2013-07-31, 13:48
Medlem
Chirpas avatar
Så ni menar att två (varav den ena i alla fall verkar vara minst sagt klent begåvad) skulle ha mördat en och samma stackars flicka med två helt olika motiv? Utan att verka ha lämnat ett enda spår från den överenskommelsen?
Skulle detta ha planerats så skulle det väl skett över en lång period och garanterat ha diskuterats på både nätet och sms. Tänker bara på det unga paret som mördade en flicka som tjejen var svartsjuk på.
Det låter helt orimligt i mina öron i alla fall.
Även om det ligger nära att tänka sig med tanke på att KJ inte verkar helt omöjlig att manipulera.
Citera
2013-07-31, 13:57
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Nu är ju detta inte hundra bekräftat och jag bara spekulerar lite, den grymma kombinationen hon i så fall drabbades av.

Om man dödar nån av morbid, nyfiken lust över hur detta är i verkligheten, gå från fantasier till förverkligande, kanske man i stunden blir euforisk, drar ut på det till en plåga? Som om man länge fantiserat om tillfället som man nu har precis framför sig.

Drivs man av aggression och hat, blir det en annan eufori, en mer direkt, attackerande drift där förlösningen ligger i att plåga snabbt och kanske då även skända.
Amäh, fy farao
"inte hundra bekräftat?"

Det är ju inte ett smack bekräftat. Det är en teori här i tråden och inget annat.
Citera
2013-07-31, 16:00
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
"inte hundra bekräftat?"

Det är ju inte ett smack bekräftat. Det är en teori här i tråden och inget annat.

Självklart, jag uttryckte mig otroligt knäppt, du har helt rätt! Det var bara det att jag med den teorin liksom kopplade ihop sånt som var i början av tråden, familjen B som ofta var på tapeten, med det som nu skrevs.
Men absolut, jag uttryckte mig extremt konstigt
Citera
2013-07-31, 16:05
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Självklart, jag uttryckte mig otroligt knäppt, du har helt rätt! Det var bara det att jag med den teorin liksom kopplade ihop sånt som var i början av tråden, familjen B som ofta var på tapeten, med det som nu skrevs.
Men absolut, jag uttryckte mig extremt konstigt
Det är OK. Jag ville bara stoppa teorin från att bli en trådsanning.
Citera
2013-07-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Att gömma en ljus bil under kamouflagenät är tämligen meningslöst om man är ute efter att gömma den för förbipasserande. De är liksom delvis genomskinliga. Det är inte bara att kasta det över bilen så är den osynlig utan man behöver staga upp det med grenar för att förändra konturen. För att gömma en bil effektivt måste man således först köra in den rejält i en lämplig skogsdunge och sen "näta" den. Det underlättar dessutom om bilen är mattlackad och i mörk färg

(Förvisso finns det nät som är mer i form av en presenning med ett nät på utsidan, men de är rätt dyra om man skall ha tillräckligt stor för att gömma en personbil.)
Vet ju inte hur det ser ut där vid ödehuset riktigt, har bara sett på kartor. Det kanske inte funkar detta med att täcka bilen. Tror iofs att KJ med sitt intresse både har det ena och det andra utrustningen inom air-soft, det verkar ju som det är störst i hans liv.
Kan man se bilen från vägen om den står bakom huset?
Det var bara en teori varför det var så klantigt gjort. Från början trodde jag han kom med kroppen från fp2 till fp1 för att bränna ner skiten, men om han kom från fp1 till fp2 och tappade benen på vägen när han drar liket i tex en presenning ut till brandväggen så är det inte konstigt att han snabbt plockat upp dem tillbaka till bilen och kastat in dem i huset. Om det dök upp nån.
Citera
2013-07-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Försök att få in ett scenario med alkohol kombinerat med ex. bensodiazepiner, eller godtycklig nätdrog, kanske i värsta fall kombinerat med anabola hos en eller flera GM.

Gör man det så blir förvirringen kring FP1 o FP2 med ens mindre oförklarlig.
Allt kan vara gjort av en eller flera GM under drogers irrationella och stundom fatala inverkan.
Tyvärr bygger man samtidigt, med det scenariot upp - möjligheten för en eller flera GM med fragmentarisk eller fullständig minnesförlust...

Fundering kring det här med droger/förvirring fp1 o 2: det är väl ingen myt (har ingen källa) att rånare/våldsbrottslingar som ett led i upplägget av sina gärningar ofta tar droger i avtrubbande syfte; på så vis stärker sig för att inte drabbas av dubier när man står inför sitt offer.
Vem som nu än har styckat kroppen så lär det knappast vara gjort av någon som har vana av att stycka människor; som alltså bara utifrån sin erfarenhet har blivit avtrubbad och därför kan stycka utan att blinka.
Så kanske/troligen var GM av mental nödvändighet tvungen att ta någon drog inför styckandet. Och om man inte är någon som brukar ta droger ökar rimligtvis risken för att man felkalibrerar intaget/överdoserar vilket i sin tur "ställer till" det för GM när styckningen är genomförd.
Har hursomhelst svårt att tro att styckning/placering av delar utförts utan någon som helst "hjälp" av någon drog, alkohol om inte annat.
Enl tråd-uppgift gillade KJ att "röka på" (hittar inte inlägg), vet inte vad som mer ev har framkommit avs hans förhållande till droger.
Citera
2013-07-31, 21:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
KJ är kompis med AB! avpoleterat....nja...jag är inte så säker på det! Men... jag kan ju ha fel!

Men tala ut ur skägget, vad är ditt problem med AB, enligt de uppgifter jag fått från människor som känner personen så är han helt normal, du hävdar annorlunda så skriv ut vad det är som gnager dig.
Citera
2013-07-31, 23:30
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
schlangekraft.tumblr.com är bara en tönt som söker uppmärksamhet.

Hur vet du det?
Citera
2013-07-31, 23:47
Medlem
Kan det ha varit så enkelt att han planerat att döda henne i skogen, därefter tänkte elda upp kroppen men insåg att lukt och rök skulle dra till sig för mycket uppmärksamhet. Tog en yxa och delade kroppen för att bära delarna till ödehuset och sedan tända eld på huset? Hur benen låg arrangerade vet vi inte, men tänker att han kanske ville pussla ihop kroppen så det skulle se ut som om hon blev innebränd?? Tror inte på att detta var rituellt, men ett planerat mord. Hur tänkte han? Trodde han att han skulle kunna komma undan med det? Vilket är motivet?
Citera
2013-08-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är bild på det som jag tycker ser ut som om at det skrivits något (med blod???) på golvet ut med väggen???

Hoppas at det funkar...

http://i.imgur.com/DDWQbSC.png?1

http://imgur.com/DDWQbSC&ZGVQYQi

"SÄG (eller SÅG) MESSER (?) xxxxxxxx BERG (?)" han har nog inte skrivit det med sitt finger.
Citera
2013-08-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hur vet du det?
Sjukt mycket intresserad av satanism och döden. Rasism. Pilgrimsfärd till ödehuset...känns inte som att det är så himla okej.
Någon nämnde att Kj setts i svart rock. Jag var och kollade på lite olika airsoft sidor och såg flera från min stad. Många gamla svartrockare som pysslade med olika typer av rollspel och okulta lekar.
Citera
2013-08-01, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men tala ut ur skägget, vad är ditt problem med AB, enligt de uppgifter jag fått från människor som känner personen så är han helt normal, du hävdar annorlunda så skriv ut vad det är som gnager dig.
Finns många normala som mördat andra. Det finns många som verkar normala, fast så inte är fallet. Finns många normala som gör onormala saker av olika orsaker.

Så vad menar du? Att AB inte gjort något bara för att folk tycker han är normal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in