Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Man uttrycker sig inte på det sättet om man menar gärningsmannen. Helt klart är det maken Olof hon menar med det yttrandet.
Helt klart är det så, ja...
Vad duktig du är, min herre, som lyckats lista ut det.
Stor applåd på sin plats för eder och eder föredömliga verklighetsförankring.
Ser det framför mig: där går paret Sveavägen fram och någon stegar snabbt ikapp bakifrån
och drar åt sig maken och sätter ett ljudligt skott mitt i dennes rygg så han genast
faller omkull i en hög med blodet forsande ur mun och sår.
Ytterligare ett skott avlossas och snart är den som sköt på flykt därifrån medan den
överlevande makan skräckslagen och förtvivlad böjer sig ner över sin livlösa man.
Och snart skyndar det till folk från alla håll och en av dem är en flicka vid namn Anna Hage.
Och LP säger inifrån sitt bultande kaos: "Vilken ruggig man".
Klart hon då syftar på han som ligger där i en växande blodpöl. Borde ju alla inse förstås.
Konstigt att hon inte också tillade: "Hoppas han nu inte klarar sig så otäck som han har varit".
Men det kanske du, MBoudine, med ditt analytiska snille och din metodiska noggrannhet samt
som sagt med din enastående verklighetsförankring kan läsa ut från hennes sammantagna
agerande vid förloppet ändå. Du upphör ju inte att överraska med sensationella slutsatser
gång efter annan.
Väldigt hög nivå i tråden sista dygnet för övrigt. Sällan den har varit så hög faktiskt.
Hoppas att det fortsätter så.