Citat:
Ursprungligen postat av
elefantdase
Vilka junglers har best ganks/clearing speed?
Har nästan alla nu, de enda som är kvar är typ; yorick, leona, karthus, hecarim och olaf.
Satsar på hästen atm, men är inte säker än...
Av just dem där fem så skulle jag nog säga att Hecarim & Olaf har snabbast clearing speed och OK ganks. Karthus får väll bra clearspeed ju längre du spelar.. Leona har grymma ganks men inte spec bra clear speed. Yorick suger på både ganka och cleara junglen earlygame.
Menar du rent generellt vilka som har bäst ganks & clearing speed just nu eller hur menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
thooht
Som alla vet har Riot tagit bort flertal items, och även ändrat många. Dock de som har drabbats mest är tanks. Utav de få full tank items som funnits så har Riot tagit bort de flesta (enligt mig iaf). Mina favoriter är såklart force of nature och heart of gold...
Force of nature
Heart of gold
Leviathan
Soul Shroud
Jo, fast dem hade ju faktiskt anledningar att ta bort dem. HoG var en måste item på egentligen alla toplaners, junglare & supports. Till viss del har ju faktiskt Sighstone ersatt den, bättre GP5 och mera guld får man ju utav den.
FoN var ju alldeles åt helvete för alla AP's. Köpte en tank den så slapp han oroa sig mera över MR, väldigt broken alltså.
Att Leviathan och Soul Shround försvann var väll lite mera "meh" men det var knappast några items man köpte speciellt ofta. Visst, Leviathan hade varit kul att ha kvar men Soul Shroud är ingen item som skulle användas speciellt mycket idag även om den fanns, det enda vettiga va väll Aura'n och aura items är ju broken.. Men det var inte därför dem tog bort den. Det är ju främst på grund utav Ancient Golemn och dem nya Spirit item'sen.
Ancient Golemn ger följande stats; +500 HP, +20% CDR, +14 hp per 5, +7 MP 5 plus
Unique Passive - Butcher: Damage dealt to monsters increased by 30%.
Unique Passive - Tenacity: The duration of stuns, slows, taunts, fears, silences, blinds and immobilizes are reduced by 35%. för det totala priset utav 2000G.
Soul Shroud ger följande stats: +520HP & Unique: Nearby champions gain +10% cooldown reduction and +12 mana regeneration. (1200 range) för 2285.
I 98 fall utav hundra så skulle ju ändå tanken bygga Ancient Golemn just nu då man som tank får ut bra mycket mera utav den, för mycket mindre pengar också! I det enda fallet jag skulle välja att bygga Soul Shroud över Ancient golemn just nu är ju om jag har .. 4 champs som behöver CDR väldigt mycket. Det är ju ungefär det enda den är användbar för. Vill du ha HP så finns det mycket bättre items (Warmogs, Sunfire, Omen är väll tre riktigt, riktigt bra items)
Skulle inte förvåna mig om till S4 att dem fixar Aegis & locket och gör helt om dem.