Citat:
Ursprungligen postat av
bokfodral
Nu var det ju lite mer som hittades på brandplatsen som går att hypotetiskt koppla till den här natten. Tror inte heller att RDY berättar precis alla fynd. Det där i satin t ex, det är för mycket indicier kring den här brandplatsen så varför skulle inte då en jacka kunna ligga där?
Hur jag än gör själv, hur jag än vrider och vänder på allting som kommit fram i den här tråden, så hamnar jag hela tiden tillbaka på ruta 1, dvs AJ.
Vad är din teori om den här natten?
Jag har 3 st som jag anser i stort kan vara MG, AJ är en av dom men med honom tycker jag allt är för uppenbart. Han var hos IF det vet alla och han är känd hos polisen så därför kan de ha satt skygglappar på sig bara för att "de äntligen ska få sätta fast den j-veln", man ser bara det man vill se.
PT's alibi skulle jag inte ge ett dyft för, de är ju familjen så klart de ger han alibi, AJ hade dessutom retat upp honom i telefon så vem vet vad som hände....om han kanske i alla fall for iväg för tror knappast familjen övervakade honom hela natten och även han skriver inget om försvinnandet utan det är mest synd om honom.
PH som IF var tillsammans med och som varit AJ's polare men något har hänt, han är också ett fotbollsfan och en kvinnomisshandlare (en vän har åkt på lagomt med stryk av honom), kanske AJ var med IF bara för att reta honom, vad vet jag, men han är ond...kanske till o med värre än vad AJ är.
Tror man måste vara öppen för en eventuellt annan GM också, annars har ju denna vilka möjligheter som helst att både sopa igen spår + lägga ut spår.
Tror även att hon ligger nära inpå samhället vid skogspartier där vare sig bär/svampplockare, fiskare eller människor med eller utan hund rör sig. Såg för någon dag sen på avstånd hur 2 män gick över jvgbron som åker upp och på spikönsidan av bron tog de sig genom staketet och in på den lilla utskjutande ön där inget finns...typ sådana platser...där ingen rör sig förutom (nu dessa män).
Man måste ha ett öppet sinne för andra ev. möjligheter än det som serveras en rakt upp och ner.