2013-07-31, 12:32
  #9577
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinthAvenue
Varför köper du Triforce till Riven? Attackspeed, crit, mana är inte något du behöver. Väldigt mycket guld om det är passiva till sheen du vill åt.

Antagligen för att det är ett ganska kul snowball-item. Ungefär som att köpa triforce på Lee sin, inget man gör om man vill vara gold efficient men har man för mycket guld och vill snowballa hårt så funkar det ju
Citera
2013-07-31, 12:34
  #9578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Off Topic: http://fuskbugg.se/dl/KPWFAF/Diamond%20of%20Doom.png

Äntligen Diamond! Yolo!

Congrats! Själv blev man nedgraderad igår till Bronz I från Bronz II så bra är jag

Vad tycker ni om senaste patchen? Har testat Ryze samt TF än så länge. Ryze nerf på range kan vara skillnaden mellan att dö eller döda har jag märtk. Jag är kvar i lane betydligt längre däremot pga att spells kostar mindre mana och så är chansen att springa ifrån/ikapp någon bättre då man blir betydligt snabbare med ulti. Angående TF så gav hans passive 2guld/per kill till laget och nu får man 1-6 guld men bara till en själv, självklart att det är en skillnad, men tvekar på att det är till det bättre? En annan sak är ju att hans W "Pick a card" ändrats till det bättre (återigen enligt mig) då man har 8 sek på att välja kort och 4 sek på att skjuta istället för 10 sek för att både välja och skjuta. Yi spelas varje match nu så klart och han känns lika jobbig, inte mer eller mindre tycker jag.[/quote]
__________________
Senast redigerad av allstars 2013-07-31 kl. 12:48.
Citera
2013-07-31, 12:47
  #9579
Medlem
NinthAvenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Antagligen för att det är ett ganska kul snowball-item. Ungefär som att köpa triforce på Lee sin, inget man gör om man vill vara gold efficient men har man för mycket guld och vill snowballa hårt så funkar det ju

Då är det väl roligare att stacka BT's och faktiskt föra dmg.
Citera
2013-07-31, 12:54
  #9580
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinthAvenue
Då är det väl roligare att stacka BT's och faktiskt föra dmg.

Men det är ju standard! När man är trött på det så bygger man triforce istället :>
Citera
2013-07-31, 13:01
  #9581
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinthAvenue
Då är det väl roligare att stacka BT's och faktiskt föra dmg.

Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Men det är ju standard! När man är trött på det så bygger man triforce istället :>

Precis som Replique skrev innan är det bara för skojs skull. Det är väll inget jag direkt skulle köpa i ett seriösare game. Om jag redan leder och bara vill roama omkring och döda folk är det fint med lite extra ms och alla andra lite roligare stats en triforce ger. Sen är lite småkul också just för att det är så himla "fel" att köpa på riven men man gör det ändå bara för att.
Citera
2013-07-31, 13:11
  #9582
Bannlyst
Är det bara jag som tycker att dominion verkar vara ett bra sätt att införskaffa sig ip? Med tanke på hur länge ett game varar. Någon som kan ge mig lite synpunkter. Eller tipsa om bättre sätt, som inte inbegriper att jag måste införskaffa rp.
Citera
2013-07-31, 13:18
  #9583
Medlem
AIKDaniels avatar
Det här med bulwark, hur tror ni att det kommer påverka allt annat? Känns som att det blir mindre och mindre mres items för varje patch...
Citera
2013-07-31, 13:22
  #9584
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LooRy
Är det bara jag som tycker att dominion verkar vara ett bra sätt att införskaffa sig ip? Med tanke på hur länge ett game varar. Någon som kan ge mig lite synpunkter. Eller tipsa om bättre sätt, som inte inbegriper att jag måste införskaffa rp.

Hade en period för något år sen då jag bara spelade dominion. Jag tyckte det var hur bra som helst av ett par anledningar, bra mechanics-träning, snabba games, hyfsat med ip och du kan carrya själv relativt enkelt. Just att du kan, med lite förståelse av hur dominion funkar då förstås, carrya ditt lag till vinst gör ju att du får rätt bra med ip. Sen finns det vissa gubbar som är direkt op i dominion, finns en gammal tierlista här som väll fortfarande stämmer rätt bra.

Nackdelar är väll långa kötider.
Citera
2013-07-31, 13:32
  #9585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Det här med bulwark, hur tror ni att det kommer påverka allt annat? Känns som att det blir mindre och mindre mres items för varje patch...
Förstår inte hur du kan säga att det blir mindre mres items för varje patch, de har ju lagt in ett nytt tillochmed
Citera
2013-07-31, 13:46
  #9586
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Hade en period för något år sen då jag bara spelade dominion. Jag tyckte det var hur bra som helst av ett par anledningar, bra mechanics-träning, snabba games, hyfsat med ip och du kan carrya själv relativt enkelt. Just att du kan, med lite förståelse av hur dominion funkar då förstås, carrya ditt lag till vinst gör ju att du får rätt bra med ip. Sen finns det vissa gubbar som är direkt op i dominion, finns en gammal tierlista här som väll fortfarande stämmer rätt bra.

Nackdelar är väll långa kötider.
Har nog en sådan period med just nu, dock så är inte kötiderna alltför långa längre.
Citera
2013-07-31, 13:51
  #9587
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LooRy
Är det bara jag som tycker att dominion verkar vara ett bra sätt att införskaffa sig ip? Med tanke på hur länge ett game varar. Någon som kan ge mig lite synpunkter. Eller tipsa om bättre sätt, som inte inbegriper att jag måste införskaffa rp.
Why not aram?
Citera
2013-07-31, 14:18
  #9588
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anlu
Förstår inte hur du kan säga att det blir mindre mres items för varje patch, de har ju lagt in ett nytt tillochmed

Vilket menar du nu? Det jag menar är att jag som t.ex. Lee sin gärna inte går bansh, merc scim, GA, Athene eller liknande.
Det jag möjligtvis köper är isf en Spirit Visage eller en Maw (väldigt osannolikt) + en Bulwark som fanns förut.

Jag anser att de bör släppa ett item som är "flat tank mres", som FoN förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in