteter ska när de 3 misstänkta har fullgott alibi. Att dessa herrar använder sig av liknande kläder och skor, kan ju vilseleda oss förvisso, men så ser det ofta ut i tajta konstellationer . Nog ett flertal av dessa illa gaddade grabbar som har diverse liknande persedlar i garderoben.
3. En närstående, frustrerad och om AJ som GM övertygad person, hjälper rättvisan på traven genom att lägga ut "bevis" (FÖGA troligt).

Låter flummigt säkert, men ska man redovisa för alla tankar som lett fram till min nuvarande teori efter att ha följt tråden, så skulle man ju fylla onödigt space av inlägg till sidan 2013, känns onödigt.
Citera
2013-08-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lozex
Det är en Misfits-logga överst, texten är en titel på en Misfits-låt, DB är ett stort fan av Misfits, möjligt att AJ är det också.

Ursäkta för helt off topic!!!
Men när i helvete blev Misfits ett nasseband????
Sångaren hyllar DBs bror och far med en låt och kramar DB - det skär i hjärtat på en gammal punkälskare...
Citera
2013-08-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vem-F
R,D,Y. Kan bara lyfta på hatten för dej.
Kanske smart av farbror blå att erbjuda dej ett jobb.
Har varit kul att följa ditt och vissa andras engagemang.

Kan bara instämma i ditt inlägg. Hatten av för RDY. Fokuserar på helheten, Situationen, agerandet, hur de tänkt och sedan rotar i detaljerna. En intelligent man som jobbar från rätt håll och i rätt ordning. En stor eloge.
Låt oss dock inte förlora honom till Polisen.
Citera
2013-08-01, 17:43
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Verkar som RDE s postlåda är full ?

Är i naturen. Anser att det faktum att tröjorna inte brann skall antas bero på att de blivit blöta. Det regnade på lördagskvällen men slutade vid 11. Var och en som går i sly vet att man blir rejält blöt fram medan man kan vara ganska torr bak. Jag vill hävda att slyet har varit så tätt att de blev blöta upp till brösthöjd. Tex en granplantering med granar som inte riktigt ännu duger till julgranar eller liknande björksly eller som det oftast är blandat.
Citera
2013-08-01, 17:47
Bannlyst
Funderar på en sak; får advokaten prata med sin klient om sådant som står i media och forum ?

Rent förhörsmässigt är det ju enorm fördel att kunna konfrontera med bevis och fakta som den misstänkte tror att polis inte kan ha vetskap om.

Den förhörda har inte hunnit förbereda någon undanflykt, vilket är avslöjande i sig, men också gör att förklaringsbördan kan öka vid en rättegång och därmed en viktig fördel för åklagaren.

Så frågan: Får advokaten prata med AJ om vad som står i tråden, när AJ har fulla restriktioner ?
Citera
2013-08-01, 17:48
Medlem
Somecoolnames avatar
Är det någon som vet om dom sökt i branddammen jag tidigare tipsade om? Den vid Kardanvägen.

Lästen nåt inlägg om att dom varit med likhund mittemot Plantagen fd DHL. Bör rimligtvis vara vid Kardanvägen SIF.
Senast redigerad av Somecoolname 2013-08-01 kl. 17:51.
Citera
2013-08-01, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Är i naturen. Anser att det faktum att tröjorna inte brann skall antas bero på att de blivit blöta. Det regnade på lördagskvällen men slutade vid 11. Var och en som går i sly vet att man blir rejält blöt fram medan man kan vara ganska torr bak. Jag vill hävda att slyet har varit så tätt att de blev blöta upp till brösthöjd. Tex en granplantering med granar som inte riktigt ännu duger till julgranar eller liknande björksly eller som det oftast är blandat.

Kan ju också varit så att AJ var blöt av andra anledningar, tex. dumpa Id@ i ett vattendrag ?
Citera
2013-08-01, 17:50
Medlem
Har någon undersökt om A.J haft resesällskap i Polen?
Citera
2013-08-01, 17:51
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Funderar på en sak; får advokaten prata med sin klient om sådant som står i media och forum ?

Rent förhörsmässigt är det ju enorm fördel att kunna konfrontera med bevis och fakta som den misstänkte tror att polis inte kan ha vetskap om.

Den förhörda har inte hunnit förbereda någon undanflykt, vilket är avslöjande i sig, men också gör att förklaringsbördan kan öka vid en rättegång och därmed en viktig fördel för åklagaren.

Så frågan: Får advokaten prata med AJ om vad som står i tråden, när AJ har fulla restriktioner ?
Restriktionerna fallerar ju isf , om adv snackar med sin klient om detta. Har ingen ren fakta, men jag kan tänka mig att det rent juridiskt strider emot nåt yppandebörbud?
Citera
2013-08-01, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

min teori till detta i tidigare inlägg har även vart att han blött ner sig kanske i dammen eller i nått annat vatten.. Kanske när han tvättat av sig det värsta av blodet från överfallet. Är ganska övertygad att de bör vart blöta i alla fall, tänker att de oxå hade gått åt i elden annars.. :-)
Citera
2013-08-01, 18:00
Medlem
Chrillothekids avatar
Kling å Klang visar ju inte prov på direkt proffsighet i detta fallet, precis som sina kollegor i Umeå som anhåller den ena efter den andra. Jag tror som de flesta andra att dom har rätt killar men att dom kommer gå fria då inga bevis finns som kan fälla dom. Polisen lär ju inte göra några fynd och den dagen Id* hittas, om hon nu gör det, lär inga dna eller bevis hittas.

Intressant å se fall herrarna likvideras när dom kommer ut om några veckor. Å så vill jag fortfarande veta fall man draggat älven!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in