2013-07-31, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Tveksamt om någon skulle elda på natten, skulle säkert synas på långt håll.

Med all respekt för att jag inte har koll på eldning men syns inte en eld tydligare på dagen (röken) än på natten när det är mörkt..?
Citera
2013-07-31, 21:37
Medlem
Ny bild från brännplats #2

https://anonfiles.com/file/e410a2ea58714d3c9688204a40934a82
Citera
2013-07-31, 21:38
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Nu var det ju lite mer som hittades på brandplatsen som går att hypotetiskt koppla till den här natten. Tror inte heller att RDY berättar precis alla fynd. Det där i satin t ex, det är för mycket indicier kring den här brandplatsen så varför skulle inte då en jacka kunna ligga där?

Hur jag än gör själv, hur jag än vrider och vänder på allting som kommit fram i den här tråden, så hamnar jag hela tiden tillbaka på ruta 1, dvs AJ.

Vad är din teori om den här natten?

Jag har 3 st som jag anser i stort kan vara MG, AJ är en av dom men med honom tycker jag allt är för uppenbart. Han var hos IF det vet alla och han är känd hos polisen så därför kan de ha satt skygglappar på sig bara för att "de äntligen ska få sätta fast den j-veln", man ser bara det man vill se.

PT's alibi skulle jag inte ge ett dyft för, de är ju familjen så klart de ger han alibi, AJ hade dessutom retat upp honom i telefon så vem vet vad som hände....om han kanske i alla fall for iväg för tror knappast familjen övervakade honom hela natten och även han skriver inget om försvinnandet utan det är mest synd om honom.

PH som IF var tillsammans med och som varit AJ's polare men något har hänt, han är också ett fotbollsfan och en kvinnomisshandlare (en vän har åkt på lagomt med stryk av honom), kanske AJ var med IF bara för att reta honom, vad vet jag, men han är ond...kanske till o med värre än vad AJ är.

Tror man måste vara öppen för en eventuellt annan GM också, annars har ju denna vilka möjligheter som helst att både sopa igen spår + lägga ut spår.

Tror även att hon ligger nära inpå samhället vid skogspartier där vare sig bär/svampplockare, fiskare eller människor med eller utan hund rör sig. Såg för någon dag sen på avstånd hur 2 män gick över jvgbron som åker upp och på spikönsidan av bron tog de sig genom staketet och in på den lilla utskjutande ön där inget finns...typ sådana platser...där ingen rör sig förutom (nu dessa män).

Man måste ha ett öppet sinne för andra ev. möjligheter än det som serveras en rakt upp och ner.
Citera
2013-07-31, 21:39
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Första tröjan vi hittade med den texten var svart. Men sen fanns samma tröja i brunt. Denna hittades en timme senare och därav snacket om en svart tröja först.

tack då kan jag låta ögonbrynen sjunka igen
Citera
2013-07-31, 21:39
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Med all respekt för att jag inte har koll på eldning men syns inte en eld tydligare på dagen (röken) än på natten när det är mörkt..?

Menar du allvar? För övrigt verkar det ju som att Aj:s advokat är på g, eller är i Polen.
Citera
2013-07-31, 21:43
Medlem
Tomatos avatar
Kan det vara en bag den är förpackad i?
Är det någon som sett den?
Citat:
A brand-new, unused, unworn and undamaged item in the original packaging (such as the original box or bag) and/or with the original tags
http://www.ebay.pl/itm/BARCELONA-BLACK-MES-QUE-UN-CLUB-EUGENE-JACKET-BY-NIKE-SIZE-XXL-BRAND-NEW-/300645195131
Citera
2013-07-31, 21:44
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Detta hör väl då rakt inte till ämnet? Han inställde sig själv och det tycker jag är beundransvärt efter all kritik han får trots ingen dom har fallit! Nu gällde detta inte endast citerad person men jag lär mig snart citera flera... Alla är vi barn i början... Även ni som hoppar på oss nya!

Själv har jag svårt att svälja ordet beundransvärt i detta fall! Inte ens om vi leker med tanken och låtsas att AJ är oskyldig så skulle det vara beundransvärt. Det borde vara ens förbannade skyldighet att vilja tillmötesgå rättsväsendet och FRAMFÖR ALLT att vilja finna den riktiga gm. Det var ju för f-n hans flickvän, om man ska tro styvmamman, som mördats! Har man inget gjort så har man heller inget att frukta. Solklart.
Nä, AJ känner sig nog äckligt säker på att komma undan då hans advokat inte anser att starka bevis framkommit, plus att han inte vill leva på flykt då han har barn m.m Han drog ut på Polen-semestern för att få mer info av advokaten och tajta till sin historia. Bara det att han meddelar AB sina intentioner och villkor ist för polisen säger väl en sak? Stinker skyldig!! Här finns inget att beundra...
Citera
2013-07-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki

Jag hoppas att alla som varit och fotograferat inte har rört något i fynden? För detta kan vara väldigt viktiga fynd!

Om det finns ett enda hårstrå från tröjans ägare och en enda bloddroppe från BO bland dom där tygresterna så lär det ju bli rätt svårt att snacka sig ur det där, oavsett vem som ägt tröjan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Menar du allvar? För övrigt verkar det ju som att Aj:s advokat är på g, eller är i Polen.

Ja, jag kanske tänker helt fel. Jag tänker om lågorna är såpass små att de inte syns över träden, en liten eld.
Men som jag sa, jag är ingen friluftsmänniska så jag får väl backa på denna.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar

Självklart ska man ha öppet sinne och flera paraboler som går runt än att låsa fast sig men nu när det har gått en månad sen den här natten och det fortfarande är dessa inblandade som hålls för intressanta, så krymper i alla fall antalet radarvridningar hos mig.
Citera
2013-07-31, 21:49
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki

vart på plagget ansåg ni att denna text skulle finnas?
nacken?
Citera
2013-07-31, 21:50
Medlem
Wajis avatar
FB-detektiver löser förmodligen ännu ett brott. Helt otroligt så många duktiga detektiver det finns här. Tummen upp till alla.

Är en fröjd att följa denna tråd där jag läser alla inlägg sedan dag 1 då jag fick veta att AJ var misstänkt.

PS Skulle kunna skriva en del saker om AJ och hans relationer genom åren men då jag förmodligen röjer mig själv samt några närastående i hans liv genom åren så avböjer jag och inväntar vad som händer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in