2013-07-31, 14:15
Medlem
Bernald-Shires avatar
Hej, jag söker en låt som jag bara hörde en snutt av på radion förut på jobbet.
Det var en svensk tjej som rappade och nämnde något med "äckligt". Min kollega hade lyssnat på låten tidigare då han sade "Detta är en sån där hata-polisen-låt". Jag hörde som sagt jättelite av den, så vore extremt tacksam om någon vet vilken låt det kunde vara.
Citera
2013-07-31, 14:18
Medlem
Bernald-Shires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Söker lite svenska rap grupper så tänkte att jag kunde fråga efter det här

första gruppen kommer ifrån Örebro,nån som vet vem/vilka det kan vara?

den andra gruppen kommer ifrån skåne, har släppt ett par engelska låtar, som heter soul och Life eller någonting, nån?

tredje gruppen gör en låt som går ungefär "när vi går i våran korridor"? ingen som vet vilka det kan vara?
Kan den andra "gruppen" vara Professor P och DJ Akilles?
Citera
2013-07-31, 14:40
Medlem
snelpolaks avatar
Letar efter en musikvideo från en bulgarisk (tror jag) rappare. Snubben (eller snubbarna) står i typ vit kostym och rappar, medan det är massa brudar runt omkring. Låten i kombination med musikvideon är helt fruktansvärt löjlig.
Har för mig att den har blivit lite av ett "meme", men är inte säker.
Citera
2013-07-31, 14:59
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Söker en låt som är lite jazzig, en kvinna med hes röst som sjunger något i stil med "memories we could have told" eller liknande, minns inte orden men hon sjunger om "minnen som vi skulle kunna dela som gamla".

Hittade den, Asaf Avidan, hörde den på låg volym
Citera
2013-07-31, 15:53
Medlem
Rökhostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernald-Shire
Hej, jag söker en låt som jag bara hörde en snutt av på radion förut på jobbet.
Det var en svensk tjej som rappade och nämnde något med "äckligt". Min kollega hade lyssnat på låten tidigare då han sade "Detta är en sån där hata-polisen-låt". Jag hörde som sagt jättelite av den, så vore extremt tacksam om någon vet vilken låt det kunde vara.

Lilla Namo - Höj Volymen
Citera
2013-07-31, 16:44
Medlem
AIKDaniels avatar
Tror inte någon kommer kunna den här då min beskrivning kommer vara helt värdelös men man vet aldrig!
Det är någon låt jag hört som gjort mig galen, kan inte hitta den. Jag tror att det är en spansk låt, spank artist eller något sånt bara.

Det enda jag minns är att det någonstans i låten går "na na na na na eeeee". Låten känns inte allt för känd, inte hört den så ofta på radio.

Den som klarar det där gör mig jävligt glad, riktigt svårt vet jag dock
Citera
2013-07-31, 16:50
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Halloj! Nu har jag letat överallt (Förmodligen inte), utan resultat. Någon som vet vad låten till vinjetten till Dam EM heter?

Bara lyckats hitta den här lilla biten...
http://www.youtube.com/watch?v=fNcbTtPIutc

Ingen som vet?
Citera
2013-07-31, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannyb
Snälla hjälp mig! Söker en låt där de säger freedom rätt så ofta, sen kommer en elektronisk meolodisk del som låter lite som techno/house alltså melodi + kick dock inte lika hårt som hardstyle.

Har hört låten några gånger på radion. Ytterst tacksam för svar!

Det är säkert svårt.. men snälla hjälp mig
Citera
2013-07-31, 18:54
Medlem
Beemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beemo
Vad heter låten/artisten som spelar i backgrunden i detta klipp?

http://www.youtube.com/watch?v=-lXenyCyCPk

Bumb, någon duktig själ som känner igen låten eller bandet?
Citera
2013-07-31, 21:11
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelpolak
Letar efter en musikvideo från en bulgarisk (tror jag) rappare. Snubben (eller snubbarna) står i typ vit kostym och rappar, medan det är massa brudar runt omkring. Låten i kombination med musikvideon är helt fruktansvärt löjlig.
Har för mig att den har blivit lite av ett "meme", men är inte säker.

Speak the Hungarian Rapper, va?

Senast redigerad av OleYeller 2013-07-31 kl. 21:14.
Citera
2013-07-31, 21:35
Medlem
euqueros avatar
Jag letar en låt som jag tror är någon slags techno-pop. I videon är det en svart kille som dansar (han har lite längre hår, kanske rastaflätor) och jag tror att det är tre vita tjejer med (kan också bara ha varit en). Tror att den är ganska ny, kan bara ha något/några år på nacken. Vad jag kommer ihåg av videon så är de utomhus på någon gård? En av tjejerna/tjejen räknar one, two, three, four har jag för mig, kommer inte ihåg om de sjunger något eller om det endast är musik.
Citera
2013-07-31, 22:59
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Vad heter låten som i musikvideon är det en snubbe i en stol som spelar gitarr i ett mörkt rum och så dansar en brud i guld-bodypaint.
och han "svättas" som en tok så på slutet ser det ut som det sprutar ut ur honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in