2013-08-01, 06:45
Medlem
"umgås med vänner,se på film och att ta en fika ligger mig nära när det finns tid över".
Se på film?
kolla över grammatiken, du har ett kommatecken - men inget mellanslag.
Citera
2013-08-01, 06:46
Medlem
Well, tack för det! Är lite otydlig när de gäller film, ska korrigera det till Bio!
Citera
2013-08-01, 06:48
Bannlyst
ser bra ut men denna mening

Stresstålig o gillar att jobba.

Byt ut "o" mot "och"
Citera
2013-08-01, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2ganger2
ser bra ut men denna mening

Stresstålig o gillar att jobba.

Byt ut "o" mot "och"

Tackar! Fixar detta.

Jobbar just nu som säljare, men det är riktigt mycket fult i det jobbet, så tänkte söka ica maxi, coop osv..
Tror ni detta cv duger för det?
Citera
2013-08-01, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riggsson
CV

Läst det 2 ggr och minns fortfarande inget av det du skrivit förutom sorkz....
Det är väl kanske just det som är problemet? Det är ett helt ok cv, men det känns som bara ett i mängden. Du sticker inte ut som någon speciell, men kan ju bero på alla XXX och att det är morgon
Senast redigerad av ccchector 2013-08-01 kl. 06:55. Anledning: lägger till spoiler för mindre plats
Citera
2013-08-01, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccchector
Läst det 2 ggr och minns fortfarande inget av det du skrivit förutom sorkz....
Det är väl kanske just det som är problemet? Det är ett helt ok cv, men det känns som bara ett i mängden. Du sticker inte ut som någon speciell, men kan ju bero på alla XXX och att det är morgon

Haha, Sorkz är ju bra, det är mitt fotbollslag!
Skämtåsido...
De kan bero på alla XXX som är namn på ställen och på mig själv.
Men hur ska jag göra för att sticka ut, tips tack!
Citera
2013-08-01, 07:08
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Du ska fortfarande inte börja ett personligt brev med ditt namn, ej heller spamma med "jag", eller andra ord. Läs klistrad tråd med mina tips.
Citera
2013-08-01, 07:11
Medlem
Under "övriga meriter" skrev du 20010 istället för 2010. Du skrev även fel någon annanstans men kommer inte ihåg vart..

I övrigt har jag väl knget att anmärka på, skulle väl isf vara att du inte direkt fångar mitt intresse/sticker ut.
Citera
2013-08-01, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riggsson
Tackar! Fixar detta.

Jobbar just nu som säljare, men det är riktigt mycket fult i det jobbet, så tänkte söka ica maxi, coop osv..
Tror ni detta cv duger för det?

ja, lägg in en neutral bild på dig också med skjorta och ett par snygga nytvättade jeans, ett ansikte är lättare komma ihåg än en text
inga folk i bakrunden, ingen semesterbild eller partybild
Citera
2013-08-01, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Du ska fortfarande inte börja ett personligt brev med ditt namn, ej heller spamma med "jag", eller andra ord. Läs klistrad tråd med mina tips.

Tack ska söka på ditt användarnamn i tråden sen!

Citat:
Ursprungligen postat av LasseK0ngo
Under "övriga meriter" skrev du 20010 istället för 2010. Du skrev även fel någon annanstans men kommer inte ihåg vart..

I övrigt har jag väl knget att anmärka på, skulle väl isf vara att du inte direkt fångar mitt intresse/sticker ut.

Har du några egna tips på vad som skulle fånga ditt intresse mera?
Har rättat till felet du såg.

Citat:
Ursprungligen postat av 2ganger2
ja, lägg in en neutral bild på dig också med skjorta och ett par snygga nytvättade jeans, ett ansikte är lättare komma ihåg än en text
inga folk i bakrunden, ingen semesterbild eller partybild

Tusen tack! Jag ska fixa detta också! Tänkte gå och skriva ut x antal CV:n sen och lämna på olika platser i stan!
Citera
2013-08-01, 07:34
Medlem
Ett helt vanligt CV som alla andra med massa ordbajs om att man är social, tar initiativ, kan jobba i grupp och självständigt osv. Gör din ansökan unik. Skriv i CV vad du hade för arbetsuppgifter, vad du lära dig där och hur du utvecklades som person. Skiter fullständigt i om du kan lite norska och danska. Vem fan som pratar svenska kan inte det? Det försämrar dock inte din ansökan, men tycker inte det förbättrar det heller. Skriv lite kortfattat bara vad du får ut av dina intressen. Försök hitta unika personliga egenskaper som passar jobbet som stämmer in på dig också som inte är de gamla vanliga meningarna. Berätta saker om dig som är intressant, men berätta inte allt. Då kommer rekryteraren vilja träffa dig och ställa dessa frågor. Får ingen direkt intryck av dig. För många klychyer i din ansökan.

Ta dessa tipsen till dig och gör ansökan och posta så kan jag ge lite mer kritik sedan om det behövs.
Citera
2013-08-01, 07:34
Medlem
Hoeglunds avatar
Nu är jag verkligen inte någon expert, men ska inte den senaste anställningen stå högst upp?
Alltså typ:
2013
2012
2011
2010
osv

Kanske är en skitsak och jag kan ha fel, men jag har för mig det är någon "regel".

Sen tänkte jag på "Mitt namn är xxxx 25 år och hoppas kunna ha det ni söker"

Nej, du hoppas inte att ha det dom söker, du har det dom söker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in