2013-08-01, 01:19
Medlem
RosaSkymnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id
Texten är ju ett tryck??
Varför skulle trycket och tyget ha samma egenskaper?
Precis. Det är ju vanligt att tryck och sömmar är av annat material. Om man försöker färga kläder hemma i en tvättmaskin kan kläderna byta färg medan sömmarna är oförändrade.
Citera
2013-08-01, 01:21
Medlem
Ana-Lyseras avatar
Man kan spekulera i färgen osv men detta är iaf för mig ett genombrott. AJ har ju bevisligen en liknande jacka och nu har en sådan hittats delvis bränd i närheten av DBs place. Det finns inget som i dagsläget binder denna till AJ men helt klart så pekar det åt att denna brandplats har använts till att bränna upp det som vi tolkar som bindande bevis. Nu får vi sätta vår tro till att konstaplarna är redan på plats och säkrar upp varenda mm och att detta kan knyta upp lite knutar så vi får en lösning på detta mysterium och anhöriga kan få lite svar.
Citera
2013-08-01, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Hur kan Anders som kan åka på allt mellan 10 - 16 år nöja sig med en bonde advokat från Trollhättan?

Detta är ett högprofil mål Jag har gjort nåt så enkelt som googlat på Tommy Nilsson från Trollhättan. Han är ingen jag skulle vilja ha i en mordrättegång! ?

Tror ändå att han GM går fri om inte åklagaren hittar ett trovärdigt ögonvittne till mordet eller att någon var med och avskaffa kroppen.

Hade vi bott i USA kan man räkna ut hur mkt blod som finns på brottsplatsen och därefter fastsälla att BO med största sannolik är död/ Mördad. Men vad vet jag jag är bara en som suttit på andra sidan. KÅKEN

Vännerna som sitter faller dom snart inte under 2 veckors gränsen för omhäktning?
Citera
2013-08-01, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av id
Förresten postade inte Amore nått dagen efter mordet när han bjöd morsan på smörgås. Som hon inte gillade pålägget på egentligen. Visar ju på kontakten med mamsen å då också mamsens bil.
Nån från Trollhättan som vet vart liknande bauetter säljs å om det kanske skulle kunna finnas nått vittnesmål från Bensinstation eller smörgås hak den kommer ifrån.. Eller kanske kommer den från TRE ÄLGAR?? DB hade väl nycklarna dit? kanske tillbringade de tid där efter??...
Så många möjligheter...

sidan 1488 :-)

Om DB hade nycklar dit:

Kan de tillbringat natten på Tre Älgar eller gjort ett stop där?
Sovit kvar?
Styckat I?
Hämtat utrustning för underlätta styckning?
Dumpat kropp/delar i någon stinkande matcontainer?
Någon avfallskvarn de malt ner kroppen i?

Lite långsökt kanske?
Citera
2013-08-01, 01:23
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Låt oss säga så här... Tyget är både blåsvart och brunt:
https://anonfiles.com/file/98c5932e8121adfcdfc2add62391abd3

Det förefaller mest blåsvart. Ingen skulle tillverka en tröja som vore blandad svart och brun på det viset, alltså är det något som hänt på platsen.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-08-01 kl. 01:24. Anledning: Rättade länk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Hur kan Anders som kan åka på allt mellan 10 - 16 år nöja sig med en bonde advokat från Trollhättan?

Detta är ett högprofil mål Jag har gjort nåt så enkelt som googlat på Tommy Nilsson från Trollhättan. Han är ingen jag skulle vilja ha i en mordrättegång! ?

Tror ändå att han GM går fri om inte åklagaren hittar ett trovärdigt ögonvittne till mordet eller att någon var med och avskaffa kroppen.

Hade vi bott i USA kan man räkna ut hur mkt blod som finns på brottsplatsen och därefter fastsälla att BO med största sannolik är död/ Mördad. Men vad vet jag jag är bara en som suttit på andra sidan. KÅKEN

Det är väl precis vad man gjort? Eller iallafall så uppfattar jag polisens uttalanden som just det.

Polis och åklagare har väl dock varken här eller i USA rätten att dödförklara någon.
Citera
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Ytterligare 1 like på den AJs sida. Kan det vara Kristian självt?
Citera
2013-08-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag metakommunicerar här nu, men vill bara påpeka och förtydliga att jag tycker fyndet är precis lika intressant som förut, färger till trots.

Notera också att färgbalansen i de publicerade bilderna kanske inte är perfekt. Olika ljusförhållanden vid exponeringen inverkar också.
Citera
2013-08-01, 01:25
Medlem
Enda chansen att jackan INTE hade ändrat färg efter att ha eldats, samt exponerats för sommarsol i veckor, är om den var behandlad för att klara just intensiv hetta.. Kanske inte så värst troligt va?
Citera
2013-08-01, 01:27
Medlem
FWIW:
http://www.vintagevisage.net/Burn_Chart.html

Polyester
"Hard brittle cream or
brown bead. Can turn
black if burned
excessively."
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men hur förklaras att inte texten ändrat färg isf?
Den är ju vit, så det är ju inte så många kulörer i den som kan blekas. Den har säkert varit lite brunare eller skitigare av branden, men det har säkert regnat på den. Det är ju färgat på syntetmaterial och fibrerna är släta, homogena, och ej ihåliga så de tar inte åt sig smuts så lätt, och är lätta att göra rena igen. Ren bomull hade betett sig väldigt annorlunda, och förmodligen blivit som du tänker dig.

Angående den mörkblå/svarta.
Det har inte färgats brunaktigt utan den svartaste kulören har blekts/förändrats mest.
Den färgen som är kvar ingår naturligt också i svart, men framträder nu när den den mörkare nyansen försvunnit.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-01 kl. 01:33.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Olika material används nog av själva tröjan/trycket/eventuellt foder/muddar osv.

Vissa tyger är behandlade för att inte "färga av sig" vid tvätt, gäller främst klädesplagg som har mörka och ljusa inlägg som denna tröja har.
Det kan kanske vara orsaken till olika förlopp vid brand.
Ja okej, det är rimligt. Men jag skulle ändå inte ramla baklänges om det visade sig att den var brun från början. Och som jag skrivit tidigare så är fyndet otroligt hett oavsett färg. Ja, enligt mig alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in