2013-08-01, 01:29
Medlem
Sinnessjukt bra jobb av Reimerdenyngre att hitta stället och ta bilder. Av er som hittade vad texten kom från för plagg. Själv googlade jag som en galning utan framgång. Och så nu till den som hittade bilden på aj med tröjan. Nu håller jag tummarna att detta är användingsbart för polisen. Vore underbart! Dags att sova nu.
Citera
2013-08-01, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Hur kan Anders som kan åka på allt mellan 10 - 16 år nöja sig med en bonde advokat från Trollhättan?

Detta är ett högprofil mål Jag har gjort nåt så enkelt som googlat på Tommy Nilsson från Trollhättan. Han är ingen jag skulle vilja ha i en mordrättegång! ?

Tror ändå att han GM går fri om inte åklagaren hittar ett trovärdigt ögonvittne till mordet eller att någon var med och avskaffa kroppen.

Hade vi bott i USA kan man räkna ut hur mkt blod som finns på brottsplatsen och därefter fastsälla att BO med största sannolik är död/ Mördad. Men vad vet jag jag är bara en som suttit på andra sidan. KÅKEN

Så vitt jag minns har aldrig någon i Sverige blivit dömd om då så hittat 5 liter blod utan DNA bevis eller ögonvittne som stödjer Mord.. Det enda jag tröstar mig med att dom höll på att slå ihjäl ett oskyldigt Ex vad gör dom då med en Skyldig som går fri?
Citera
2013-08-01, 01:31
Medlem
När jag tidigare frågade en medlem om A.J kunde tänkas ha en sådan här Barca jacka,fick jag svaret att A.J alltid går i träningskläder.

Han på de flesta bilder jag sett haft jackor av olika märken så han kan ju ha en favoritmodell och köpt just den i flera färger.kan någon kolla om den jackan finns i fler färger?
den marinblå kan ju finnas kvar hel och ren i garderoben..
Citera
2013-08-01, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Låt oss säga så här... Tyget är både blåsvart och brunt:
https://anonfiles.com/file/98c5932e8121adfcdfc2add62391abd3

Det förefaller mest blåsvart. Ingen skulle tillverka en tröja som vore blandad svart och brun på det viset, alltså är det något som hänt på platsen.

De bruna inslagen - skulle det kunna handla om blodfläckar? Visst, det handlar om fodret på jackans framsidas insida. Men även insidan bör rimligvis även den kunna bli blodig om inte annat under hanteringen...
Citera
2013-08-01, 01:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den är ju vit, så det är ju inte så många kulörer i den som kan blekas. Den har säkert varit lite brunare eller skitigare av branden, men det har säkert regnat på den. Det är ju färgat på syntetmaterial och fibrerna är släta, homogena, och ej ihåliga så de tar inte åt sig smuts så lätt, och är lätta att göra rena igen. Ren bomull hade betett sig väldigt annorlunda, och förmodligen blivit som du tänker dig.

Angående den mörkblå/svarta.
Det har inte färgats brunaktigt utan den svartaste kulören har blekts/förändrats mest.
Den färgen som är kvar ingår naturligt också i svart, men framträder nu när den den mörkare nyansen försvunnit.
Texten på fyndet i skogen var väl i guldfärg/gult?
Citera
2013-08-01, 01:36
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Sinnessjukt bra jobb av Reimerdenyngre att hitta stället och ta bilder. Av er som hittade vad texten kom från för plagg. Själv googlade jag som en galning utan framgång. Och så nu till den som hittade bilden på aj med tröjan. Nu håller jag tummarna att detta är användingsbart för polisen. Vore underbart! Dags att sova nu.

Enda infon till AJ just nu är via hans advokat, eller? Han kan bara känna till detta fynd som gjorts via denne?
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Den lilla finstilta texten var vit som i youtubefilmen
http://www.youtube.com/watch?v=gyVBuHRZHHo
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Är det inte en träningsoverallsjacka på alla bilder som länkas (nu menar jag inte fyndbilden)? Har de foder på insidan?
Citera
2013-08-01, 01:37
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag tyckte det var vitt, och tyget blått och såg inte ens det bruna, så det får andra avgöra
Men guldaktigt skulle det kunna bli av röken.
Citera
2013-08-01, 01:38
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
De bruna inslagen - skulle det kunna handla om blodfläckar? Visst, det handlar om fodret på jackans framsidas insida. Men även insidan bör rimligvis även den kunna bli blodig om inte annat under hanteringen...

Ja, där säger du något... Det kan förklara väldigt bra varför den är så mystiskt flerfärgad...
Citera
2013-08-01, 01:38
Medlem
Om man kollar under det vita strecket så ser man att det går ner lite blått även där. Att det bruna kommit till av tex blekning av solljus eller liknande. Det är alltså inte naturligt brunt. Någon som hänger med på vad jag menar med lite blått även under strecket?
Citera
2013-08-01, 01:41
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvix
Om man kollar under det vita strecket så ser man att det går ner lite blått även där. Att det bruna kommit till av tex blekning av solljus eller liknande. Det är alltså inte naturligt brunt. Någon som hänger med på vad jag menar med lite blått även under strecket?

Hänger tyvärr inte med, men visar inte denna bild att det är vid ytterkanterna där elden förmodligen bitit som den blivit brun. Att den skulle brunnit längst in men inte längst ut är ju inte sannolikt. Bränder biter ju sig inåt:

https://anonfiles.com/file/e18b54f9a8a23a84c84a9599f850b666
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in