Citat:
Ursprungligen postat av
anlu
Men jag kom på nu att det itemet bygger vidare till Banshee's Veil...
Banshee's Veil
Recipe Changed: Spectre's Cowl + Ruby Crystal + 875 Gold = 2750 total Gold, up from 2520
Health increased to 450 from 400
Magic Resist increased to 55 from 45
Mana reduced to 0 from 300
Additional UNIQUE Passive: Grants +45 Health Regen per 5 seconds for up to 10 seconds after taking damage from an enemy champion or when the spell shield breaks
Fast det är ju en väldigt "omarbetad" banshee nu. Den andra passiven som dem har lagt till gör att man får 90 HP på 10 sekunder vilket är väldigt bra, högre Mres och HP också. Skulle inte förvåna mig om det blir en item man rushar på tex Zac eller Malphite.
Citat:
Ursprungligen postat av
transkript
Vilka matcher ger mest xp? Jag är lvl 8 nu och har spelat alla mina matcher på beginner 5v5 och fått 80-110xp per match.
Edit: Jag undrar också varför spellen butcher skulle vara bra. Den ger bara 4 mer attack vilket jag tycker är väldigt lite. Är inte 2% mer speed attack bättre än 4 mer attack (dessutom bara på minions och monster)?
Spelar du botgames 3v3 så får du nog mest XP, kanske inte det roligast men.. Ja, dem nerfade det förut, men man får fortfarane mest XP.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adava
Intressant men jag tror faktiskt fördelarna är större:
1. Du har kul och är inte alls lika fokuserad på att vinna.
I hänseende till ip så är inte skillnaden allvarligt stor mellan vinst och förlust.
2. Du får en bredare championpool. Iaf större vetskap och hur vissa kan användas i speciella kombinationer med varandra. Tror det sistnämnda är väldigt kul att experimentera med och ARAM är ett perfekt tillfälle att ta lärdom.
Ta t. ex moakai och tresh som exempel. Hade ingen aning om att man kunde använda lantern i moakais stun och samtidigt bibehålla stunnen efter att moa har kommit till tresh.
Kanske ett dåligt exempel men det blir lättare att undersöka dessa grejer när det sker så koncentrerat.
Fast det beror väll helt på hur man är som person? Till exempel, jag vet en polare som försöker verkligen vinna varje aram medans en annan polare trollar i aram's. Båda två har ju kul, och båda tycker SR är roligare så.. Ja.
Angåede champ-pool beror ju det också på vad man vill. Jag, personligen känner att jag inte vill lära mig 50-60 stycken champs som jag har redan testat och jag vet hur dem fungerar ungefär, men det är inga champions jag skulle picka i varken TT, SR eller Dominion. Får jag dem i ARAM så försöker jag direkt byta bort dem, så det är ju en nackdel också.
Rätt svårt att säga fördelar & nackdelar för det är ifrån person till person så.