2013-08-01, 11:44
Medlem
DjPuttes avatar
Resterna av tröjan ÄR ingen FC Barcelona tröja då den text som finns på den finns i kragen och skrivet på katalanska/spanska kommer inte i håg vad det stod!

Gissar att det är en Adidas/Nike tröja av något slag för dem brukar ha inskriptioner som är förenat med klubben, Men som sagt FC Barcelona är det inte möjligen dock liten chans det är den Argentinska tröjan men jag tvivlar på det också!!

Farbror Blå är akterseglade då Flashback detektiverna sätter igång
Citera
2013-08-01, 11:45
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
såg ni något mer bränt?ligger ju massa saker slängda/borttappade i skogar.
men jag har aldrig eldat upp något innan jag tappat det i skogen..

Nej, om jag tolkar RDYs fyndplats rätt så var vi på andra sidan vägen i den skogsdelen, 50-150m öster om brandplatsen alltså. Där fanns inget brunnet, men saker och ting var nyligen flyttade bland annat bildäck som tydligt hade flyttats på. Det var mängder med skrot och kändes som någons privata soptipp. Det fanns även på två ställen spår av att man dumpat trädgårdsavfall med traktor.

Får hoppas det är ett relevant fynd som hittats och att det går att göra något med det.
Citera
2013-08-01, 11:47
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Apropå teleskopbatong.
Minns ni bakluckedämparen som fanns med på en av bilderna från bilbranden?

På en av brandbilderna som länkades igår kväll/natt fanns ett liknande föremål. Jag tänkte inte så mycket på det förrän nu, när AJs batong har kommit på tal.

Jag har letat och letat, men hittar inte bilden, har nån möjligtvis samlat alla gårdagens/nattens foton?

Om jag inte har drömt bilden med "pinnen" så kanske det är AJs batong.

hmm, jag såg också något på en bild till vänster som fick mig att fundera, typ pinne men inte från naturen. Ska läsa vidare och se om ni hittat bilden, annars gör jag ett försök att hitta tillbaka....
Citera
2013-08-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2271042-polen-beslutar-om-36-aring

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2271854-aklagare-lugn-over-bevislaget

Kan ju vara så att Åklagaren har fått en del av de som sitter häktade nu och ju mer alla får svettas, ju mer bevis samlar samt att de skyldiga blir mer och mer pratglada. Säkerligen en bra taktik då åklagaren redan pratat med AJ.

Tror Åklagaren inväntar de sista pusselbitarna för att sedan kunna pressa fram kroppen. Det är ju den man verkligen vill hitta.

Nu, när SKL har fått nya fynd att analysera, lär det nog inte bli så svårt att omhäkta FH/DB/AJ. Indiciekedjan dras åt, fylligare underlag för korsförhör...

Det blåa satinörngottet kan exempelvis ha trätts över en stolsrygg i den sista transportbilen, för att skydda inredningen mot blodiga kläder. Eftersom det inte kom med i branden kan där finnas DNA-spår. Även den brända boken är ett tämligen unikt bevis och som borde kunna följas upp. Detta ser alltså ut som ett genombrott i utredningen.
Citera
Medlem
Mycket intressant detta nya fynd. Går det att hitta dna, blod mm även efter en månad, plus då att kläderna dessutom är brända? Går det och det visar på misstänkt gm så ligger de ju än mer illa till.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Vågat att elda något suspekt där dock, det är väldigt nära till gården ovanför och det även husen söder om där det var folk/bilar när vi var där. Eldar man dessutom syntet av något slag så luktar det sådär gott.
Citera
2013-08-01, 11:50
Medlem
BillBasss avatar
Artikeln uppdaterad 11:43
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2274344-just-nu-tva-platser-avsparrade
Citat:
Vid 11.20 är även Thord Haraldsson på plats och avspärrningarna har utökats.

Samtidigt står det nu klart att den 36-årige man som är huvudmisstänkt i fallet med 23-åringen kommer att ställas inför polsk domstol imorgon. Enligt polsk lag kommer det att hållas en häktningsförhandling på fredagen och därefter väntar beslut om mannen ska hämtas av svensk polis eller ej, enligt 36-åringens advokatbyrå. Hans ombud, Tommy Nilsson, kommer inte att närvara, utan allt sköts av polska myndigheter.
Min feting
Citera
2013-08-01, 11:56
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Apropå teleskopbatong.
Minns ni bakluckedämparen som fanns med på en av bilderna från bilbranden?

På en av brandbilderna som länkades igår kväll/natt fanns ett liknande föremål. Jag tänkte inte så mycket på det förrän nu, när AJs batong har kommit på tal.

Jag har letat och letat, men hittar inte bilden, har nån möjligtvis samlat alla gårdagens/nattens foton?

Om jag inte har drömt bilden med "pinnen" så kanske det är AJs batong.

Jag såg samma sak som du på bilden. Men jag skulle tro att det är en dämpare till bagageluckan. Man jag skall titta igen för säkerhets skull.
Citera
2013-08-01, 11:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Artikeln uppdaterad 11:43
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2274344-just-nu-tva-platser-avsparrade

Min feting

"OM han ska hämtas av svensk polis eller ej"?
Vad innebär detta? Att han kanske får stanna i Polen? Eller att han själv får bekosta sin hemfärd? Jag fattar inte.
Citera
2013-08-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Jag såg samma sak som du på bilden. Men jag skulle tro att det är en dämpare till bagageluckan. Man jag skall titta igen för säkerhets skull.

Vilken bild?kan någon länka den?
Citera
2013-08-01, 12:05
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:

Här är bilden.
https://anonfiles.com/file/56874bc0208384fb7c886b531118adfd
Från tidigare post av Yosuki.
Citera
2013-08-01, 12:15
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Här är bilden.
https://anonfiles.com/file/56874bc0208384fb7c886b531118adfd
Från tidigare post av Yosuki.

Tack, det var just denna jag tänkte på. Är det alltså helt säkert att det är en bildel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in