2013-07-31, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Vilket menar du nu? Det jag menar är att jag som t.ex. Lee sin gärna inte går bansh, merc scim, GA, Athene eller liknande.
Det jag möjligtvis köper är isf en Spirit Visage eller en Maw (väldigt osannolikt) + en Bulwark som fanns förut.

Jag anser att de bör släppa ett item som är "flat tank mres", som FoN förut.
Ett item som heter Spectre's Crowl,
Recipe: Ruby Crystal + Negatron Cloak + 205 Gold = 1400 total Gold
+200 Health
+45 Magic Resist
UNIQUE Passive: Grants +15 Health Regen per 5 seconds for up to 10 seconds after taking damage from an enemy champion
Citera
2013-07-31, 14:45
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Vilket menar du nu? Det jag menar är att jag som t.ex. Lee sin gärna inte går bansh, merc scim, GA, Athene eller liknande.
Det jag möjligtvis köper är isf en Spirit Visage eller en Maw (väldigt osannolikt) + en Bulwark som fanns förut.

Jag anser att de bör släppa ett item som är "flat tank mres", som FoN förut.

Nya banshee är ju i princip det.
Citera
2013-07-31, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Why not aram?
All Random All Mid, noty.
Citera
2013-07-31, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LooRy
All Random All Mid, noty.
Ge det en chans. Det är mer beroendeframkallande än vad man tror.
Variationen och att man blir tillvald en random gubb är faktiskt rätt spännande.
Citera
2013-07-31, 15:07
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anlu
Ett item som heter Spectre's Crowl,
Recipe: Ruby Crystal + Negatron Cloak + 205 Gold = 1400 total Gold
+200 Health
+45 Magic Resist
UNIQUE Passive: Grants +15 Health Regen per 5 seconds for up to 10 seconds after taking damage from an enemy champion

Aha helvete, det hade jag helt missat! Sorry, nu blev jag lite gladare.

Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Nya banshee är ju i princip det.

Läs ovan.
Citera
2013-07-31, 15:20
Bannlyst
Citat:
Variationen och att man blir tillvald en random gubb är faktiskt rätt spännande.
Har redan spelat det, finner det inte tilldragande bara.
Citera
2013-07-31, 15:24
Medlem
fgnms avatar
Citat:

ARAMs fördelar är också ARAMs nackdelar. Vill man bara nöta och farma lite ip så är väll inte slumpen en faktor man vill förlita sig på.
Citera
2013-07-31, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LooRy
Har redan spelat det, finner det inte tilldragande bara.
Ok men då är det en annan sak!

Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
ARAMs fördelar är också ARAMs nackdelar. Vill man bara nöta och farma lite ip så är väll inte slumpen en faktor man vill förlita sig på.
Intressant men jag tror faktiskt fördelarna är större:
1. Du har kul och är inte alls lika fokuserad på att vinna.
I hänseende till ip så är inte skillnaden allvarligt stor mellan vinst och förlust.
2. Du får en bredare championpool. Iaf större vetskap och hur vissa kan användas i speciella kombinationer med varandra. Tror det sistnämnda är väldigt kul att experimentera med och ARAM är ett perfekt tillfälle att ta lärdom.
Ta t. ex moakai och tresh som exempel. Hade ingen aning om att man kunde använda lantern i moakais stun och samtidigt bibehålla stunnen efter att moa har kommit till tresh.
Kanske ett dåligt exempel men det blir lättare att undersöka dessa grejer när det sker så koncentrerat.
Senast redigerad av Adava 2013-07-31 kl. 15:39.
Citera
2013-07-31, 15:30
Medlem
Citat:
Aha helvete, det hade jag helt missat! Sorry, nu blev jag lite gladare.

Läs ovan.
Men jag kom på nu att det itemet bygger vidare till Banshee's Veil...

Banshee's Veil

Recipe Changed: Spectre's Cowl + Ruby Crystal + 875 Gold = 2750 total Gold, up from 2520
Health increased to 450 from 400
Magic Resist increased to 55 from 45
Mana reduced to 0 from 300
Additional UNIQUE Passive: Grants +45 Health Regen per 5 seconds for up to 10 seconds after taking damage from an enemy champion or when the spell shield breaks
Citera
2013-07-31, 15:33
Medlem
Vilka matcher ger mest xp? Jag är lvl 8 nu och har spelat alla mina matcher på beginner 5v5 och fått 80-110xp per match.

Edit: Jag undrar också varför spellen butcher skulle vara bra. Den ger bara 4 mer attack vilket jag tycker är väldigt lite. Är inte 2% mer speed attack bättre än 4 mer attack (dessutom bara på minions och monster)?
Senast redigerad av transkript 2013-07-31 kl. 15:43.
Citera
2013-07-31, 16:41
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transkript
Vilka matcher ger mest xp? Jag är lvl 8 nu och har spelat alla mina matcher på beginner 5v5 och fått 80-110xp per match.

Edit: Jag undrar också varför spellen butcher skulle vara bra. Den ger bara 4 mer attack vilket jag tycker är väldigt lite. Är inte 2% mer speed attack bättre än 4 mer attack (dessutom bara på minions och monster)?

Det är inte en spell, utan en talent och anledningen till de olika i det du anger är just att den ena är bra tidigt i en match medan den andra är bättre senare.

AS% är bra lategame och ren attackdamage är bra earlygame, speciellt för att lasthitta minions.
Citera
2013-07-31, 16:51
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anlu
Men jag kom på nu att det itemet bygger vidare till Banshee's Veil...

Banshee's Veil

Recipe Changed: Spectre's Cowl + Ruby Crystal + 875 Gold = 2750 total Gold, up from 2520
Health increased to 450 from 400
Magic Resist increased to 55 from 45
Mana reduced to 0 from 300
Additional UNIQUE Passive: Grants +45 Health Regen per 5 seconds for up to 10 seconds after taking damage from an enemy champion or when the spell shield breaks
Fast det är ju en väldigt "omarbetad" banshee nu. Den andra passiven som dem har lagt till gör att man får 90 HP på 10 sekunder vilket är väldigt bra, högre Mres och HP också. Skulle inte förvåna mig om det blir en item man rushar på tex Zac eller Malphite.

Citat:
Ursprungligen postat av transkript

Spelar du botgames 3v3 så får du nog mest XP, kanske inte det roligast men.. Ja, dem nerfade det förut, men man får fortfarane mest XP.

Citat:
Intressant men jag tror faktiskt fördelarna är större:
1. Du har kul och är inte alls lika fokuserad på att vinna.
I hänseende till ip så är inte skillnaden allvarligt stor mellan vinst och förlust.
2. Du får en bredare championpool. Iaf större vetskap och hur vissa kan användas i speciella kombinationer med varandra. Tror det sistnämnda är väldigt kul att experimentera med och ARAM är ett perfekt tillfälle att ta lärdom.
Ta t. ex moakai och tresh som exempel. Hade ingen aning om att man kunde använda lantern i moakais stun och samtidigt bibehålla stunnen efter att moa har kommit till tresh.
Kanske ett dåligt exempel men det blir lättare att undersöka dessa grejer när det sker så koncentrerat.

Fast det beror väll helt på hur man är som person? Till exempel, jag vet en polare som försöker verkligen vinna varje aram medans en annan polare trollar i aram's. Båda två har ju kul, och båda tycker SR är roligare så.. Ja.
Angåede champ-pool beror ju det också på vad man vill. Jag, personligen känner att jag inte vill lära mig 50-60 stycken champs som jag har redan testat och jag vet hur dem fungerar ungefär, men det är inga champions jag skulle picka i varken TT, SR eller Dominion. Får jag dem i ARAM så försöker jag direkt byta bort dem, så det är ju en nackdel också.

Rätt svårt att säga fördelar & nackdelar för det är ifrån person till person så.
Senast redigerad av irken 2013-07-31 kl. 16:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in