2013-07-31, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Kan det vara så enkelt att han är snål/ont om pengar och trodde att han genom att promenera in på ambassaden skulle få flyga hem direkt till Sverige? Att det inte var i hans plan att han skulle hamna i polska finkan?

Detta hör väl då rakt inte till ämnet? Han inställde sig själv och det tycker jag är beundransvärt efter all kritik han får trots ingen dom har fallit! Nu gällde detta inte endast citerad person men jag lär mig snart citera flera... Alla är vi barn i början... Även ni som hoppar på oss nya!
Citera
2013-07-31, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zootzoot
Det här är ju synnerligen intressant om någon av de tre har en iPhone, särskilt det fetade.
Filen lagras dolt i telefonen.

By passively logging your location without your permission, Apple have made it possible for anyone from a jealous spouse to a private investigator to get a detailed picture of your movements.

The most interesting data is the latitude, longitude location and the timestamp. The timestamp shows the time in seconds since January 1st 2001.

To make it less useful for snoops, the spatial and temporal accuracy of the data has been artificially reduced. You can only animate week-by-week even though the data is timed to the second, and if you zoom in you’ll see the points are constrained to a grid, so your exact location is not revealed. The underlying database has no such constraints, unfortunately.

Jag gissar på att just AJ hade en iPhone. Flashigt. Hög igenkänningsfaktor. En lur som han hade svårt att skiljas från.

Det råder åtminstone inte någon brist på forensisk mjukvara och andra lösningar:

http://www.cellebrite.com/mobile-forensic-products?gclid=CO36y_Hc2bgCFYd3cAodhUoAWw

http://www.oxygen-forensic.com/en/

Vad polisen har i sin verktygslåda känner jag inte till, men förmodar att mjukvaran är state of the art.

Notera: jag valde att inte ta upp denhär diskussionen förrän AJ var säkert haffad. Nåväl: misstänker att polisen inte har så dåligt på fötterna... Upp till bevis!
Citera
2013-07-31, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Lägg dessutom till att något binder DB och FH vid BP. Har en annan GM än AJ stulit deras mobiler och använt dem vid BP? Om deras fingeravtryck finns på t ex ytterdörren till trapphuset eller fimpar (röker DB och FH?) med deras DNA på marken utanför huset. Har någon annan planterat detta där? Får inte heller ihop det ...
Bevisar inget om det är så att dom kom förbi och plockade upp Aj för att han ringt, å drog vidare på nya äventyr
Citera
2013-07-31, 14:51
Medlem
Softices avatar
har inte läst hela tråden men undrar nyfiket om nån har hört varför barnet var blodigt?
Citera
2013-07-31, 14:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softice
har inte läst hela tråden men undrar nyfiket om nån har hört varför barnet var blodigt?
Var har du hört att barnet var blodigt?
Citera
2013-07-31, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Detta hör väl då rakt inte till ämnet? Han inställde sig själv och det tycker jag är beundransvärt efter all kritik han får trots ingen dom har fallit! Nu gällde detta inte endast citerad person men jag lär mig snart citera flera... Alla är vi barn i början... Även ni som hoppar på oss nya!

Du verkar känna AJ val...med tanke pa alla andra inlägg
Citera
2013-07-31, 14:54
Medlem
Softices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var har du hört att barnet var blodigt?
Kan inte nämna namn här men genom en granne.
Citera
2013-07-31, 14:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är mer än vad vi i tråden har hört. Vad mer kan du berätta?
Citera
2013-07-31, 14:58
Medlem
Softices avatar
Citat:
Har bara hört att det var blod i princip överallt och att barnet som fanns i lägenheten var blodigt.
Mer vet jag inte och kan inte försäkra att detta inte endast är skvaller.
Ville bara höra om ni visste nåt, ni som följer tråden.

Tycker hela caset är oerhört tragiskt. Hoppas de hittar henne snart.
Citera
2013-07-31, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger007Moore
Du verkar känna AJ val...med tanke pa alla andra inlägg

I så fall får du nog läsa igenom mina inlägg en gång till, och därefter kan jag ta dina påståenden... Objektivt kan du googla först... På ett sätt att se saker och ting. Tack
Citera
2013-07-31, 15:00
Medlem
Citat:

Tidigare i tåden diskuterades detta också men ursprunget tycktes vara ett syftningsfel i en tidningsartikel. När man läste det snabbt kunde man uppfatta det som att barnet var blodigt men om man läste om det förstod man att det var lägenheten skribenten avsåg beskriva.

Kan det vara så att det ändå var sant?
Citera
2013-07-31, 15:00
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Inlägg 2491 detta har varit uppe tidigare.

Citat:

Ursprungligen postat av Kanel-Kalle

Lite klarhet.
Va det Pt's unge i lght eller inte?
Ena säger si, andra säger så.

Det var P.T´s unge som hittades blodig ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in